Skoda start moeilijk

Beste forumleden,

waarschijnlijk de zoveelste vraag wat betreft het starten van de motor, maar zelf kon ik het antwoord nee u niet op het forum vinden.

Mijn auto heeft last van een vertraagde start (probleem doet zich alleen niet voor wanneer de motor warm is). Het duurt circa 5 sec. voordat de motor start. De motor draait verder keurig zijn rondjes en ik hoef de sleutel niet meerdere keren heen en weer te doen voordat hij start.

Verder zit er net een nieuwe accu in, daar kan het dus niet meer aan liggen.

kan iemand mij vertellen of dit normaal is voor een Skoda Fabia uit 2011 en ik mij onnodig zorgen maak? Of kan de auto wel gewoon ‘normaal’ snel starten?
 
Wauw geweldig wat een snelle reacties zeg! Chapeau!

het betreft idd een benzine 1.2 tsi 86 pk.

De motorcode is CBZ (alhoewel er ook nog een a achter staat)!

Ps; ik word nu al beter geholpen dan in de garage
 

Bijlagen

  • 56293820-BE7D-4577-A023-D95FAD31BD1E.jpeg
    56293820-BE7D-4577-A023-D95FAD31BD1E.jpeg
    854,9 KB · Weergaven: 12

Duijzer

Donateur
Zijn er ooit bougies vervangen? Die zouden rond de 60.000 vervangen moeten zijn. Verder kun je nog checken of je luchtfilter schoon is en of je brandstoffilter ooit vervangen is.
 
Ik heb de auto wel laten uitlezen, daar kwamen geen foutcodes uit naar voren.

Neem aan dat bougies een foutcode geven in de auto toch?

Of deze vervangen zijn weet ik niet! Het is een onlangs geïmporteerde auto..

luchtfilter en brandstoffilter moet ik maar eens naar laten kijken dan.

Ik heb wel gashuisklep schoon laten maken, dit leverde alleen niets op.
 

TDifan

Lid
Ik gok op de hogedrukbrandstofpomp. Kijk eens naar dit filmpje
Hier wordt het ea besproken door Danny.
 
Daar ga ik eens voor zitten met een bak koffie...

wel opmerkelijk inderdaad dat er in deze case ook direct gesproken wordt het uitblijven van foutcodes. Lijkt wel verdacht veel op het probleem bij mijn auto.
 

Duijzer

Donateur
Als ie dealer onderhouden is kan ook een Nederlandse dealer de onderhoudshistorie inzien. Zo niet zou ik ze in ieder geval vervangen, samen met luchtfilter en brandstoffilter. Als het dat niet is, dan is de brandstofpomp verdachte, ik hoop voor je dat die het niet is...
 
Ik heb nog een half jaar Bovag garantie.

maar bij de garage krijg ik te horen dat het starten op deze manier ‘normaal’ is en ook aan het weer ligt.

Hopen dat ik op een goede en nette manier kan duidelijk maken dat het toch echt een duidelijk aanwezig en vervelend probleem is.

De luchtfilter en brandstoffilter zullen waarschijnlijk wel voor eigen rekening komen.

Enig idee of ik ook recht heb op nieuwe bougies binnen de garantie termijn? Dat wil zeggen: moeten deze volgens onderhoudsschema ook rond de 60k vervangen worden?

Mocht het de brandstofpomp zijn dan valt dit als het goed is sowieso binnen de garantie.
 
Bovenaan Onderaan