Skoda Superb leaseauto van het jaar 2016

gdisselkoen

Forumguru
Ben eerlijk gezegd niet verrast

Toen ik nog met mijn eigen selectie traject bezig was, veel tests bekeken en de kritieken waren lovend. De auto werd zelfs vergeleken met een BMW 5 en beter bevonden. Ook qua kosten denk ik dat het wel goed zit. Als ik mijn huidige auto, een Peugeot 508 SW Blue Executive opnieuw zou willen nemen, ben ik veel meer geld kwijt dan de S3 die 10K duurder is. Scheelt heel wat eurotjes.

Dkeeper

Nieuw lid
Ik zit al jaren bij Alphabet. In 1 woord. Top. Ik vind de service echt excellent. Afspraken worden nagekomen. Top werknemers. Veel problemen gehad met mijn vorige leaseauto, een Mazda6. Maar de manier hoe Alphabet dit heeft opgepakt was echt heel goed.

PlannedObsol

Actief lid
Best wel jammer eigenlijk, zo komen kleuren als race blue of rallye green nooit beschikbaar voor de Superb.

Voor mij is het de privé-auto van het jaar. Voor 30k krijg je een ruime, comfortabele benzine-auto, relatief licht (MRB 60 euro/maand) en zuinig (1 op 15) en goedkoop te verzekeren. En met 150pk voldoende gemotoriseerd om op de BAB met 160 km/h te cruisen op de rechterbaan.

Schep

Forumguru
Even een avondje filmpjes staren bracht me tot de (overigens waardeloze) beschrijving van de tests van de Business+ klasse, waarin de Superb viel.

1 specifiek pluspunt vanuit de deskresearch viel me wel op; de levertijd.
Ik gok dat er een wat rooskleuriger verhaal is verteld aan de jury dan dat wij in werkelijk hebben meegemaakt (ik heb 6 maanden zitten wachten) ...

RBMYbce.jpg

Schep

Forumguru
Nou, kijk, stel je gaat naar het strand, dan is de vraag hoeveel strandballen je mee krijgt. Door de niet mooi ronde kofferbak van de Superb krijg je er maar weinig opgeblazen strandballen in. Het strandballenpercentage is dus relatief laag ten opzichte van de inhoud van de bagageruimte. Oh, wacht. Ander percentage.

Maar kennelijk staan Skoda's vaker stil met pech dan Audi's met exact dezelfde techniek. Dat deskresearch van Alphabet heb ik zo mijn twijfels bij ...

Ik heb niet de indruk dat mijn 1.4 TSI nou minder betrouwbaar is dan darzelfde blok in Golf, Passat of A4. Maar goed, je moet iets negatiefs verzinnen ...

Michel

Forumguru
Zo te zien is dit filmpje in opdracht/samenwerking met autoblog.nl gemaakt. Dat is een site die bij mij ook weinig hoog staat aangeschreven. Dus hoeveel waarde moet ik dan nog toekennen aan dit filmpje?

sandervdw

Actief lid
Levertijd vind ik inderdaad wel wat grappig :D. Nuja, énkel nieuwe modellen doen mee in die verkiezing, en de andere kandidaten zijn de A4 en Hyundai Tucson. Kansen zitten er in dat beide een nog slechtere leveringstijd hebben.

s_janssen

Actief lid
De A4 kan heel snel geleverd worden. Audi heeft moeite ze verkocht te krijgen, er zijn nu al Spring Advantage kortingpakketten om de verkoop op gang te krijgen. Hebben veel last van BMW 3 en Mercedes die met gelijke opties net wat lager liggen in de prijzen. En in eigen huis natuurlijk van de Skoda Superb.
Ik had ook een A4 op het oog, maar een A4 1.4 TSI DSG met alle opties van een Style Businessline en een open dakje kwam op 57.000 euro :deuk::deuk::deuk:

Bovenaan Onderaan