Skoda Oktavia TDI Greenline 1.6

Robhop63

Nieuw lid
Hallo forum leden ,

Hier een vraag van mij, ik heb een oktavia 1.6 tdi uit 2010 met 203000 km op de teller.
Ik zit te twijfelen om hem te laten tunen naar 135 pk.

Is dit nog verstandig of niet ?

De auto is altijd dealer onderhouden geweest.

Verder ben ik niet echt een hardrijder maar wil gewoon iets meer pit onder de motorkap.
waarom ik twijfel is omdat ik er toch nog wel een 120000 km bij wil zetten .

Dus mijn vraag is ga ik dat halen als ik hem laat tunen?

Of verkort dat de levensduur van de auto ?

Alvast bedank voor de antwoorden.


M.v.g Rob
 

philippe bakker

Forumguru
Gewoon doen eender hoe met deze kms erop zit je toch al in de gevarenzone wat betreft mogelijkheid op kleine mankementen dus waarom niet
 

Duijzer

Donateur
Heb je al een turbo vervangen? Die komt waarschijnlijk ergens tussen de 200dkm en 300dkm. Bij mijn 1.9 Tdi begon hij bij 230dkm te fluiten en bij 240dkm heb ik hem laten vervangen. Tuning eist wat meer van je turbo, maar als je er nog 120dkm in wilt rijden krijg je die reparatie waarschijnlijk toch. Het blok kan het prima hebben, geen probleem. Ik zou hem bij een goede tuner laten tunen, die eerst kijkt hoe de auto nu is. En overwegen om preventief de turbo te vervangen (tenzij je turbo prima is) en dan te tunen op basis van de nieuwe turbo. Op dit forum staat genoeg ervaringen met bijvoorbeeld JD engineering, Vagtechniek, TVS en alle anderen. Kijk eens in de topic Tuning.
 

vaggie

Lid
Zeker doen.
Is ook gelijk je EGR dicht (behalve bij regenereren roetfilter).
Ik heb de mijne bij 140k laten doen en zit nu op 220k. Geen problemen gehad tot nu toe.
 
Bovenaan Onderaan