Gezien ik binnenkort de eigenaar ben van een nieuwe Fabia Combi GL ben ik op zoek naar een goede verzekering. Voorkeur heeft hierbij een verzekering die 3 jaar nieuwwaardedekking geeft. Dat wil dus zeggen 3 jaar aankoopwaarde (catalogus).
Nou weet ik dat Skoda (VW Bank) ook een verzekering heeft met 3 jaar nieuwwaarde. Mijn dealer heeft hier ook al een berekening van laten maken en de prijs valt reuze mee. Probleem is alleen dat ik niet de juiste voorwaarden heb gekregen en verder ook niet echt goede informatie kan vinden.
Zijn er mensen die ook een Skoda verzekering hebben overwogen, of zelfs hebben afgesloten?
https://www.ditzo.nl/over-ditzo/in-de-media/kassa-total-loss zei:3 jaar de nieuwwaarde
Ook zijn er twee maatschappijen die bij nieuwe auto’s standaard de eerste 3 jaar de nieuwwaarde uitkeren, dat zijn Allianz en FBTO Verzekeringen. .... Daarnaast zijn er meer maatschappijen die de eerste drie jaar de nieuwwaarde uitkeren. Deze maatschappijen hebben echter meerdere polissen en dan moet je expliciet kiezen voor deze uitgebreidere dekking. Dat zijn o.a. Centraal Beheer, Allsecur, ANWB, Noordhollandsche van 1816, Reaal, Unigarant en London. Let wel: de nieuwwaarderegeling geldt meestal alleen bij auto’s waarvan je de eerste eigenaar bent. Ditzo doet het weer anders, zij garanderen dat je een gelijkwaardige auto kunt kopen bij total loss. Ze bepalen de verkoopwaarde volgens de ANWB Koerslijst. En daar doen ze 10% bovenop.
Nou weet ik dat Skoda (VW Bank) ook een verzekering heeft met 3 jaar nieuwwaarde. Mijn dealer heeft hier ook al een berekening van laten maken en de prijs valt reuze mee. Probleem is alleen dat ik niet de juiste voorwaarden heb gekregen en verder ook niet echt goede informatie kan vinden.
Zijn er mensen die ook een Skoda verzekering hebben overwogen, of zelfs hebben afgesloten?