skodalux
Lid
Als een dealer een pluim verdient, dan krijgt ie hem ook. De mijne deel ik uit aan Skoda Wils in Valkenswaard. Een kleine, gemoedelijke garage, waar men nog de tijd voor je neemt, naar je luistert en de beleving van een liefhebber begrijpt.
In maart dit jaar werd mijn nieuwe O3 RS geleverd. Ik had de auto besteld in Luxemburg (aantal jaar gewoond), want daar kon ik de auto samenstellen zoals ik wilde. Pon Nederland is mijn inziens niet echt flexibel omtrent de uitrusting van de auto. Ik wilde bijvoorbeeld parkeersensoren voor en achter en dan moet je in Nederland de parkeerassistent er maar bij nemen. Ook andere pakketten waren voor mij geen optie. Ik wil een auto volgens mijn specificaties en niet hoe de importeur dat wil. Skoda Wils begreep dat ook, maar konden er natuurlijk niks aan veranderen en dus heb ik de auto niet bij hun gekocht.
Helaas werd mijn auto met schade en vuil in de lak van het spatboard afgeleverd dus daar moest ik nog een keer voor terug naar Luxemburg. Na een paar weken kreeg ik problemen met de Xenon verlichting. Ritje naar Valkenswaard, waar men het probleem onder garantie heeft verlopen. Top natuurlijk, de auto komt niet bij hun vandaan maar ze hebben er best wat werk aan gehad om het weer in orde te maken. Prima service van deze dealer.
Dan midden april een 3-tal dagen voor mijn werk naar Luxemburg en de auto terug naar de dealer daar voor het herstellen van de schade en spuitwerk. Ze bellen dat de auto dagje eerder klaar is en even later toch weer niet, men wil nog extra polijsten. Heb er geen goed gevoel bij, maar de laatste dag ga ik de auto volgens afspraak weer ophalen. En dan blijkt het spatbord weer netjes gespoten, maar heeft de wasser de auto niet met de nodige zorg behandeld. Overal swirls en wat krassen op de motorkap. Ik was, na dit aanzicht, niet vriendelijk naar de mensen daar en dan druk ik me nog zacht uit. We kwamen niet tot een oplossing en ben terug naar huis gereden.
Paar dagen later op naar Valkenswaard. Wils heeft de auto bekeken en waren verbaasd door het afgeleverde werk. Het zou best wat moeite kosten om de lak weer in orde te krijgen. Hun verzocht de auto weer in nieuwstaat af te leveren. Afspraak gemaakt en het heeft wat uurtjes aan poetsen gekost, maar inmiddels staat de O3 weer te blinken op de oprit. Ook is de rekening van hun werk door de garage in Luxemburg aan mij betaald. Eind goed, al goed dus.
Ik hoop dat Pon inziet dat een kleinere dealer zeker meerwaarde heeft voor hun netwerk. In Luxemburg is de dealer alsmaar groter geworden en dat gaat toch ten koste van een stuk aftersales. Verkopen is prima, maar daarna moet de service wel goed ingericht zijn om flexibel te kunnen inspelen op problemen, vragen etc. En ik heb ook ervaringen met andere dealers waar door schaalvergroting de kwaliteit er zeker niet op vooruitgegaan is. Natuurlijk is het zeker niet overal kommer en kwel, maar toch.
Edwin en Wim, nogmaals bedankt!
In maart dit jaar werd mijn nieuwe O3 RS geleverd. Ik had de auto besteld in Luxemburg (aantal jaar gewoond), want daar kon ik de auto samenstellen zoals ik wilde. Pon Nederland is mijn inziens niet echt flexibel omtrent de uitrusting van de auto. Ik wilde bijvoorbeeld parkeersensoren voor en achter en dan moet je in Nederland de parkeerassistent er maar bij nemen. Ook andere pakketten waren voor mij geen optie. Ik wil een auto volgens mijn specificaties en niet hoe de importeur dat wil. Skoda Wils begreep dat ook, maar konden er natuurlijk niks aan veranderen en dus heb ik de auto niet bij hun gekocht.
Helaas werd mijn auto met schade en vuil in de lak van het spatboard afgeleverd dus daar moest ik nog een keer voor terug naar Luxemburg. Na een paar weken kreeg ik problemen met de Xenon verlichting. Ritje naar Valkenswaard, waar men het probleem onder garantie heeft verlopen. Top natuurlijk, de auto komt niet bij hun vandaan maar ze hebben er best wat werk aan gehad om het weer in orde te maken. Prima service van deze dealer.
Dan midden april een 3-tal dagen voor mijn werk naar Luxemburg en de auto terug naar de dealer daar voor het herstellen van de schade en spuitwerk. Ze bellen dat de auto dagje eerder klaar is en even later toch weer niet, men wil nog extra polijsten. Heb er geen goed gevoel bij, maar de laatste dag ga ik de auto volgens afspraak weer ophalen. En dan blijkt het spatbord weer netjes gespoten, maar heeft de wasser de auto niet met de nodige zorg behandeld. Overal swirls en wat krassen op de motorkap. Ik was, na dit aanzicht, niet vriendelijk naar de mensen daar en dan druk ik me nog zacht uit. We kwamen niet tot een oplossing en ben terug naar huis gereden.
Paar dagen later op naar Valkenswaard. Wils heeft de auto bekeken en waren verbaasd door het afgeleverde werk. Het zou best wat moeite kosten om de lak weer in orde te krijgen. Hun verzocht de auto weer in nieuwstaat af te leveren. Afspraak gemaakt en het heeft wat uurtjes aan poetsen gekost, maar inmiddels staat de O3 weer te blinken op de oprit. Ook is de rekening van hun werk door de garage in Luxemburg aan mij betaald. Eind goed, al goed dus.
Ik hoop dat Pon inziet dat een kleinere dealer zeker meerwaarde heeft voor hun netwerk. In Luxemburg is de dealer alsmaar groter geworden en dat gaat toch ten koste van een stuk aftersales. Verkopen is prima, maar daarna moet de service wel goed ingericht zijn om flexibel te kunnen inspelen op problemen, vragen etc. En ik heb ook ervaringen met andere dealers waar door schaalvergroting de kwaliteit er zeker niet op vooruitgegaan is. Natuurlijk is het zeker niet overal kommer en kwel, maar toch.
Edwin en Wim, nogmaals bedankt!