Skoda poetsen

zullo

Nieuw lid
Na een vieze en natte winter krijg ik steeds meer zin om mijn O2 Combi BE 2.0D (wat is het toch een heerlijke wagen) te gaan poetsen.
Wie heeft er tips om de auto weer heel mooi te laten glimmen?
 

SkodaMan

Actief lid
Ga na de wasserette en laat het meeste uitgebreide programma uitvoeren. Daar gaat ie van glimmen.
 

Okki

Donateur
Wasstraat, daarna met de hand nog afzemen (zemen haalt het vuil er pas echt goed af), daarna met de hand in de was zetten.
 

VEEJAY

Forumguru
Pas alleen op dat je tankklepje niet opengaat gedurende de was, en ik zou proberen die antenne er ook af te halen (als het lukt).
 

sitechris

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Pas alleen op dat je tankklepje niet opengaat gedurende de was, en ik zou proberen die antenne er ook af te halen (als het lukt).

[/ QUOTE ]

lukt niet, maar als je hem losdraait en slap laat hangen gaat het verder prima
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Pas alleen op dat je tankklepje niet opengaat gedurende de was, en ik zou proberen die antenne er ook af te halen (als het lukt).

[/ QUOTE ]

lukt niet, maar als je hem losdraait en slap laat hangen gaat het verder prima

[/ QUOTE ]

Dat lukt wel met een flinke ruk.
Zoek even op dit forum naar at tips om hem er toch af te halen.
 

Vacaro

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Wasstraat, daarna met de hand nog afzemen (zemen haalt het vuil er pas echt goed af), daarna met de hand in de was zetten.

[/ QUOTE ]
Als vuil(zand) er nog niet af is en je gaat dan zemen dan krijg je pas krassen, hangt er nog vet op dan ga je op heel de auto strepen krijgen doordat vet in zeemvel kruipt en op andere plaatsen dan wordt uitgewreven. Bij goed zemen voorkom je wel die afzetting van kalk van de waterdrupppels(witte kringetjes). Ik doe zowel wasstraat als handwas en fijne krasjes heb je toch met beiden dus moet je regelmatig toch eens polishen of waxen om volledig gaaf te krijgen.
 
Wat een werk allemaal. Mijn auto heeft een WaxGuard behandeling gehad na aanschaf. Nu alleen wat water, conditioner en een zachte spons nodig om 'm in oorspronkelijke staat terug te brengen, incl. de licht metalen velgen
smile.gif
 

ougie

Forumguru
Ik heb de mijne 2e hands gekocht. Hij heeft waarschijnlijk ook een soort van Waxguard gehad want als ik hem een wasbeurt (thuis achter het huis met de tuinslang) geef, glimtie weer als een spiegeltje.
 
Bovenaan Onderaan