Quagga
Lid
Hoi!
Ná een pijnlijke maandje of vier zonder een Skoda in mijn leven, heb ik afgelopen weekend een mooie 2011 GL op de kop kunnen tikken
(meer over later)
Jullie geloof 't niet (of misschien juist wel) maar op de terugweg begon de gloeispiraaltje langzaam te knipperen... Als ervaringsdeskundige schrok ik er niet echt van (geen noodloop, alleen cruise control deed het niet meer) maar echt blij was ik ook niet...
EGR -> de Achilles hiel van de 1.2tdi
Nu wil ik mij graag beroepen op de collectief wijsheid van deze forum met twee vragen:
Alvast dank!
Q
UPDATE - Ik heb even gezocht op steekwoorden die mij logisch voorkomt ("Skoda zaanstreek" enz) helaas zonder succes. Vandaar de nieuwe draadje. De vraag ivm de EGR wil ik best verplaatsen indien gewenst!
Ná een pijnlijke maandje of vier zonder een Skoda in mijn leven, heb ik afgelopen weekend een mooie 2011 GL op de kop kunnen tikken

Jullie geloof 't niet (of misschien juist wel) maar op de terugweg begon de gloeispiraaltje langzaam te knipperen... Als ervaringsdeskundige schrok ik er niet echt van (geen noodloop, alleen cruise control deed het niet meer) maar echt blij was ik ook niet...
EGR -> de Achilles hiel van de 1.2tdi

Nu wil ik mij graag beroepen op de collectief wijsheid van deze forum met twee vragen:
- Wat is wijsheid ivm de EGR? Gewoon vervangen en vooruit? Of weghalen en softwarematig aanpassen? De bedoeling is om de auto voor de komende 100,000km en vijf jaar te rijden...
- Een adres voor onderhoud/reparatie in de Zaanstreek. Ik woon in Krommenie en zou liefs binnen fietsafstand (10km?) terrecht, maar voor een echte goeie monteur rij ik wel een blokje om. Mijn voorkeur gaat uit naar een merkdealer (Martin Schilder Heemskerk? Niet als ik internetverhalen moeten geloven) maar een goeie onafhankelijke garage is zeker ook acceptabel.
Alvast dank!
Q
UPDATE - Ik heb even gezocht op steekwoorden die mij logisch voorkomt ("Skoda zaanstreek" enz) helaas zonder succes. Vandaar de nieuwe draadje. De vraag ivm de EGR wil ik best verplaatsen indien gewenst!
Laatst bewerkt: