Skoda Roomster

Wat vinden we hiervan:

"Skoda heeft besloten te komen met een productieversie van de Roomster. De Roomster is een concept car van een midi-mpv die debuteerde op de IAA in Frankfurt in 2003.

Volgens bronnen rond Skoda komt de Roomster aan het einde van 2006 op de markt. De auto volgt dezlefde filosofie als de andere modellen: een grote auto voor de prijs van een klasse lager. Zo zal de Roomster wat betreft formaat vallen in de klasse van de Renault Scénic, Seat Altea en bijvoorbeeld de toekomstige Citroën C4 Picasso. De prijs ligt echter in de klasse van de Renault Modus en de Opel Meriva.
De uiteindelijke productieversie van de Skoda Roomster zal wat conventioneler zijn vormgegeven als de concept car. De basis blijft hetzelfde: Skoda belooft maximale ruimte en variabiliteit in het interieur. Het is nog onduidelijk of de typenaam Roomster het gaat redden tot het productiestadium.
Op de Autosalon van Genève, die in maart van dit jaar werd gehouden, onthulde Skoda de Yeti, een 4x4-versie die is gebaseerd op de Roomster concept. Of deze auto ook aan het productieprogramma wordt toegevoegd, is nog niet besloten. “Een SUV-versie een serieuze optie,” aldus de bron bij Skoda. "
 

Bijlagen

  • 4909-9106.jpg
    4909-9106.jpg
    40,4 KB · Weergaven: 37

rickske

Actief lid
Is al oud nieuws,maar bedankt dat je er ons nog eens aan herinnert. /forum/images/graemlins/smirk.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Joeri

Actief lid
Einde 2006 of begin 2007 zou de Roomster in de showroom staan, inderdaad. Laat aan mij die "einde 2006" maar voorbij gaan, moet geen eerste productie hebben! /forum/images/graemlins/mad.gif

Maar over de naam ben ik ook benieuwd. In principe zou hij Fabia heten, omdat er gezegd is geweest dat er maar drie modellijnen zouden zijn, Fab-Oct-Sup. Logisch zou dus zijn Fabia Roomster. Dus ik denk dat de naam Roomster wel behouden zal worden, maar ze zijn er nog niet aan uit of het alsnog zelfstandig een model zou worden.

Als dit allemaal niet klopt en het ding Fabia MPV gaat noemen, dan hoor ik het wel en komt dit bericht bovendrijven /forum/images/graemlins/cool.gif lol!
 

Laus

Actief lid
Ik vind die nieuwe schetsen idd maar niks. Die roomster, en nieuwe fabia tekeningen mogen ze houden. De yeti gaat nog net omdat dat toch wel ff wat anders is. Maar ze mogen wat mij betreft lekker oubollig blijven. De huidige modellen lijken tenminste op auto´s. itt Seat, VW, Citroen en nog een zooi jappen. Veels te modern. Een auto moet gewoon groot en hoekig zijn.
 

rickske

Actief lid
Ik vind hem toch zeer geslaagd. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/wink.gif
 
De ramen bij de bestuurder hebben wel een beetje een vreemde vorm. Lijkt me niks als je in de dodehoek wilt kijken. Voor de rest wel een geinig karretje, zou hem echter zelf nooit nemen.
 

Hetzer

Forumguru
@ laus ,wees gerust want de nieuwe productie versie van de op de Roomster gebaseerde Fabia-suv gaat er hoogstwaarschijnlijk toch iets meer traditioneler uit zien dan het huidige Roomster concept model... /forum/images/graemlins/smirk.gif
 

Skoody

Nieuw lid
Waarschijnlijk zie je vooral de neus terug van het studiemodel. De Yeti komt waarschijnlijk als SUV in 2008/2009. Skoda Auto heeft gezegd dat er in 2008 5 modellijnen zullen zijn: Fabia, Octavia, Superb, "Roomster" en waarschijnlijk de "Yeti"
 
Bovenaan Onderaan