Skoda SuperB 2016 hybride

Frank C

Forumguru
Dat las ik ook inderdaad.. ben nu wel benieuwd wanneer ze wel met iets van een EV of Hybrid gaan komen bij Skoda. Daarin loopt het merk (en ook Seat) achter.

Verwacht dat de strategie binnen VAG is om dit soort innovaties voorlopig alleen aan VW (en Audi) te geven. Daarnaast verkoopt EV en Hybride slecht in Duitsland. De Jetta hybride is al geschrapt.
 

oco1979

Forumguru
1.6TDI hybride S3 Combi maken.
zal een co2 waarde hebben op papier om van te dromen
dat extrakoppel elektromotor welkom.
Dan zuinig rijden voor lang afstanden
dat is de winst van hybride,dat je bij het optrekken elektrisch rijd en dan voldoende snelheid hebt deze naar motor overschakeld.
koppel is bij elektromotor direct beschikbaar.
tis wel anders/leren rijden met hybride om de doelstelling voor wat die gemaakt is te bereiken
 

pvandeurzen

Nieuw lid
Zolang de techniek alleen voor de Nederlandse , Deense en Noorse overheden interessant zijn zal man het bijbskoda niet zo snel overwegen. De auto is er klaar voor. De normale automarkt (Europa) nog niet
 

oco1979

Forumguru
Als het ligt aan de verkoop van de hybrides van VW, dan is onderstaande wel aardig:
http://startklaar.volkswagen.nl/Gol...=Gte&selectedCo2Range=35&selectedCo2Range=159

Er staan in NL zo'n sloridge 800 GTE's van de golf op voorraad, ik denk dat het niet zo'n succes is als VW had verwacht ;)

ja dat is ook geen goed nieuws.

prijs verlagen :D

ik merk op de baan bij de klanten de meeste geen idee hebben wat een hybride voertuig is,laat staan dat ze ene zouden kopen.

Denken veel dat het puur elektrisch is.

nog veel werk aan de winkel om het verstaanbaar voor jan modaal te maken.
 

Bakkertje

Forumguru
Raken ze wel kwijt aan de lease rijders

:deuk:

Ik denk dat Pon dat ook dacht inderdaad en toen bleek dat werkgevers de PHEV's uit de regelingen hebben geschrapt wegens het exorbitant hoge verbruik :deuk:
Bij ons geen PHEV's in ieder geval... Als je het mij vraagt ook terecht, neem nou al die Mitsubishi's die doen echt geen 1 op 52,6 (wat volgens de fabriek wel is) in de praktijk zit dat op 1 op 21,7 (nog niet verkeerd bytheway voor zo'n hok).
 

Gunner

Forumguru
Was dit weekend bij een wat grotere VW-dealer aan het kijken voor een nieuwe GTI. Nergens mogelijkheid voor een proefrit maar je struikelde daar inderdaad wel over de GTE's. Zag er zo wel vijf staan her en der.

Maar eigenlijk begrijp ik niet waarom ze ermee blijven zitten. Ik bedoel; breng in NL een model uit met weinig tot geen bijtelling en je hebt toch bingo? Of zijn die tijden geweest?
 

Bakkertje

Forumguru
Die tijden zijn geweest @Gunner de plugin hype is alweer voorbij. Iedereen snapt inmiddels dat je dat verbruik nooit gaat redden en dus zijn de werkgevers er niet meer zo happig op.
Met als gevlg dat VW met zo'n 800 van die auto's blijft zitten.. Voor een particulier veel te duur in vergelijk met een niet plugin golf.
 

Frenkie

Forumguru
Ik heb er bij het uitzoeken van mijn nieuwe leaseauto naar zitten kijken ivm de bijtelling. Probleem is alleen dat een Golf GTE van 43000 euro natuurlijk een veel lagere bijtelling heeft dan een benzine model van 28000 euro. De GTE krijgt alleen een VEEL hoger maandelijks prijsje mee (lees pakweg 300 euro per maand) ivm de "werkelijke verbruikskosten" en in mijn geval het nog moeten plaatsen van een laadpaal bij mij thuis. Hierdoor kwam de GTE uiteindelijk op jaarbasis duurder uit dan een gewone Golf.
Kort samengevat, voor minder geld dan een Golf GTE heb ik nu een Octavia Style BL besteld. Keuze was snel gemaakt.
 

NewO3

Forumguru
Ja inderdaad. Te laat! 2018 zou ik in aanmerking komen voor nieuwe leaseauto maar dan moet je voor 100 % elektrisch gaan wil je nog profiteren van lage bijtelling. Dat zou voor mij einde Skoda zijn, of toch voor een lekkere Superb Combi gaan en meer betalen ..
 

Endja

Senior Member
Voor mij nog 5 jaar wachten dan heb ik wss ook wel een hybride als we in België genoeg laadpalen voorzien... Ik moet zeggen hij ziet er wel prachtig uit al zal dat kleurtje er ook wel mee te maken hebben.
 
Bovenaan Onderaan