Skoda Rapid ook als hatchback

Noord26

Forumguru
De normale Rapid met kont is OOK een hatchbcak, de ruit gaat gewoon mee naar boven open. Lekker verwarrend! Voordelen van deze kortere 'hatchback' tov een normale zie ik ook niet. De kofferbak gaat van 550liter naar 350liter.
 

Hetzer

Forumguru
Skoda weet nog niet welke naam, de kortere HB krijgt, ik denk dat ik hem al weet ...

Zie hier de Fabia-3
 

Hetzer

Forumguru
De Rapid staat op dezelfde bodemplaat als de Fabia.
Veel onderdelen van de Rapid zijn nu al gelijk aan de Fabie en Roomster.
Haal de "kont" van de Rapid af en je hebt de nieuwe Fabia, min of meer het zelfde truukje als ze destijds hebben uitgehaald met de intro van de Roomster, waar de Fabia van afgeleid is.

Aldus mijn visie... (met een klein beetje inside info ;))
 

van_der_P

Senior Member
Voordelen van deze kortere 'hatchback' tov een normale zie ik ook niet.

Ik kan me voorstellen dat hier best een markt voor is. Oudere waar de kinderen van het huis uit zijn, mensen zonder kinderen. En die groep wordt steeds groter.

Als je naar de verkoopcijfers van juli kijkt, dan blijkt dat de Mégane op 1 staat de Up op 2 de Polo op 3 de Yaris op 4 en de Ka op 5. Dat zijn op de Mégane na toch allemaal klein HB. Dus daar is zeker markt voor, meer dan je denkt.
 

Chatslet

Forumguru
Rapid is gewoon een Fabia Combi die niet meer combi is. Zou zomaar eens kunnen dat de Rapid gewoon de Fabia 3 wordt. What's in a name...
 

hemi24

Forumguru
Ik denk eerder dat dit een octavia wordt.

Zo heb ik het ook van een verkoper begrepen; de foto's uit de eerste post schijnen de nieuwe Octavia Combi te zijn en het model is in grote lijnen ook al op een interne bijeenkomst getoond...
 

Chatslet

Forumguru
Hmmz een sportieve versie van de Rapid, klinkt wel verleidelijk maar dan mogen ze hem wel even wat luxer aan kleden van binnen en er minimaal een flinke 1.6 TDi in hangen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hmmz een sportieve versie van de Rapid
Da's vermoedelijk een misverstand.
"Sportback" betekent m.i. niet dat het een (motorisch) sportievere versie van de auto is - het komt eerder neer op een combi-achtig model waarin je ruimte hebt om de benodigdheden voor je sportbeoefening mee te nemen. Denk aan dingen als duikuitrusting, golftassen, je jachtgeweer:winkie: en dergelijke. Zie ook de A3 sportback...
 
Bovenaan Onderaan