Skoda Scala

hellin

Nieuw lid
Ik wil een skoda scala kopen maar nu heb ik gezien dat de achter remmen van de skoda trommels zijn. Zijn deze goed ook al heeft deze geen schijven? Of liever toch een auto met 4 remschijven kopen?

Arjan1985

Forumguru
Kijk even in de koopjeshoek van het forum. Er staat een mooie Scala van @hemi24 te koop.
Ik rij 2 auto’s, de ene auto met trommels en de andere met schijven. Ik merk nog geen voor of nadelen. Vervangen van de remschoenen van de trommels neemt wellicht wat meer tijd in beslag dan remblokjes

EdK

Forumguru
Voordeel van de trommels achter is dat de velgen veelll langer schoon blijven.
En met remmen, rem je voor een 80% met de voorremmen en 20 met de achterremmen !!
En met de Fabia 4 die ik nu rij sta ik prima vlug stil hoor met de trommels achter.
Trommels van vandaag de dag zijn zeker niet meer de trommels van vroeger........

hemi24

Forumguru
Zo goed als alle elektrische modellen van VW/Skoda hebben trommelremmen aan de achterzijde.
Dus ja, zo slecht zal het dan niet zijn.

En @hellin : ik heb nog wel een hele mooie Scala te koop… ;)

Rallye

Forumguru
Bij een elektrische auto speelt ook nog mee dat de auto eerst op de regeneratie werkt. Maar inderdaad, het zal beste werken. @hellin Anders even proberen bij een proefrit?

Tot op heden bij al mijn auto's pas 2 keer gemerkt dat trommels minder kunnen hebben dan schijfremmen.
Echter hierbij moet ik wel vermelden dat dit is geweest als twintiger met mijn eerste Toyota Celica (bj. 1990) en dan met een extreme rijstijl. Hier kregen de remmen het dan ook flink te voortduren en ga je merken dat de trommels minder koelen dan schijven. Dus remkracht verlies tot gevolg.
Bij normale omstandigheden/rijstijl ga je hiervan niks merken.
Mag trouwens ook hopen dat er in 30 jaar aardig wat ontwikkeling heeft plaatsgevonden.

Bovenaan Onderaan