Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

poekie

Actief lid
Na 6 maanden! wachten eindelijk mijn vierde Skoda Octavia in ontvangst mogen nemen.

Nog even een een Audi A6 Allroad (2001-2004) overwogen maar gezien de bekende nokkenas problemen na 3 afgekeurde exemplaren daar toch maar van afgezien. Alternatief was ook een BMW E46 330 XD (2000-2004) i.c.m. met een Landrover Defender 90 > 25 jaar, voor het vierwiel aangedreven werk en belangrijker nog de 'ground clearance' .

Zwarte grill gemonteerd en die onvoorstelbaar lelijke koplampen van de facelift afgeplakt. Achter helemaal kaal. Je kunt immers toch nog altijd zien dat het een Scout is. Hetgeen overigens niks is om je voor te schamen, integendeel (4de generatie Haldex koppeling). Ik heb alleen een voorkeur voor 'dress down'. Geen chromen toeters en bellen voor mij.
Xenon en de LED-dagrijverlichting is erg prettig. Elektrische stoelen ook. Meest simpele radio, alle muziek en navigatie zit immers op de iPhone.

Extra's: Brodit carkit, antenne verwijderd en afgedopt, vuil en vloeistofdichte hondendeken (nee, heb geen hond. wel kinderen)
Todo: Needle sweep, carjack en comming home aanpassen bij contact uit.

Skoda3.jpg Skoda1.jpg Skoda2.jpg

Mooie wagen Poekie! Leuk kenteken heb je gekregen ;)
Ik zie dat je al flink aan het terrein rijden bent geweest.

amukar

Lid
Ik heb dezelfde auto, maar je hebt hem minder mooi gemaakt door iets te doen aan de grille en de koplampen. Een hondendeken heb ik ook, maar dan voor onze Golden Retriever. Wat je over de radio zegt kan ik volgen. Veel plezier met de nieuwe auto.

poekie

Actief lid
Kenteken even aangepast ondanks dat het een leaseauto is. Kenteken helemaal geel maken doet afbreuk aan de uitstraling van de auto. Dus maar even spelen met letters en cijfers.
Ik ben waarschijnlijk een van de weinige mensen die de auto ook veelvuldig in het bos en op het land gebruikt. Eisen waren dan ook ground clearance en vierwielaandrijving.
Droge bospaden als op de foto kun je ook met een normale twee wiel aangedreven Octavia berijden weet ik uit ervaring. Maar in de herfst of winter met sneeuw en natte bladeren tegen een helling op met een tandemasser en 3 kuub hout is het een ander verhaal.
Behalve de hondendeken ook vloeistofdichte rubber matten voorin, achterin en in de kofferbak.

joergarms

Senior Member
Mooie wagen, en door de echte allwheeldrive ook echt bruikbaar, niet alleen maar uiterlijk vertoon.
Is ie toevallig afgeleverd door Hegeman Arnhem? Daar stond er kort terug namelijk eentje nog gloednieuw buiten te glimmen.
Veel plezier ermee.

Constant

Erelid
Gefeliciteerd met je Scout! Veel rijplezier wens ik je toe! Ik ben met mijn Scout na 3 jaar nog steeds dolgelukkig!

Bovenaan Onderaan