Skoda / VW Bank autoverzekering

PC-fre@k

Banned
Gezien ik binnenkort de eigenaar ben van een nieuwe Fabia Combi GL ben ik op zoek naar een goede verzekering. Voorkeur heeft hierbij een verzekering die 3 jaar nieuwwaardedekking geeft. Dat wil dus zeggen 3 jaar aankoopwaarde (catalogus).

https://www.ditzo.nl/over-ditzo/in-de-media/kassa-total-loss zei:
3 jaar de nieuwwaarde
Ook zijn er twee maatschappijen die bij nieuwe auto’s standaard de eerste 3 jaar de nieuwwaarde uitkeren, dat zijn Allianz en FBTO Verzekeringen. .... Daarnaast zijn er meer maatschappijen die de eerste drie jaar de nieuwwaarde uitkeren. Deze maatschappijen hebben echter meerdere polissen en dan moet je expliciet kiezen voor deze uitgebreidere dekking. Dat zijn o.a. Centraal Beheer, Allsecur, ANWB, Noordhollandsche van 1816, Reaal, Unigarant en London. Let wel: de nieuwwaarderegeling geldt meestal alleen bij auto’s waarvan je de eerste eigenaar bent. Ditzo doet het weer anders, zij garanderen dat je een gelijkwaardige auto kunt kopen bij total loss. Ze bepalen de verkoopwaarde volgens de ANWB Koerslijst. En daar doen ze 10% bovenop.

Nou weet ik dat Skoda (VW Bank) ook een verzekering heeft met 3 jaar nieuwwaarde. Mijn dealer heeft hier ook al een berekening van laten maken en de prijs valt reuze mee. Probleem is alleen dat ik niet de juiste voorwaarden heb gekregen en verder ook niet echt goede informatie kan vinden.

Zijn er mensen die ook een Skoda verzekering hebben overwogen, of zelfs hebben afgesloten?

FredV

Banned
Nou weet ik dat Skoda (VW Bank) ook een verzekering heeft met 3 jaar nieuwwaarde. Mijn dealer heeft hier ook al een berekening van laten maken en de prijs valt reuze mee. Probleem is alleen dat ik niet de juiste voorwaarden heb gekregen en verder ook niet echt goede informatie kan vinden.
Dus deze site
http://www.volkswagenbank.nl/aanvullende-verzekeringen.html
geeft niet alle informatie en je dealer de onjuiste?
Slechte zaak dan.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb een verzekering voor mijn Fabia er lopen maar zeg die volgende week op ivm met mijn nieuwe Roomster. Verder geen problemen gehad met de verzekering maar heb er dan ook geen beroep op hoeven doen. Vind de verzekering wel duur.

PC-fre@k

Banned
Mijn dealer heeft de informatie van de website van PON/VW Bank, hier vond hij de voorwaarden van VVS (2004). Hierin staan alleen niet alle onderdelen genoemd zoals de no-claim en 3 jaar nieuwwaarderegeling. Deze staan natuurlijk wel in de folder die ik heb gekregen, maar ik gok zomaar dat ik bij schade geen geld/rechten extra krijg als ik met het foldertje zwaai.

Inmiddels ook voorwaarden uit 2007 gevonden (http://www.polisvoorwaardenonline.n...01.02_algemene_voorwaarden_motorrijtuigen.pdf), en de aanvullende polis van volkswagen en seat (bijgevoegd - met veel moeite.. :S)

@Fabia, heb je hier toevallig nog (aanvullende)polisvoorwaarden van liggen die je evt. zou kunnen inscannen/foto/kopieeren?

Voor mij valt de prijs mee. Dit aangezien ik nog geen jaren heb opgebouwd bij mijn huidige auto (staat op naam van mn vader) en bovendien net (3 maanden) 24 ben als ik in januari de verzekering aan ga. De offerte die mijn dealer maakte lag rond de 145 euro, all secur vraagt bijv. al 175 euro voor 3 jaar nieuwwaarde. Maar ik kom er ook tegen van over de 200 euro.

Edit. hierbij vergeet ik de vermelden dat die van Skoda zonder 7,5 belasting is, +/- €156 dus. excl. No claim beschermer a 14 euro.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb helaas geen scanner, maar ik kan ze je wel opsturen als je het wilt. Stuur me dan ff een pm.

EdK

Forumguru
Snap het verhaal niet helemaal, 3 jaar nieuwwaarde ?
Verzeker jij je wagen dan meteen voor 4 of 5 jaar ?
Bij mijn verzekering verzeker ik per jaar, en na 4 jaar allrisk vind ik het niet meer waard om de wagen all risk te verzekeren en ga ik over op WA beperkt casco
Dit zodat hij tegen brand en diefstal verzekerd blijft.

Ikzelf zit bij de KNMV met mijn auto doordat ik jaren achtereen eerst motor reed en geen auto had en wilde hebben.
Deze verzekering is een collectieve verzekering dus de KNMV hopt van de ene naar de andere maatschappij om voor jou de meest gunstige voorwaarden eruit te halen.

Voordeel dit jar was bv al dat de premie gelijk is gebleven terwijl die bij andere gestegen is.
Maximaal opbouw no claim is 80% en dat is ook iets wat niet bij alle maatschappijen haalbaar is.

Misschien dat het zinvol is om daar eens een berekening te doen voor jezelf
Offerte's aanvragen is overal gratis, en indien je moet betalen dan wil je niet eens met ze in zee gaan
Zelfde zoals jij zegt met de polisvoorwaarden, als ze die je niet eens kunnen overleggen is het voor mij een bekeken zaak.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb mijn Roomster (wat klinkt dat leuk) vanaf volgende week verzekerd bij Truckstar. Die hebben een speciale verzekering voor vrachtwagenchauffeurs.

Verzekeren doe je idd per jaar.
Wat er bedoeld word is dat de de eerste 3 jaar (als je dan nog bij deze maatschappij bent) je een volledig nieuwe auto krijgt ter waarde van de aanschafprijs.
Bij vele verzekeraars is dit max 2 jaar.
Dit is een groot pluspunt van de vag-bank verzekering.
De premie is behoorlijk scherp heb ik gemerkt.
Al met al geen slechte optie.

corsaar

Senior Member
(3 jaar nieuwwaarde)
Doe mogelijkheid is mij ook geboden als de jaarpremie gelijk blijft
is dat een flink voordeel alleen bij totall los. natuurlijk.

FredV

Banned
No-claim beschermer neem ik niet.Want als je overstapt naar een andere maatschappij, dan heeft het geen nut, en val je alsnog in je kortingspercentage terug.
Overigens bij het vergelijken van autoverzekeringen, kom ik niet meer de vraag tegen in welke bonus/malus trede je zit, maar het aantal schadevrije jaren.
Het lijkt mij dat dit een verslechtering van de polisvoorwaarden is na schade.

PC-fre@k

Banned
Inderdaad een gewone verzekering (in duur, betaling e.d.), maar zolang je daar verzekerd bent heb je recht op 3 jaar nieuwwaarde bij totall-loss of meer dan 2/3 kaduk. Bij vrijwel alle andere partijen is het 1 jaar nieuwwaarde en daarna elke maand 1,5% eraf.

Nog een leuke is trouwens die bonus/malus - no-claim... Die tabel verschilt enorm onder de diverse hoofd maatschappijen.

Bij sommigen valt mijn Pioneer onder ingebouwd (omdat het identiek is aan de originele radio en niet los te halen is) en hoef ik bijvoorbeeld het alarm niet mee te verzekeren (is incl.)

@Fabia, check je PM zometeen.

FredV

Banned
Wat ik mij ook afvraag, als je online naar verzekering zoekt, kun je merk en type kiezen.
Dan komt de basisuitvoering met de basisprijs.
De mogelijkheid bestaat dan om de aanschapfprijs van jouw uitvoering te kiezen, dus die basisprijs te verhogen.
Of moet je uitgaan van de basisprijs en het meerbedrag als accessoires nemen?
Dat maakt ook nogal wat uit in premie.
Hoe doen jullie dat?

PC-fre@k

Banned
Zover ik het begrepen heb moet je die prijs ophogen met de prijs van de opties incl. BTW. In mijn geval 18440.

In geval van skoda daarna alle accessoires zonder het alarm en zonder afleverpakket. In mijn geval 2800.

De korting zit hier uiteraard niet in, het gaat om de catalogus waarde als ik het goed heb.

wimv

Actief lid
@FredV: ik ken onna-onna absoluut niet en ik zit al meer dan 30 jaar in het vak. Niks ten nadele van kleine maatschappijtjes maar er is er laatst nog een failliet gegaan (Ineas). Casco verzekerden die daar na schade nog geld te goed hadden kunnen waarschijnlijk naar hun centen fluiten. Mijn boodschap: kijk goed uit !

FredV

Banned
@WimV:
Onna-onna werkt direct samen met gerenommeerde verzekeraars als ASR, Nationale Nederlanden en Zevenwouden. Zij staan garant voor onze uitstekende voorwaarden en een scherpe prijs.
logo_vvn_blauw_transparant-300x68.png
Onna-onna is partner van Veilig Verkeer Nederland.
Deze organisatie vraagt al jaren succesvol aandacht voor verkeersveiligheid. Dat juichen we toe en daarom doen we actief met hen mee. Naast sponsoring van de ”Op voeten en fietsen naar school”-actiedag, ontwikkelen we gezamenlijk ideeën om het verkeer nog veiliger te krijgen.
Professionaliteit

Onna-onna is ingeschreven bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM), onder nummer 12017867.
We zijn ook verbonden aan het KiFiD, het onafhankelijke instituut waar je met een klacht terecht kunt.
Ons inschrijvingsnummer bij het KiFiD is 300013420.
Omdat we onze verzekeringen via het internet aanbieden, zijn we lid van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.
Deze organisatie beschermt de belangen van consumenten, wanneer ze online aankopen doen.
Contact

wimv

Actief lid
@FredV: Fred, het kan best zo zijn dat dit een dijk van een maatschappij is hoor, alleen kom ik ze niet tegen in de dagelijkse praktijk. Maar dat zegt helemaal niks hoor. Ze werken samen met ... maar wie is/zijn de risicodrager(s) ? Doen ze dat op basis van volmachten ? Dat vraag ik me dan weer af. Maar mijn bemerking moet je zeker niet als een motie van afkeuring zien.

FredV

Banned
@Wimv, bedankt voor je reactie en aanvullingen.
Ik ken ze verder ook niet, de consumentenbond geeft ze een tien, maar dat is ook geen garantie.
Het is wat je zegt, wie draagt het risico, waar is dat ondergebracht.
Aan de andere kant, als je ze niet hoort, geen nieuws is goed nieuws.
Blijkbaar, maar dat is een veel te gemakkelijke conclusie, rijden vrouwen beter????

Wat wel vertrouwen wekt is dat ze partner (wat houdt dat in?) zijn van VVN.
En ik heb alleen copy/paste gedaan...

wimv

Actief lid
@FredV: net wat je zegt. Ook ik heb ze even op Google opgezocht. Tja, partner van VVN maar VVN doet helemaal niks in verzekeringen. Ze ondersteunen de acties van VVN m.b.t. fietsen naar school, veiligheid op de weg, waarschuwingen bij calamiteiten e.d. Ik denk dat je dat partnerschap op deze manier moet uitleggen. Als iemand mij wil sponsoren dan mag ie zich ook mijn partner noemen. En verder; laat iedereen doet wat ie wil. Ik hou ze niet tegen hoor.
Wim

PC-fre@k

Banned
Ik ben ook een beetje huiverig voor deze onbekenden of kleintjes. pas nog Kassa gekeken en daar raakte iemand zijn golf kwijt, in vlammen op gegaan en krijgt uiteindelijk geen cent omdat de maatschappij failliet is.

Bovenaan Onderaan