Skoda Styling?

WanderZ

Actief lid
Iemand hier een goed adresje voor styling van de nieuwe skoda (octavia) modellen?

Ik ben op zoek naar dingen als een dakspoiler (op de combi) en de nieuwe RS voorbumper enzo.. heb al even gezocht, maar kan alleen oude modellen vinden, die meestal meer verminkt dan mooier worden.

WanderZ

Actief lid
Top! Thanks.. er is ook iemand die ervaring heeft met stylen van de nieuwe Octavia? (als in verlagen, dikke velgen, dakspoilert etc?)

___JC___

Forumguru
Ja excuses, ik was even een weekendje weg. :)

Het valt allemaal wel mee met mijn O2 hoor. Heb chiptuning via abt, een andere gril van Milotec, uitlaatsierstukje van Milotec en 4cm verlaging met Apex veren. Je kan bij Milotec ook allerlei andere dingen vinden zoals sideskirts, booskijkers voor je oplampen en chrome sierstrips. Ik vond dat allemaal niet mooi. Veel te hoog Sjonnie gehalte.

Zal even kort mijn ervaringen delen:
- chiptuning, altijd doen !!
- grill, vind ik persoonlijk erg mooi. Moet wel even gespoten worden in de kleur van je auto want hij wordt matzwart geleverd.
- uitlaatsierstuk, erg mooi maar moet je wel goed schoonhouden, zeker met een diesel.
- 4cm verlaging zou ik niet meer doen. 2 cm is meer dan genoeg. Hij gaat gewoon echt flink stuiteren en je haalt al het comfort uit je auto.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Porettuhcs

Senior Member
- uitlaatsierstuk, erg mooi maar moet je wel goed schoonhouden, zeker met een diesel.

- 4cm verlaging zou ik niet meer doen. 2 cm is meer dan genoeg. Hij gaat gewoon echt flink stuiteren en je haalt al het comfort uit je auto.

wat deze laatste 2 punten betreft kan ik dit alleen maar beamen. Ik heb ook de uitlaatsierstukken.... wereld van verschil ziet er veeeel mooier uit.

Ik had van fabriek af een sportonderstel besteld. Wilde wat lager. Heb toen een Apex-verenverlagingset er onder laten zetten en na een paar weken deze er weer snel onder vandaan gehaald en het sportonderstel weer laten terug plaatsen... stukken beter.

___JC___

Forumguru
Ow, als ik moest kiezen tussen een standaard onderstel (dus niet verlaagd) en mijn Apex onderstel dan zou ik Apex houden. Het standaardonderstel is mij echt teveel op comfort ingesteld. Als je dan hard door een bocht gaat schrapen je zijspiegels over het asfalt! De heren van Skoda hadden weer gelijk, 2 cm verlaging is net goed.
;)

WanderZ

Actief lid
Thanks voor de reacties! (excuses zijn niet nodig hoor!)

Ik zit er zelf aan te denken om mijn octavia te verlagen (max 3 cm), 18" velgen eronder te zetten, xenon lampen erin en uitlaat-sierstuk.
Misschien later nog een RS body-kit erop.. Die nieuwe voorbumper met dagrijverlichting vind ik ook wel erg netjes!

Op de site van milotec vind ik nog niet zoveel voor de O2 facelift.. Zijn er wel foto's van die auto met mods?

is een 1.4TSI ook goed te chippen? En is de leasemij daar ook blij mee?

Bovenaan Onderaan