Skoda Superb Combi Sportline besteld

DeVisdude

Senior Member
Hallo allemaal,

Na 4 jaartjes in een Renault Talisman Estate te hebben gereden, ga ik weer terug naar een Skoda Superb Combi.
De gekozen Superb is een voorraadauto en zal per 1 september (want huidig leasecontract loopt dan af) voor mijn deur komen te staan.

De auto heeft de volgende uitdossing:
- Skoda Superb Sportline Business Edition 1.5TSI DSG
- Kleur: Velvet Red
- Velgen: 19" Vega
- Comfort pakket
- Functie pakket

Dus eigenlijk zit alle nodige ellende er wel op.
Alleen ben ik wel benieuwd hoe de 1.5TSI het doet op deze auto, heb er geen proefrit mee gemaakt.

Zo ziet ie er uit:
image1.jpg

image9.jpg

Ik ga zelf nog een Brodit mount monteren, want het is toch wel erg fijn om te navigeren op de telefoon (jaja carplay, noem me maar ouderwets)

Kan niet wachten!
Tips en tricks zijn welkom.
 

DeVisdude

Senior Member
Ja, ik heb altijd een grijze auto gereden en ik wilde dit keer een kekke kleur kiezen.
De blauwe of rode vind ik allebei mooi, maar de blauwe was niet meer op voorraad, dus dan maar de rode.

Over mooie kleur gesproken, de groene van peug 308 vind ik ook erg mooi.
 

Jeroen K

Actief lid
Heel mooie wagen! Wij rijden nu ook al 4 jaar een rode Skoda na jaren grijs etcetera, geen moment spijt gehad. Nu een blauwe in bestelling.
 

Dennis78

Forumguru
Nice! Rij zelf de superb Sportline HB (2019) met 1.5 tsi. Rijdt prima. genoeg pit en toch redelijk zuinig. Woon/werk verkeer 1/14,5 gemiddeld (tenzij je een zware rechtervoet heb).

Lange afstand heb ik 1/19 gehaald meerijden met verkeer (max 120 km/u).

Ik heb zelf ook de DSG en ik vind het prima rijden. in de NORMAL stand schakeld de bak wel al bij lage toeren maar dan kun je hem in de sport stand zetten.
 

DeVisdude

Senior Member
Bedankt voor de info.
Ik heb ondertussen toch alvast een Speedbuster CTRs aangeschaft.
Wil toch liever alles onderuit de kan halen
498C2993-034C-4921-BE5D-042F36B61DAC.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeVisdude

Senior Member
Hoe zit het trouwens met de keyless entry sleutel? Kan deze nog steeds gehijacked worden. Met andere woorden, moet ik deze net als bij mijn talisman in een afgeschermd zakje stoppen om te voorkomen dat mijn auto gejat kan worden?
 

DeVisdude

Senior Member
Waarom laat je de auto niet tunen? Kan je gelijk de dsg meenemen.
Goede vraag.
Paar redenen: Omdat het een lease auto is en omdat deze voor een leuk prijsje te koop was. Tevens weer te verkopen na het lease contract.
Heb al ervaring met beide vormen van tuning. Eerste keer een ventura box voor een Altea 1.2TSI, toen VAG techniek tuning op een Superb 1.6TDI en nu heb ik een tuning van EQ performance op een Talisman 1.6 TCE.
 

DeVisdude

Senior Member
Bevalt eigenlijk prima. Op af en toe een leeggelopen accu na, weinig problemen mee. Komt waarschijnlijk doordat ik er weinig mee rijd.
De aandrijflijn daarentegen valt me wat tegen: de motor heeft een korte powerband en de automaat is moeilijk te doseren met optrekken vanaf 0.
Verder prima auto. Heb zelfs overwogen om de lease een jaartje te verlengen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan