Skoda / VW Bank autoverzekering

erik2907

Actief lid
Ik heb via Internet mijn Greenline verzekerd bij VrijVerzekerd.nl. Risico drager is de Goudse verzekeringen! Deze staat ook op groene kaart vermeld!
De nieuwwaarde die ik heb aangegeven is € 15.990,= als catalogus waarde en in mijn geval € 3.000,= aan accessoires!
Met 14 schade vrije jaren is de maximale no claim van toepassing en betaal ik € 32,27 per maand met 3 jaar nieuwwaarde dekking (postcode 13..)!
Het bedrijf heeft een 0900-nummer (€ 0,25 p/m) maar voor de geïnteresseerde heb ik ook een 033 nummer! Stuur mij een persoonlijk e-mail!
Mijn ervaring: aanmelden via Internet en per ommegaande een e-mail met voorlopige dekking! Één dag later de definitieve dekking en twee dagen later de groene kaart in de brievenbus!!

PC-fre@k

Banned
Is dat met 3 jaar nieuwwaarde dekking? Bovendien is dit mijn eerste verzekering, dus 0 schadevrije jaren op mijn naam, 24 jaar oud... €€€...

Daarnaast zou je volgens de verschillende mensen die ik gesproken heb de nieuwwaarde moeten verhogen met alle opties die je hebt. In mijn geval 18440 incl. BTW, in sommige gevallen vervalt het SCM alarm, dit is dan een gratis meeverzekerde accessoire.

Ik heb trouwens wel alle VVS (VW Bank) voorwaarden boven water gekregen door die gasten iets van 5 mailtjes te sturen, netjes de volgende werkdag al antwoord trouwens! Je vind ze hier (kan ze helaas i.v.m. beperking niet bij dit topic uploaden) of je moet me even een PM sturen met je mailadres...

FredV

Banned
Ik was bij ASR verzekerd, shopte op internet en kwam oa bij OnnaOnna uit, Ditzo en AllSecur. Behoorlijk goedkoper.
Mn verzekeringsagent gemaild, offerte gevraagd en ben nu nog steeds bij ASR met dezelfde prijs en betere voorwaarden.

Kreeg overigens gisteren van ANWB soort wegenwachtextra verzekering aangeboden. Met daarbij vermeld dat je dan GEEN aparte autoverzekering meer nodig hebt.
Wat blijkt, ANWB biedt naast WW ook autoverzekering aan in 1 pakket.
dus bij pech gelijk hulp en reparatie zonder verdere poespas.
Maar ANWB kennende, zal hun tarief stevig zijn.

PC-fre@k

Banned
Ik heb inderdaad naar de ANWB verzekering gekeken en deze vergeleken met Allsecur en VVS verzekering.

Belangrijkste verschillen zijn de Bonus/Malus methode, 3 jaar nieuw- OF aanschafwaarde en no-claim regeling.

erik2907

Actief lid
Is dat met 3 jaar nieuwwaarde dekking? Bovendien is dit mijn eerste verzekering, dus 0 schadevrije jaren op mijn naam, 24 jaar oud... €€€...

Daarnaast zou je volgens de verschillende mensen die ik gesproken heb de nieuwwaarde moeten verhogen met alle opties die je hebt. In mijn geval 18440 incl. BTW, in sommige gevallen vervalt het SCM alarm, dit is dan een gratis meeverzekerde accessoires

Ga naar VrijVerzekerd.nl en bereken vrijblijvend je premie. Kies het juiste merk en uitvoering en automatisch wordt de waarde van € 15.990,= ingevuld. In het vakje accessoires vul je dan de waarde in van, in jouw geval € 2.450,= en vul in het vakje schadevrije jaren 0 in! Het systeem berekent de juiste premie aan de hand van alle gegevens waaronder ook je leeftijd! Laat je verrassen!
En ja, VrijVerzekerd biedt 3 jaar nieuwwaarde dekking en ONBEPERKT aantal kilometers! Het laatste is bij andere maatschappijen meestal ingedeeld in tabellen, hoe meer kilometers, hoe hoger de premie!
Stuur mij een PM en ik heb het 033 nummer voor je als je telefonisch contact wenst met hun! Scheelt weer met het bellen met een 0900 nummer!

PC-fre@k

Banned
Hmm, mijn auto kost los 15990 (catalogus waarde), dagwaarde; catalogus vermeerderd met afabriek opties= 18440. Accessoires (later ingebouwd!) 2600 euro, totaal iets van 21.000. Factuur valt natuurlijk hoger uit ivm rijklaar maken, etc.

Kilometers is niet zo'n probleem, scheelt maar een 2-5 euro per 10.000 kilometer bij de gemiddelde verzekering. (heb de voorwaarden op de belangrijkste punten al dan niet in z'n geheel doorgenomen van zo'n 8 grote verzekeringen). Gemiddeld ben ik 170 euro per maand kwijt voor het totaal van 21.000 euro incl. schade aan personen, hun spullen, en assurantie belasting.

Je kan ook minder invullen zoals jij het lijkt te doen, maar dan krijg je ook minder gedekt ;)

Kan iemand anders bevestigen hoe je correct de waarde opgeeft? Volgens mij klopt er namelijk iets niet...

wimv

Actief lid
Uitgangspunt is dat je bij totaalverlies weer een soortgelijke/gelijkwaardige auto terugkrijgt. Dat wil zeggen dat je de juiste catalogusprijs (inclusief de standaard accessoires) opgeeft. Daarnaast dien je alle extra zaken (die niet standaard bij je auto worden meegeleverd) op te geven en mee te verzekeren. Ik zou aanraden om de extra dure zaken (waaronder navigatie/radio/DVD speler/ hele dure velgen etc) even apart op de polis te laten aantekenen. Dan kan er nooit een misverstand ontstaan en is ook bij inbraak/diefstal erg verhelderend. Afleveringskosten etc hoef je niet mee te verzekeren. Deze kosten hoef je dus niet bij de cat.waarde te tellen.

erik2907

Actief lid
Hmm, mijn auto kost los 15990 (catalogus waarde), dagwaarde; catalogus vermeerderd met afabriek opties= 18440. Accessoires (later ingebouwd!) 2600 euro, totaal iets van 21.000. Factuur valt natuurlijk hoger uit ivm rijklaar maken, etc.

Kilometers is niet zo'n probleem, scheelt maar een 2-5 euro per 10.000 kilometer bij de gemiddelde verzekering. (heb de voorwaarden op de belangrijkste punten al dan niet in z'n geheel doorgenomen van zo'n 8 grote verzekeringen). Gemiddeld ben ik 170 euro per maand kwijt voor het totaal van 21.000 euro incl. schade aan personen, hun spullen, en assurantie belasting.

Je kan ook minder invullen zoals jij het lijkt te doen, maar dan krijg je ook minder gedekt ;)

Kan iemand anders bevestigen hoe je correct de waarde opgeeft? Volgens mij klopt er namelijk iets niet...

Zo, even bij VrijVerzekerd ingelogd en onderstaande waarden ingevuld:

* Skoda Fabia Combi Greenline 10-2010;

- Catalogusprijs € 15.990,= (dit is inclusief de standaard accessoires en exclusief de accessoires die je er bij de dealer EXTRA bijbesteld maar wel via de fabriek komen);
- Overige accessoires (via de fabrikant / elders) € 5.000,=.

* Totaal te verzekeren bedrag wordt dan € 20.990,=;
* Postcode 13.. (Almere);
* Schadevrije jaren: 0;

** Totaal overzicht:

- Skoda Fabia Combi Greenline € 15.990,=;
- Accessoires € 5.000,=
- Ongevallen inzittendenverzekering voor 5 personen;
- Bonus beschermer;
- Auto Rechtsbijstandverzekering;
- Dekking is 3 jaar nieuwwaarde voor € 21.000,= (factuur duidelijk laten opstellen met specificatie van de extra accessoires / geldt als bewijslast bij bv. diefstal);
- Onbeperkt aantal kilometers. Dit geldt bij VrijVerzekerd.nl alleen voor diesel en lpg voertuigen!

Premie is dan € 135,34 inclusief assurantiebelasting.

* De Goudse is risico drager voor VrijVerzekerd.nl. De Goudse wordt ook weergegeven als maatschappij op de groene kaart.

Zelf betaal ik met 14 schadevrije jaren (77% korting), leeftijd 50, totaal bedrag van € 18.990,= (€ 15.990,= + € 3.000,= acc.) een premie van € 32,64 per maand!

FredV

Banned
Zelf betaal ik met 14 schadevrije jaren (77% korting), leeftijd 50, totaal bedrag van € 18.990,= (€ 15.990,= + € 3.000,= acc.) een premie van € 32,64 per maand!
Ik met leeftijd 63 en 20 schadevrije jaren 75% korting en een premie van € 21,34 incl assbelasting en gratis accessoires tot € 3000,- meeverzekerd. M'n tussenpersoon heeft het uitgerekend en geregeld. Ik wilde eerst ook via internet en dacht, laat ik t toch eens navragen.
Gevolg, ik ben bij mn huidige verkekeringsmij gebleven en goedkoper uit.
bijkomend voordeel, de 2de auto van mn vrouw een Fiat Panda is als 2de auto meeverzekerd op dezelfde basis en korting voor € 12,90 per maand (Fiat Panda 2010, edizione cool, kenteken ??-KRB-? jan 2010.)
Was tot dan ook ong 21 euri,

erik2907

Actief lid
Ik met leeftijd 63 en 20 schadevrije jaren 75% korting en een premie van € 21,34 incl assbelasting en gratis accessoires tot € 3000,- meeverzekerd. M'n tussenpersoon heeft het uitgerekend en geregeld. Ik wilde eerst ook via internet en dacht, laat ik t toch eens navragen.
Gevolg, ik ben bij mn huidige verkekeringsmij gebleven en goedkoper uit.
bijkomend voordeel, de 2de auto van mn vrouw een Fiat Panda is als 2de auto meeverzekerd op dezelfde basis en korting voor € 12,90 per maand (Fiat Panda 2010, edizione cool, kenteken ??-KRB-? jan 2010.)
Was tot dan ook ong 21 euri,

En Fred. Heb je dan ook een auto rechtsbijstandverzekering, een ongevalleninzittende verzekering voor 5 personen, een schadeverzekering en een noclaim bonusbeschermer erbij? Als ik bovenstaande eraf haal dan kom ik aan € 19,83 per maand. En volgens mij woon je in de regio Drenthe waar de verzekeringen sowieso goedkoper zijn dan in de Randstad (Almere).
Graag wat meer detail info en de graag de naam van de maatschappij waar je verzekerd bent! By the way, heb je dan ook 3 jaar nieuwwaarde dekking en onbeperkt aantal kilometers? Dat zijn wel premie bepalers!

Trouwens, ben wel onder de induk van de Greenline, een hele fijne auto! Morgen de eerste snelweg rit van 300 km en ben natuurlijk nieuwsgierig naar het verbruik! Km stand nu is 74 km :)

FredV

Banned
En Fred.
Graag wat meer detail info en de graag de naam van de maatschappij waar je verzekerd bent! By the way, heb je dan ook 3 jaar nieuwwaarde dekking en onbeperkt aantal kilometers? Dat zijn wel premie bepalers!

Trouwens, ben wel onder de induk van de Greenline, een hele fijne auto! Morgen de eerste snelweg rit van 300 km en ben natuurlijk nieuwsgierig naar het verbruik! Km stand nu is 74 km :)
De maatschappij is ASR (Fortis) met SVI noclaimbeschermer en 3 jr nieuwwaarde, op basis van 25-30 000 km. Geen rechtsbijstand, die heb ik al als gezin en valt auto ook onder, dus niet dubbel verzekerd.

Ja, de GL bevalt meer dan menigeen denkt te weten.

E

Ex-lid 2926

Bij aankoop van de Octavia ook nog maar eens een middagje besteed aan het vinden van de juiste verzekering. De voorwaarden moesten mij aanstaan en vooral ook de prijs.
Mijn vorige auto was verzekerd bij FBTO. Had recht op collectiviteitskorting. Na het opvragen van allerlei prijsopgaves ben ik uiteindelijk terecht gekomen op een verzekering via "Autoweek". Is weer een soort label van Ditzo. En die is weer onderdeel van ASR. Op de groene kaart staat ook ASR vermeld. Ik betaal nu voor WA+Casco zo'n Euro 24 per maand (29 schadevrije jaren). Dat bedrag betaalde ik bij FBTO ook voor de verzekering van mijn vorige auto, een 99er Astra. Die had ik eigenlijk al veel te lang All Risk verzekerd, maar het premiebedrag verschilde niet dramatisch met een W-A +.
Ik heb geen no-claim beschermer genomen, wel een inzittenden verzekering (vraagtekens over het nut). Rechtsbijstand heb ik op ergens anders geregeld.

Zespri

Forumguru
Gezien ik binnenkort de eigenaar ben van een nieuwe Fabia Combi GL ben ik op zoek naar een goede verzekering. Voorkeur heeft hierbij een verzekering die 3 jaar nieuwwaardedekking geeft. Dat wil dus zeggen 3 jaar aankoopwaarde (catalogus).

Nou weet ik dat Skoda (VW Bank) ook een verzekering heeft met 3 jaar nieuwwaarde. Mijn dealer heeft hier ook al een berekening van laten maken en de prijs valt reuze mee. Probleem is alleen dat ik niet de juiste voorwaarden heb gekregen en verder ook niet echt goede informatie kan vinden.

Zijn er mensen die ook een Skoda verzekering hebben overwogen, of zelfs hebben afgesloten?

Ik had de intensie om het af te sluiten via Skoda verzekering en was er heel ver mee. Echter toen ik zou gaan tekenen hadden ze de diversen zaken niet voor elkaar en bovendien klopte me aanvraag gewoon niet.

De man die ik belde kon mij niet of nauwelijks de juiste gegevens geven.

Mijn vertrouwen was toen totaal weg.

Ik had de verzekering aangevraag voor mijn nieuwe auto.
Aangezien ik nogal wat extra zaken op de auto heb wilde ik dat ook meeverzekerd hebben.. Hier ging het dus mis bovendien kon de man mij niet echt de bonusmalus kortingen opgeven hoe het vervolg zou worden van de verzekering.

Voordeel van de skoda verzekering is de nieuwwaarde die ze 3 of 4 jaar garanderen. echter ga je er na vragen blijkt die niet de nieuwwaarde te zijn maar de vervangingswaarde of te wel als je auto 3 jaar oud is dan krijg je genoeg terug is voor auto van 3 jaar oud... Ditzo en autoweek en fbto bieden dit ook. Bovendien betaalde je extra voor de accessoires. Bij FBTO is dat niet het geval. Geloof bij Ditzo en autoweek ook niet.

Dat was voor mij de reden om niet me te verzekeren bij SKODA
Ik heb vervolgens via de vergelijking site van inderpender en nog een andere site gekozen voor FBTO.

Ben hier niet gegaan voor het laagste bedrag want dat is via autoweek maar hoe de service en betrouwbaarheid is van de verzekeringsmaatschapij FBTO scoort hierin erg hoog bovendien is het zeer gemakkelijk af te sluiten via internet

corsaar

Senior Member
Vreemd bij een vergelijking kwam FBTO er als duurste uit.
Moet toch maar eens verder kijken.

FredV

Banned
Mijn ASR-verzekering was ook niet de goedkoopste in de vergelijkingen, maar de combinatie van het pakket wat ik al heb, maakte dat deze vezekering uiteindelijk toch goedkoper was.
Het loonde dus voor mij dat ik ook mn verzekeringsagent een offerte heb gevraagd.

Zespri

Forumguru
Vreemd bij een vergelijking kwam FBTO er als duurste uit.
Moet toch maar eens verder kijken.

Kan goed zijn dat in uw geval FBTO als duurste uit de bus komt.

Veel hangt af van u personelijke omstandigeheden en uitgangspunten.

Ik koos als volgt:

Provincie - Drenthe
Aantal km per jaar - max. 15000 km .
Aantal schadevrije jaren - in mijn geval 7 jaar.

Daarnaast heb ik gekeken of in een colletief mee kon doen. Bv vakbond , via werkgever, via overige verzekeringen ( combinatie pakket kan heel gunstig zijn ) etc

ik wilde:
All- Risk ivm nieuwe auto ,
geen eigen risco,
no claim beschermer,
ongevallen inzittende verzekering,
schadeverzekering bestuurder,
verkeerrechtsbijstaand *

Als je een nieuwe Skoda, VW , Seat, Audi koopt krijg je mobiliteits garantie. Dus je wegenwacht kun je opzeggen en het geldt ook in het buitenland.. Als je net zoals ik alleen maar in de vakanties in buitenland rond rijdt dus zeg maar 2 tot 4 weken per jaar waarom zou je dit dan gaan verzekeren op jaarbasis. Want daarvoor zijn weer die reis&kredietbrieven die je voor een bepaalde periode aan kan gaan.

De verkeerrechtsbijstaand bescherm niet alleen als je in je auto zit en deelneemt met het verkeer maar ook als je fiets , loopt etc.

Naast het bovenstaande was ook de klachten / schadeafhandeling van belang. Hoe goed / snel is de verzekeraar in het afhandelen van deze schade .

Op deze basis heb ik de keuze gemaakt en ja gevoel speelt hier ook mee.
Heb je een goed gevoel bij je verzekeraar , heb je er vertouwen in ..
tja we zijn mensen he :ahum:

corsaar

Senior Member
Ik ben nu bij Klaverblad verzekerd.
Maar dat zit niet goed op basis van 8000 km/per jaar sinds juni reeds
6500 gereden. Dat gaat niet goed.
Bonus/malus 75 % korting maandbedrag 65.15
verzekerde waarde 29000.
Dus verder uitvogelen lijkt mij noodzakelijk.
Het probleem is het gaat nog via een tussenpersoon.

EdK

Forumguru
Corsaar: ik wil niets opdringen, maar probeer eens bij KNMV (www.knmv.nl ) en dan verzekeringen.
Ik heb daar 80% no claim en ben daar goedkoper uit, mijn verzekeringsagent voor andere verzekeringen heeft menigmaal aangeboden mijn wagen te willen verzekeren maar kan er niet onder komen zegt hij.
Is collectieve verzekering die begonnen is 20 jaar geleden of zo voor motorrijders.
Als je alles elektronisch regelt met ze krijg je nog eens 5% extra korting.

Zeg niet dat je goedkoper uit zal wezen bij hun maar een berekening erop los laten kan nooit kwaad lijkt me !

Bovenaan Onderaan