Skoda Superb Combi 1.8TSI 118KW DSG7 Amb.Bus. besteld

andrehj

Forumguru
2. De mijne (MJ2012, Elegance) heeft dat wel, en ik heb geen elektrische achterklep en geen panoramadak
3. De mijne heeft dat voor en achter.
6. Elke DSG-7 heeft dat zeker, van de DSG-6 weet ik het niet, ik geloof dat het dan optioneel is.
7. De carkit is in NL altijd de rsap-variant (voor de telefoons die dat ondersteunen), maar ondersteunt ook HFP (kun je via de maxidot omschakelen), zodat je je internetverbinding (kunt) blijven behouden.

jalex_h

Forumguru
Andrehj, jij hebt toch een Deens exemplaar? De vraag is dan of een Deense en een Nederlandse rolhoes hetzelfde zijn.

Noord26

Forumguru
Wat ik af vraag: wat is het verschil tussen de Elegance en de Ambition?

De lokale garage heeft namelijk een 1.8 TSI Ambition Combi DSG-7 te koop staan. Als ik echter kijk zie ik er allerlei zaken van de Elegance op zitten: elec achterklep, regensensor, lichtsensor, xenon, dakrailing zilver, elec stoelen met geheugenfunctie, multi stuurwiel in leder, sound system, multimedia systeem, 17" Venus wielen. Klopt de type aanduiding niet van de verkoop?

Wat is jullie reden geweest om voor een Ambition te kiezen ipv de Elegance?

Wat ik af vraag: wat is het verschil tussen de Elegance en de Ambition?

De lokale garage heeft namelijk een 1.8 TSI Ambition Combi DSG-7 te koop staan. Als ik echter kijk zie ik er allerlei zaken van de Elegance op zitten: elec achterklep, regensensor, lichtsensor, xenon, dakrailing zilver, multi stuurwiel in leder, sound system, multimedia systeem, 17" Venus wielen. Klopt de type aanduiding niet van de verkoop?

Wat is jullie reden geweest om voor een Ambition te kiezen ipv de Elegance?

Type-aanduiding kan prima kloppen hoor:
regensensor, lichtsensor, xenon, dakrailing zilver, multi stuurwiel in leder, multimedia systeem is standaard op Ambition
elec achterklep, sound system, 17" Venus wielen kun je als opties kiezen.

Waarom koos ik voor Ambition en geen Elegance?
Elegance kost 3000 euro meer en biedt opties die van mij niet hoefde.
Belangrijkste extra's:
- leer (wil ik niet meer)
- Columbus ipv Amundsen+ (Amundsen+ goed genoeg)
- elektrische en verwarmde stoelen (wilde ik wel, maar los maar 500 euro op Ambition)
- LM 17" (los op Ambition 350 euro)
- Soundsystem (vond ik niet nodig)

Kortom ben gewoon voordeliger uit met Ambition gezien mijn wensen...

jalex_h

Forumguru
Type-aanduiding klopt zo te lezen wel. Belangrijkste verschil is dat de Elegance leren bekleding, electrische stoelverstelling, stoelverwarming, sunset en 17 inch heeft. Vanaf modeljaar 2012 is het sound system helaas niet meer verkrijgbaar op de Amition (was in 2011 nog standaard). De electrische achterklep is op zowel de Ambition als de Elegance een extra, de overige zaken die je noemt zijn, behalve de wielen, ook standaard op een Ambition BL.

Noord26

Forumguru
Dan begrijp ik de keuze volledig. Weinig extra's dus meer in een Elegance. Leder zou ik toch ook niet willen (alleen nog als het airco gekoeld leder is, zoals in een Volvo). Dacht dat het uitrustingsniveau meer zou verschillen tussen beide uitvoeringen. Ook dat er bepaalde opties per modeljaar verschillen tussen uitvoeringen is verwarrend. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Hmm.. toch eens gaan babbelen over die fraaie kar! :eek:

Thnx voor de snelle reacties!

2. De mijne (MJ2012, Elegance) heeft dat wel, en ik heb geen elektrische achterklep en geen panoramadak
3. De mijne heeft dat voor en achter.
6. Elke DSG-7 heeft dat zeker, van de DSG-6 weet ik het niet, ik geloof dat het dan optioneel is.
7. De carkit is in NL altijd de rsap-variant (voor de telefoons die dat ondersteunen), maar ondersteunt ook HFP (kun je via de maxidot omschakelen), zodat je je internetverbinding (kunt) blijven behouden.

dank voor je info. hopelijk zijn deze zaken bij NL-uitvoering hetzelfde :smirk:
Is de rsap-variant de GSM III ? In de handleiding wordt enkel gesproken over GSM II en GSM III

andrehj

Forumguru
Andrehj, jij hebt toch een Deens exemplaar? De vraag is dan of een Deense en een Nederlandse rolhoes hetzelfde zijn.
Goed onthouden :). Maar de rolhoezen zijn hetzelfde. Hooguit is het afhankelijk van de uitvoering of het een halfautomatische of handmatige rolhoes is.
En over die standaard leren bekleding in de Elegance: dat is alleen op de Elegance BL (waar overigens ook als enige het SoundSystem op zit), niet op de gewone (NL) Elegance.

Noord26

Forumguru
Hmm.. Ik gok dat de auto waar ik het over had dan toch een Ambition is geweest en qua opties nog wat aangepakt is (sound-system, elec achterklep en stoelen), buiten de catalogusprijs om, ivm het lease-bedrag. Hij heeft in ieder geval geen sunset. En ik denk overigens Callisto velgen zie ik nu.

Rallye

Forumguru
@Noord26: volgens mij kun je het sound system en de elektrische achterklep nauwelijks achteraf (na toelaten kenteken) inbouwen. Om het "buiten de catalogusprijs" te houden moet het gaan om niet-af fabriek opties. Met deze dingen lijkt me dat niet het geval: de kosten voor ombouw zouden dan erg hoog zijn.

Noord26

Forumguru
Hmm.. ok, was wel zeer content met het uitrusting niveau en opties op eerlijk te zeggen.

Heb vandaag wat onderhandeld, maar ze geven veel te weinig terug voor mijn huidige auto, €11.500,- :tongue:. Mijn vader kreeg er (zelfde auto, zelfde km-stand, minder opties) veel meer voor terug als inruil op een vergelijkbare (qua dagwaarde) auto. :confused: Ik vind het niet erg om geld uit te geven, maar dit vond ik teveel afwijken. Het gat bleef maar liefst €3.500,- Dus helaas..

Heb bericht van de leasenaatschappij gehad dat de verwachte leverdatum in de week van 31 oktober zal zijn.
Stond tevens in dat ze na 15 november geen auto's meer op kenteken laten zetten tot 1 januari!

Wat is jullie ervaring met de geschatte leverdatum?
klopt ie meestal?
is ie meestal langer?
is ie meestal korter?

Kan ik iets doen om t te versnellen? Zou de dealer m ook niet liever dit jaar leveren?

YESSSSSSSSSSS, Gisteren opgehaald...
... en wat is ie mooi met al die chroomaccenten op die bruine lak...
... en die trifids icm verlaagd onderstel ...

Ondanks dat ik niet lekker ben, toch al ff 400km mee gereden de afgelopen 24 uur :)
Het rijdt super, luxe, stil en comfortabel.

Nog wel veel kleine dingetjes uit te zoeken.
Belangrijkste vind ik nog dat ons thuisnummer zonder +31 door komt en mijn bedrijfsabbo enkel nummers met +31 ervoor accepteert. Kan dus niet makkelijk ff gemiste oproep terugbellen en heb ook geen preset oid gevonden voor de paar meest gebruikte nummers ...

Rallye

Forumguru
Ook niet als je je thuisnummer programmeert incl. de +31? Dan pakt hij wellicht niet het nummer van de nummerweergave, maar het geprogrammeerde nummer?

Gefeliciteerd overigens!

Bovenaan Onderaan