Skoda superb active business line 1.4 TSI

Denise

Nieuw lid
Hallo allemaal,
ik mocht van mijn werkgever weer een nieuwe auto uitzoeken en a.s dinsdag is het zover dan kan ik mijn nieuwe Superb sedan ophalen, na 8 jaar Peugeot te hebben gereden en getwijfeld tussen de Superb en de 508 toch gekozen voor de Superb vanwege de ruimte achterin.
Na jarenlang een station te hebben gereden wilde ik nu eens wat anders en daarom gekozen voor de sedan versie.
De kleur is zwart metallic en als extra opties een mobridge kit extra hulpveren achter afneembare trekhaak dakdragers en wat bagagenetten en sun pack.
De auto was al op kenteken gezet zodat ik snel kan rijden, ik had nog een extra sound system in gedachten (subwoofer en andere boxen) maar verkoper heeft dat uit mijn hoofd gepraat omdat dat niet echt nodig was standaard radio was goed genoeg.
Had nog ruimte voor meer opties bijv. andere velgen en leren bekleding, maar te laat aan gedacht leasecontract was al getekend.
zodra ik hem heb laat ik wel wat meer weten.

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en ideaal dat je al zo snel kan gaan rijden met de S2.

Denise

Nieuw lid
Dank je, ik neem aan dat S2 staat voor Superb 2e versie? Mijn kennis op dit gebied is nog erg pril hoop dmv dit forum wat meer kennis te vergaren.

Pendragon

Donateur
De S2 (idd de 2e generatie Superb) is een prachtige auto, daar zul je geen spijt van krijgen. Veel rijplezier en we zijn natuurlijk altijd nieuwsgierig naar foto's :)

Welkom op het forum!

Leuke auto hoor ben nieuwsgierig naar het verschil van rijden tussen de S2 en Peugeot. En de motor is vlot hoor kan genoeg met het verkeer mee. Veel plezier ermee en veilige km gewenst.

Denise

Nieuw lid
Eindelijk was het zover gisterenochtend oude auto ingeleverd en nieuwe opgehaald, na eerst een duidelijke uitleg en een bosje bloemen en fles wijn op pad.
Mijn 2 tienerkinderen hadden hem nog niet in het echt gezien en waren ook mee hun reactie was: vette coole bak mam dus dat zegt genoeg.
Had meteen een ritje voor de boeg naar groenlo waar vrienden een huisje hadden was een mooi ritje om alles even uit te proberen.
Hiervoor altijd diesel gereden dus was bang dat dit toch anders zou rijden, maar is me 100 procent mee gevallen.
draait iets meer toeren dan mijn diesels maar dit is verwaarloosbaar, verder lekker stil en schakelen gaat net zoals een diesel 70km/h in zijn 6!
Verschil tot nu toe met peugeot schakelen gaat iets beter in de S2 (haha ik leer het al) en is stiller, remmen en sturen geen verschil te ontdekken.
Enigste kleine probleempje tot nu toe er zaten geen sleuteltjes bij voor de afneembare trekhaak de dealer gaat er nog achteraan dus voorlopig heb ik een vaste trekhaak.
Tot nu toe erg tevreden i-phone werkt ook perfect met het audiosysteem en ook de navigatie ging als de brandweer, dacht dat er een cd in zou zitten, maar navigatie zit in het systeem ingebouwd zodat ik er nog een cd in kan doen of een sd kaart met muziek.
Laat volgende week wat meer weten en zal dan ook wat foto's opsturen.

Bovenaan Onderaan