Skoda Rapid review door Autoweek

piair1982

Forumguru
Maarum... Elektrische ramen achter en geen bediening hiervan voorin?

Lijkt mij een gevalletje: foutje bedankt!

piair1982

Forumguru
Als de rapid niet minstens gelijke opties als mijn huidige fabia² heeft, haak ik af en blijf ik doorrijden. :)

Michel

Forumguru
Mij benieuwen wat de specificaties van de Octavia III worden, want deze Rapid zit de huidige versie qua ruimte wel redelijk op de hielen.

Aan de andere kant is de Rapid toch wel meer een budgetmodel. Op een aantal aspecten is duidelijk toch wel bezuinigd. In een aantal testen wordt al gerept over de harde vering en het weglaten van een aantal details, zoals de schakelaars in het linker voorportier voor de ramen achter. Wat ik het meest storend vind is die 1990-stijl middenarmsteun (wat is dat toch een gedrocht) en het toch wel wat simpele climat control paneel.

Het model zelf vind ik wel leuk, zeker in die kleur blauw, behalve dat ze die vouwen in de achterklep wel weg hadden mogen laten. Een ander voordeel voor mij: gelukkig standaard niet leverbaar met LED-verlichting! Helaas ook niet met Xenon. Dat is dan wel weer minder.

___JC___

Forumguru
Tsja, goeie prijs kwaliteit verhouding zo te zien en zoals alle Skoda's heul veul ruimte. Wel een beetje saai ding en niet echt mooi mijn inziens.
Wat mij betreft ook een goede samenvatting van de 1.2TSI in dit filmpje 'Je komt redelijk mee, maar meer moet je ook niet verwachten.'

Overigens ben ik deze gozer een keer tegen gekomen bij de Shell langs de A4, hij is best groot, maar zo groot is ie ook weer niet VJ. :)

sitechris

Donateur
Ik vind de Rapid zo in film wat minder mooi als op een statische afbeelding. Auto lijkt me wat smal en zonder speciale velgen en kleur is het net wat saaier. Toch is 15k heel erg veel waar voor je geld. Zeker als je de ruimte van de auto in ogenschouw neemt en een heerlijke 1.2 TSI bestelt.

VEEJAY

Forumguru
Ik dacht ik zeg niks over JC, want dan zegt hij iedereen is erg groot voor jou VJ....

Na dit filmpje wil ik nog grager de nieuwe Octavia zien (vind de Rapid niet slecht dus ben benieuwd)....

AGTon

Forumguru
Benieuwd ben ik naar de Rapid Combi!

Ik dus ook. Sedan modellen komen er bij mij niet in. Vind ze vaak niet mooi en de vrouw wil ik ook het gevoel geven dat ze invloed heeft op de keuze, en die pruimt een combi beter dan een sedan.

Zoals ik het nu zie is de Rapid een Octavia maar dan met wat minder luxe en kwaliteitbeleving. Nette wagen hoor, helemaal voor die prijs, maar een combi zorgt er voort dat het helemaal in NL een topper gaat worden.

De prijs die genoemt word € 15.000, ik denk dat je voor een leuk aangekleden wel gaat naar de 18 a 19.

Darkside

Forumguru
Ook erg nieuwsgierig geworden naar de nieuwe O3 na deze rapid gezien te hebben.
Het is een mooie auto geworden. Lekker no nonsense en veel ruimte. Alleen snap ik idd niet waarom er bespaart moet worden op ruit bediening.
Begreep ook dat je de knop ingedrukt moet houden om het raam helemaal naar beneden te krijgen. Zoveel kost die electronica toch niet....

En ook erg benieuwd naar de combi versie. Als deze hatch al 550 liter heeft zal een combi wel 560 a 570 krijgen. En kunnen veel gezinnen een mooie ruime auto aankleden die net zo ruim is als de huidige octavia maar wel een stuk minder zal kosten.

Falcon

Donateur
@O2fan: Als ik even kijk naar de Fabia 2 Combi met 1.2TSI .. dan zou het moeten lukken, maar ik kan dan niet alle luxe nemen die ik nu in de auto heb zitten ben ik bang.. even afwachten. Ook ben ik zeer benieuwd naar de ruimte op de achterbank tegenover de voorstoelen. Bij de megane zit mijn kleinste met zijn voetjes zowat in mijn nek namelijk.

Ook zit ik even met de bijtelling. Als ik de Rapid met een fiscalewaarde kies van 20000, dan zit ik op 139 euro per maand. Mijn Megane zit nu rond de 135.

Alles bij elkaar... ik weet nog niet zeker natuurlijk... maar heb ondertussen wel een collega die mijn Megané in Oktober eventueel wil overnemen. :)

O2fan

Nieuw lid
Alles bij elkaar... ik weet nog niet zeker natuurlijk... maar heb ondertussen wel een collega die mijn Megané in Oktober eventueel wil overnemen. :)

De Megane is idd een populaire auto binnen jouw (ons) bedrijf, maar het zou leuk zijn je weer als Skoda-rijder terug te hebben hier. Dus... veel wijsheid gewenst!

Ik kan niet écht enthousiast worden over dit model , Skoda-onwaardig !
Waren tot voor kort nieuwe Skoda's altijd weer een stap vooruit...dit is 3 stappen terug , een beetje concurrent voor de Lada Granta / Dacia Logan . Ik wacht nog even tot er weer een échte Rapid komt met de motor achterin , de volgende stap ?:winkie:

Bovenaan Onderaan