Skoda Rapid Spaceback

Mikedejong1

Forumguru
Goedenavond,

Na al een lange tijd meegelezen te hebben, vind ik het nu wel een keertje tijd om een 'mijn auto' topic aan te maken voor mijn Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi uit 2013.

Ik was in januari/februari 2014 op zoek naar een vervanger voor mijn Peugeot 307 uit 2005.
Ik was op zoek naar een wat ruimere gezinsauto en was erg gecharmeerd van een VW Passat. Maar qua prijs/kilometers/opties waren er maar weinig naar mn zin in de occasionwereld.

Mijn vader attendeerde mij op een lopende actie bij de Skoda-dealer. Eerst was ik een beetje sceptisch, een Skoda, voor mij is het niks denk.. Ik samen met mijn vader op zaterdagmiddag naar Maas Autogroep in Nieuwkoop.

Toen ik daar de showroom in liep was ik op slag verliefd op mn nu huidige auto.

Netjes in de showroom stond ze geparkeerd. Nieuw, alle denkbare opties (élegance-businessline) en binnen de week rijklaar. Dat kwam mooi uit, mn vorige auto kon mooi verkocht worden aan een goede vriend van me.

Na een beetje onderhandelen waren we er gauw uit, geen inruil, mooie korting en de week erop ophalen.

Nu rij ik inmiddels alweer 2,5 jaar met volle plezier met deze auto, elke rit is een genot.

Inmiddels wel een hoop gewijzigd.
-Monte-Carlo mistlichten/achterlichten/reflectoren
-instaplijsten en pedalenset
-Dakspoiler
-Chromen grillstrip
-Uitlaatsierstuk
-motorsoftware update 86-->105pk (een aanrader)

Het is een heerlijke gezinsauto voor mij en mn gezin (2kinderen 3,5 jaar en 4 maanden). Auto wordt regelmatig gewassen en gepoetst haha, wat een must is bij een witte auto.

Nu een plaatje bij het praatje!

IMG_1521.JPG
6e23e7f0d0a81b9dc0e4a8afb7d1fd7a.jpg
IMG_0003.JPG

Fijne avond, Mike

Mikedejong1

Forumguru
Waarom niet meteen de 140pk idd

Want ik wil dat misschien laten doen bij JDtuning, van 86 naar 140pk

Persoonlijk gezien vind ik dat niet nodig, ik maak niet heel veel kilometers en vind 140 pk uit dat blok (mijn mening) teveel van het goede..

Ik heb de software update laten doen onder de noemer van het geknepen rijden eruit te halen. En dat is gelukt..

Cordoba

Forumguru
Staat er netjes bij Mike :thumbsup: Omdat die van mij een maand terug nog naar de spuiter moest (voor steenslag en wat krassen) heb ik die van mij ook nog niet winterklaar. Vandaag begonnen met wassen, kleien en fijn polijsten, glaze en sealant (synth. wax), komende dagen dan nog een keer afspoelen en nog een waxlaagje erover. Omdat ik buiten moet werken, heb ik last van de korte dagen en lagere temperatuur dus geen kans om 'm in één keer te doen.

Ik ben benieuwd welke middelen je hebt gebruikt, al geeft de tas wel een hint. Persoonlijk ben ik meer van merken als Poor Boys World, Monello en Mothers en de wax die er nog op komt is Collinite 845.

Bovenaan Onderaan