Skoda Superb besteld

Skodazo

Nieuw lid
Ik ben altijd tevreden geweest over mijn Skoda Octavia 1.9 TDI berline (model 2006), maar nu is het tijd geworden voor een Superb.
Hij is besteld: het is een Superb berline elegance geworden, een 1.6 CRTDI Greenline in magnetic brown. De levering is voorzien voor half september.
Naast kinderen, overwerk en een groot huis/tuin blijft er niet veel tijd over om de auto te wassen en te poetsen. Toch wil ik dat mijn nieuwe auto altijd netjes zal blinken. Welke producten moet ik kopen om een mooi resultaat in weinig tijd te krijgen?
Is het nuttig om de auto al meteen te laten behandelen voor het eerste gebruik? (lakverzegeling)

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf! Ik ben benieuwd naar de foto's.
Gelukkig zijn er vele poetsers op ons forum die je vast van tips en trics kunnen voorzien.

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf van je nieuwe bolide, sterkte met wachten en alvast veel voorpret toegewenst!

Greetz Corné

Canon-Eye

Forumguru
Is het nuttig om de auto al meteen te laten behandelen voor het eerste gebruik? (lakverzegeling)
Als je niet al te veel tijd wil of kan besteden aan wassen/poetsen, dan is dit zeker een optie.
Ik heb de laatste twee auto's een Wax-Oil behandeling laten geven en dat is me goed bevallen. Wel periodiek (1 of 2 jaarlijks) even laten controleren/bijwerken.
En een niet al te besmettelijke kleur kiezen helpt ook natuurlijk - ik heb om die reden cappuccino-beige genomen.:jaja:

Joske

Forumguru
Proficiat! Mooi keuze, post zeker wat foto's als je hem hebt. ;). Normaal is de lak toch al 'verzegeld' met blanke lak/vernis fabrieksaf? :pieker:

Canon-Eye

Forumguru
Ja, maar blanke lak is óók lak...

Die behandelingen maken dat het vuil zich nauwelijks aan de lak hecht en bij wijze van spreken "met een natte vinger" te verwijderen is, zo makkelijk gaat het.

Blacky

Forumguru
Vast gefeliciteerd met je Superb. Daar ga je veel plezier mee beleven. Alleen nog even geduld hebben.

Skodazo

Nieuw lid
Nog wachten tot de week van 16 september ...
Ondertussen ben ik al aan het denken aan winterbanden. Standaard zitten er de 16' velgen op (Helix). Ik denk aan de Luxon 18', maar deze lijkt me moeilijker te onderhouden. Toch wel een belangrijk punt tijdens de winter.
Wie heeft hier een mooie combinatie gevonden?

ertromp

Forumguru
Persoonlijk zou ik een aparte set voor de zomer (18" of 19") gebruiken en een aparte set met winterbanden (16" of 17")
De Luxon is trouwens erg mooi :)

Altos

Banned
Onze nieuwe O3 heeft ook een lakverzegeling (9Waxguard) ondergaan en ik heb daar tot nu toe geen nare ervaringen mee. Vooral het drogen van de auto gaat lekker snel en ik heb het idee dat je het vuil er wat soepeler afhaalt ipv flink schrobben...hopelijk blijft dit even zo :laugh:

Skodazo

Nieuw lid
Vandaag nog bij de dealer geweest. Tussen 13 en 16 september wordt de auto in de garage verwacht.
Ondertussen heb ik nog steeds geen vernieuwde Superb zien rondrijden. Iemand?

Cordoba

Forumguru
Waxoil is een behandeling waar echte detailers van gruwen. Zoiets als een printje van de Nachtwacht aan de muur hangen, 'ziet er toch hetzelfde uit'. ;)

In elk geval kan een goede detailbeurt bij de start zorgen dat je 'm voorlopig veel makkelijker schoon en glimmend krijgt. Echte fanatieke detailers, gaan zelf vóór aflevering de auto detailen, dat mag de dealer niet (laten) doen. Ik ken zelfs een geval van iemand die een bijzondere BMW had besteld, waar de dealer niets aan de lak mocht doen voor aflevering. Vóór de auto de weg op ging, is eerst de sinaasappelhuid van de lak gepolijst, en heeft ie een volledige detailbeurt gekregen.

Canon-Eye

Forumguru
Waxoil is een behandeling waar echte detailers van gruwen.
Gelukkig dan maar dat ik geen detailer ben - laat staan een "echte", wat dat dan ook wezen moge.
Ik ga gewoon voor het gemak en uit dat oogpunt werkt het prima, zeker i.c.m. een niet te besmettelijke kleur...:jaja:

Bovenaan Onderaan