Skoda verzekering

tist

Actief lid
Ook leuk is deze tekst:

Schadeherstel via jouw ŠKODA-dealer met 100% originele onderdelen
De ŠKODA-dealer herstelt jouw ŠKODA snel en vakkundig met 100% originele onderdelen. Jouw voordeel: geen waardeverlies bij inruil.

Leuk dat wel de waarheid ?
Mijn achterruit is zeker geen skoda ruit die toendertijd vervangen werd in het buitenland, werd gedaan door car glas, terwijl de dealer van skoda 500 meter verder gevestigd was.
Afgehandeld door de skoda omnium verzekering, ben er nu wel al een paar jaar weg.
 

Captain Hook

Forumguru
Nieuw verzekeringsjaar, nieuwe kansen...:jaja:

Onze jaarlijkse autoverzekering stond weer op het punt om verlengd te worden.
Zoals gewoonlijk krijg je het bekende meelijwekkende verhaal over toegenomen schades en navenant gestegen uitkeringsbedragen; zodat men wel 'genoodzaakt' is om de premies te verhogen...

M.a.w. weer eens tijd voor een verzekeringscheck.
Onze bestaande ANWB autoverzekering (all risk + rechtsbijstand + inzittenden verzekeringen), zou met alle kortingen verrekend, uitkomen op 544 euro/jaar. Dat vond ik toch eigenlijk nog wat aan de dure kant.
Dus ff rond gaan neuzen. De bekende verzekeringen vergelijkingssites maar eens geraadpleegd en de financiële tak van de familie Pon, in casu de Skoda verzekeringen, kwam met een interessant voorstel. Per jaar ietsje goedkoper (ca. 520/jaar) en als voordeel géén eigen risico bij ruitvervanging.
Toen de ANWB maar eens gebeld of er iets te doen valt aan het premiebedrag.

En warempel; ze wilden me graag houden als klant!
Na een half uurtje vriendelijk babbelen en mogelijkheden doornemen blijkt dat ze ons langdurige ANWB lidmaatschap ook verdisconteren als korting.
Ook werd de suggesties gedaan om het rechtsbijstand/verkeer gedeelte er uit te halen (dat was namelijk een groot deel van de premiestijging) en dit eventueel af te sluiten bij een verzekeraar waar je andere gezinsverzekeringen al hebt lopen. Normaliter zijn gewone rechtsbijstandsverzekeringen uitgesloten van verkeersconflicten, maar is dat vaak wel als extra module er bij te nemen. En dat bleek gunstiger te zijn.

Door de extra ledenkorting (in ieder geval voor het komende jaar), ging de jaarpremie nu van 544 --> 415 euro/jaar! :thumbsup:

Wilde ik nog meer korting, dan was de (privacy schendende) Veilig Rijden optie, een extra mogelijkheid. Dat kan nog eens een additionele 10-30% korting opleveren.
Maar daar wil ik nog ff over nadenken...:pieker:
 

Havana

Forumguru
Onderhandelen kan inderdaad prima. Toen ik de Volvo verzekerde heb ik ook eens rondgekeken (zat bij FBTO met de Skoda, nota bene met 5 verzekeringen!). Uiteindelijk leek voor mij InShared stukken goedkoper. Curieus feit: InShared = zelfde moederbedrijf als FBTO (namelijk Achmea). Dus eens gebeld met FBTO: kunnen jullie die prijs niet matchen, dan blijf ik gewoon bij jullie. Maar daar wilden ze toch niet aan meewerken (ze konden wel iets doen maar 't kwam niet in de buurt).

Goed, uiteindelijk al mijn verzekeringen (behalve zorg, want die kon ik niet meteen opzeggen) overgezet naar InShared. Onder de streep betaal ik daar nu stukken minder, terwijl ik in de stuk duurdere auto rijd en ook nog all-risk (Skoda was alleen WA).
 

fanSkoda-VW

Donateur
Goedkoper kan altijd. Maar vergelijk wel de voorwaarden.
Zoals bij hoeveel jaar krijg je een nieuwwaarde uitkering van schade. Dat kan veel schelen.
Ik kan door de bomen af en toe niet alleen het bos, maar ook de hele aarde niet meer zien.
Al die kleine lettertjes.... Brrrr
Elektronenmicroscoop en mainframe nodig om het te lezen, te vergelijken en het allermoeilijkste: te begrijpen.
 
Bovenaan Onderaan