Skoda Superb Combi Sneak Preview

Mick

Actief lid
Vandaag heb ik van de Skoda importeur een toegangsbewijs ontvangen voor een eerste kennismaking met de Superb combi zaterdag as, in het Koopmanshuis bij Pon in Leusden.
Ik vraag me af of er nog meer mensen van het forum gaan kijken bij de nieuwe Superb Combi.
Ik mag zaterdag van 13.00-15.00u komen

Gr. Mick
 

wimZ

Lid
mmmm, ik had me ook opgegeven maar helaas een afmelding ontvangen door de enorme belangstelling en de beperkte plaatsen.:407:

Veel plezier in ieder geval :xyxthumbs:
 
Joepie joepie!

Ik mag ook kijken naar de nieuwe, om-te-watertanden, Skoda Superb Combi!
Ik ben toch zó benieuwd.. Het enige waardoor de auto tegen zou kunnen vallen, is door mijn super(b) hoge verwachtingen. Maar .. zélfs met die superhoge verwachtingen denk ik dat de SC mij alsnog zeer erg zal bekoren.

Zaterdag van 13:00 tot 15:00 mogen mijn vrouw en ik kijken, voelen en ruiken aan de nieuwe Suprb Combi.

Joepie joepie, driewerf joepie!
 
'K heb 'm ook ontvangen. Zaterdag aan het einde van de middag. Eerst de Yeti preview gehad en nu de S2 Combi. Leuk, leuk, leuk.
In 2010 is de O2 aan vervanging toe. Wie weet......
 

Mick

Actief lid
Zo, vanmiddag even en bezoekje gebracht aan Pon in Leusden, om de nieuwe Superb Combi te bewonderen. Het is een mooie wagen geworden, maar dat hebben jullie vast al wel gezien op het internet. Lekker ruim, en een flinke kofferbak. Hij is voornamelijk dieper volgens mij dan de Octavia, maar niet echt hoger. Achterin heb je echter wel veel meer ruimte voor je benen.
Pon had alles goed voor elkaar vandaag. Koffie, thee of fris, en lekkere sandwiches.
Verder een tasje met de nieuwe folder en prijslijst meegekregen, alsmede een fles met bubbels, waarop een label zat, waarop stond: bedank voor uw bezoek en een gezond 2010.
Ik heb ook te horen gekregen dat de nieuwe Greenline met 1.6Tdi in het derde kwartaal van 2010 komt, en dat hij in het 20% tarief gaat vallen. Dus nog even geduld.
Vanaf 28 januari staat hij bij de dealers.


Gr. Mick
 

Wasmachineman

Forumguru
Zo, vanmiddag even en bezoekje gebracht aan Pon in Leusden, om de nieuwe Superb Combi te bewonderen. Het is een mooie wagen geworden, maar dat hebben jullie vast al wel gezien op het internet. Lekker ruim, en een flinke kofferbak. Hij is voornamelijk dieper volgens mij dan de Octavia, maar niet echt hoger. Achterin heb je echter wel veel meer ruimte voor je benen.
Pon had alles goed voor elkaar vandaag. Koffie, thee of fris, en lekkere sandwiches.
Verder een tasje met de nieuwe folder en prijslijst meegekregen, alsmede een fles met bubbels, waarop een label zat, waarop stond: bedank voor uw bezoek en een gezond 2010.
Ik heb ook te horen gekregen dat de nieuwe Greenline met 1.6Tdi in het derde kwartaal van 2010 komt, en dat hij in het 20% tarief gaat vallen. Dus nog even geduld.
Vanaf 28 januari staat hij bij de dealers.


Gr. Mick
:945: 3e Kwartaal 2010 ?!? Mooi, nog een mogelijkheid erbij voor mij....een S2 greenline :xyxthumbs:
 
3e Kwartaal 2010 ?!?

inderdaad dat is heel mooi, mijn Fordje loopt dan ongeveer uit zijn kilometers, als dan de leaseprijs ook nog zo netjes is als nu bij de bestaande S2 1.9 Greenline, dan word het zeker een S2 combi Greenline. De S2 is wel een paar centimeter smaller aan de binnenkant (merkbaar als ik mijn rechterarm uitsteek deze raakt bij de S2 de rechterkant bij mijn Mondeo niet), maar de ruitensproeiers van mijn Ford bevriezen bij -11, dat heb ik bij mijn O2 combi uit 2007 nooit gehad. Daarbij zijn de Skoda stoelen vele malen beter (lees harder) en daar houd ik wel van.
 

hemi24

Forumguru
Zouden jullie kunnen vragen of we in de nabije toekomst ook de
2.0 TFSI mogen of kunnen bewonderen in de S2 combi?

Heb even tussen neus en lippen door geïnformeerd of er nog een model tussen het gat van de 1.8 en de 3.6 komt, maar daar was vooralsnog niets van bekend, hoe logisch het wellicht ook zou zijn...

Wel een hele mooie auto geworden de S2 Combi! Daar valt mijn O2 qua ruimte toch echt weer bij in het niets..!
 
Heb even tussen neus en lippen door geïnformeerd of er nog een model tussen het gat van de 1.8 en de 3.6 komt, maar daar was vooralsnog niets van bekend, hoe logisch het wellicht ook zou zijn...

Wel een hele mooie auto geworden de S2 Combi! Daar valt mijn O2 qua ruimte toch echt weer bij in het niets..!
hoi, ik ben nu in Tsjechie, en wat denk je de Superb Combi staat in de Showrooms....
maar maak je als o2 rijden geen zorgen, ik vind hem op het eerste ogenblik niet echt supergroot, de kofferruimte lijkt mij zelfs veel minder diep dan mijn huidige mondeo, en dat is hij in de breedte zowiezo al niet als mijn ford. Wel is de ruimte voor de achterbank passagiers nog steeds gigantisch dat heb ik weer niet in de Ford. Ik zag hem als vervanger maar vind het een beetje tegenvallen wat betreft het vele malen groter zijn dan een Octavia. Ik heb een O2 combi gereden voor deze ford dus ik weet waar ik over praat, maar oordeel zelf dat is altijd nog het best.
Ik denk dat ik toch maar voor een sharan, Galaxy of S-max ga, want dat hoge zitten vind ik toch wel fijn. (word ook al een dagje ouder.)
 

EdK

Forumguru
Als je dan in tsjechie zit en steeds die skodadealer bezoekt, maak dan eens wat foto's voor ons en post die dan eens in dit topic !!??
Zien wij als een groot kerstkado !!!
 

Wasmachineman

Forumguru
Of laat die dealer een kijken naar ons forum en misschien geeft hij wel leuke souveniers mee die je kunt gebruiken voor een tombola bij de SFM als die komt ? ;)
 
hoi, ik ben nu in Tsjechie, en wat denk je de Superb Combi staat in de Showrooms....
maar maak je als o2 rijden geen zorgen, ik vind hem op het eerste ogenblik niet echt supergroot, de kofferruimte lijkt mij zelfs veel minder diep dan mijn huidige mondeo, en dat is hij in de breedte zowiezo al niet als mijn ford. Wel is de ruimte voor de achterbank passagiers nog steeds gigantisch dat heb ik weer niet in de Ford. Ik zag hem als vervanger maar vind het een beetje tegenvallen wat betreft het vele malen groter zijn dan een Octavia. Ik heb een O2 combi gereden voor deze ford dus ik weet waar ik over praat, maar oordeel zelf dat is altijd nog het best.
Ik denk dat ik toch maar voor een sharan, Galaxy of S-max ga, want dat hoge zitten vind ik toch wel fijn. (word ook al een dagje ouder.)

Walthertje : Ik zou echt nooit van je Ford afstappen. Gaat niet goed komen.
Afgelopen zaterdag naar Leusden bij PON voor de Superb Combi Preview geweest, maar ik moet je echt teleur stellen.
Een Ford zal het hier nooit bij gaan halen.... Niet super(b) groot ???
Even vergelijk : Ford Mondeo Wagon heeft slechts een kofferbak met : max. 554 liter. Skoda Superb Combi slechts : 633 liter. Mwah...klein verschilletje dacht ik zo. Daarnaast even de bestuurdersstoel van de Mondeo in de achterste stand zetten en de beentjes van de kinders zitten aardig klem. En dan is de keuze snel gemaakt. Tijdens de preview zat ik naast een man in deze nieuwe Skoda Superb Combi. Na wat geklets kwam ik erachter dat hij in een Audi A6 Avant reed. Deze man kon mij vertellen dat de keuze toch echt heel makkelijk wordt met zo'n ruime, veel waar voor je geld auto. Hij gaat zeker kiezen voor deze Skoda.
:uitlachen:Conclusie : S(uper) K(waliteit) O(nder) D(e) A(uto's)
 

MarcoO2

Forumguru
De enige station die in Frankfurt op de IAA stond die een grotere kofferruimte had, was de Mercedes E(norm). En die is 2x zo duur. Stond te praten met een oudere man die 65000 euro te besteden had, nu een Audi Allroad reed, en nu voor de Superb Combi ging. Hij hield dik geld over...

No way dat een Mondeo het qua ruimte haalt bij de S2C!
 
ach het is maar een vervoersmiddel die goedkoop in de lease moet liggen en daar won de Ford Mondeo het bij, de s2 diesel is dit nu ook 32.000 euro zag ik zojuist....
 
Walthertje : Wat is de meerwaarde van een bredere Ford ?

Zegt u het maar :

picture.php
 
Bovenaan Onderaan