Skoda Scala van ElScorpione

ElScorpione

Forumguru
Vorige week afscheid genomen van mijn Octavia Combi diesel. Een aantal jaren heel veel plezier van de auto gehad, maar na wat wikken en wegen toch besloten afscheid van de diesel te nemen.

Voortaan staat er een Skoda Scala Business Edition 1.0 TSI DSG op de oprit. Een exemplaar in de kleur Steel Grey uit 2020. Een panoramadak was leuk geweest, maar helaas kwamen er geen exemplaren met zo'n dak voorbij.

Wat staat er op de wensenlijst:
- 18 inch velgen (vega of sirius)
- Ramen vanaf B stijl donker getint

Na een paar dagen rijden ben ik positief verrast. De auto is ruim en voelt eigenlijk helemaal niet kleiner aan dan de Octavia die ik had. De afwerking van het interieur vind ik prima en de stoelen zitten ook beter dan in mijn Octavia. Waar je wel kunt zien dat de auto een stuk kleiner is dan de Octavia is de kofferruimte. Maar die is nog steeds vrij ruim.

Meteen maar een vraag aan de andere Scala rijders: welke bandenmaat past het beste op de 18 inch. In de webshop van Skoda worden ze geleverd met 205/45/18 maar ik heb ze liever met 225/40/18.

IMG_1092.jpeg IMG_1090.jpeg
 

Tees

Donateur
De Vega's worden in de Skoda webshop 'gewoon' geleverd met 225/40 R18 banden. De Sirius wel met 205/45. Vega is dan ook 7.5Jx18 ET51, Sirius 7Jx18 ET39, dus dat is logisch. 7J kan wel 225 onder, maar das wel de grens qua breedte.
 
Bovenaan Onderaan