Na mijn gedoe met Wittebrug (zie wat reacties in mijn
octavia topic) ben ik opzoek gegaan naar een andere garage in de buurt die fatsoenlijk staat aangeschreven. Zowel hier als in de reacties op google maps kwam ik bij Sneeuwbal uit.
Keer doordeweeks langs gereden om wat informatie te krijgen, praatje gemaakt. De “ontvangstbalie” Is echt ienie-mienie. Als je daar met 4 man in staat dan moet de 5e die komt buiten wachten. Maar dat is dan ook het enige minpuntje. Even besproken van hoe of wat, richtprijs waar ik aan zou moeten denken etc. Prima eerste gesprek. De onderdelen die ze gebruiken zijn, logisch ook wel, van Bosch gezien ze dus een Bosch Workshop Partner zijn. 0W20 olie zou van MPM zijn. Oliefilter gebruiken ze origineel VAG, ze willen geen gedoe met een filter van derde. Snap ik; op de motorscooter destijds 2 keer (!) een lekkend oliefilter van K&N gehad en sindsdien gebruik ik zelf op de motoren ook alleen maar OEM filters.
Afspraak vervolgens online ingeboekt. Kreeg ik een bevestiging van, stond echter de verkeerde datum in. Mailtje over gestuurd, verder daarop geen persoonlijke reactie maar wel een nieuwe bevestigsmail met de juiste datum. Die ik overigens zelf later vervolgens met één dag moest verzetten. Ook in de mail gevraagd of men geen Castrol kon gebruiken, MPM heeft niet mn voorkeur. Daar kreeg ik via de mail antwoord op: dat was geen probleem.
Auto gebracht, men nam bij inname van de sleutel de werkzaamheden door en de auto zou dezelfde dag klaar zijn als er niks bijzondere was. En dat was ook zo; ik zou een sms ontvangen wanneer gereed. Maar ik belde echter zelf op omdat ik pas tegen 17:30 daar zou zijn. Ze gingen om 16:45 dicht. Auto bleef bij hun binnen staan (fijn, want het is daar betaald parkeren tussen 18:00-00:00 uur) en heb hem vandaag opgehaald.
Factuur werd doorgenomen met de gedane werkzaamheden en ben ik vertrokken. Daarmee was is kous af. Prima geholpen, beleefde mensen daar. Stuk goedkoper dan de dealer. Factuur die je mee krijgt is gespecificeerd. Dat is fijn: kun je een beetje vergelijken. Er staat bij de werkzaamheden een aantal en stuksprijs. Dat aantal is denk ik de tijd in uren en de stuksprijs het uurloon. 67,50 per uur (ex btw).
Totaal was ik 570 euro kwijt, daar waar Wittebrug ruim 900 wilde hebben.