Skoda superb IV stopt steeds met laden bij thuislader

ESL

Actief lid
Hm nee nu is het niet opgelost, sterker nog; de laadpaal gaat nu direct rood knipperen. Dat deed hij eerder niet.

Verder zoeken dan maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
Geen idee, maar werkt het nu weer?

Ik zou verwachten dat vergrendeling van stekker aan de auto kant vanuit de auto aangestuurd zou worden…
 

ESL

Actief lid
Nee hij werkt niet weer. Voorheen laadde de paal gewoon niet en de LED ring werd dan weer groen (inactief), nu gaat hij direct rood knipperen.

Nog even contact gehad met evbox hierover, de diagnose leek mij wat vreemd. Lockmotor meldingen schijnen ook voor te komen bij laadunits met een vaste kabel. Nou ja, geen idee. Evbox kan/wil mij niet verder helpen dus nu eerst maar contact opnemen met de installateur.
 

Captain Hook

Forumguru
Laatst bewerkt:

ESL

Actief lid
Na heel wat gedoe bleek het probleem te zitten in de kabel van de laadunit! Duurt wel een eeuwigheid voordat ze daar achter zijn. Het goede nieuws is; het is nu opgelost.
 

hemi24

Forumguru
Goh, na de topictitel had ik nooit verwacht dat het aan de laadpaal thuis zou kunnen liggen…
:D
 

ESL

Actief lid
Oh sorry, late reactie. Ik kom hier niet zo vaak.

Je zou verwachten dat storing zoeken bij zo’n laadunit nooit ingewikkeld kan zijn. Het stelt toch ook weer niet zo vreselijk veel voor. Maar in de laadpaal wereld wemelt het van de beunhazen blijkt maar weer, ook bij de gerenommeerde bedrijven. Uiteindelijk is hier meerdere keren een monteur langs geweest, er is zelfs een nieuwe unit geplaatst en vanaf afstand van alles gedaan. Niks had resultaat, de unit herkende gewoon de hele auto niet. Dus kwam al snel het verweer dat het in de auto moest zitten, maar ja die laadde aan andere laadpalen wel gewoon goed. Bovendien kon een andere EV die hier toevallig stond óók niet laden aan mijn laadpaal. Uiteindelijk bleek het probleem in de kabel te zitten; de aders waren gebroken helemaal bij de aansluiting op de laadunit. Het verbaast me dat dat nooit grotere problemen heeft veroorzaakt dan dit. Het verbaast me bovendien dat eerdere monteurs dat probleem niet gevonden hebben.

Nu is het dus weer opgelost.
 

hemi24

Forumguru
Kabel te strak aangetrokken bij het oplussen van de laadkabel rond de kast van de laadpaal..?
 

ESL

Actief lid
Nou, niet dat ik me kan herinneren. Ik rol hem heel vaak niet eens op; ligt ie gewoon los en hangt alleen de stekker aan de beugel.
 
Bovenaan Onderaan