Skoda Octavia RS 2015

Thijstheunissen

Nieuw lid
Ik zal mijn ook hier even voorstellen.

Na veel Audi en Volkswagen te hebben gereden nu overgestapt naar Skoda.A
Er moest een grote gezinsauto komen, aangezien er een kleintje op komst is , maar papa wil ook nog iets sportiefs rijden.

Toen is mijn oog gevallen op een full-option Skoda Octavia RS Challenge uit 2015.
Werkelijk alles zit erop, zelfs een standkachel is aanwezig.

Ik heb hem nu sinds 3 weken en bevalt tot nu toe heel erg goed.
Alleen de elektrische achterklep heeft opeens een gek geluid aanwezig.
Bij sluiten lijkt het alsof een motor even door blijft lopen en daarna begint het slot van de achterklep even te tikken.
Een kleine domper maar hopelijk niks ernstigs.

Ik woon in de buurt van Sittard en heb de beschikking over een officiële vcdskabel dus eventuele mods of uitlezen kan prima bij mij gedaan worden!

Ik hoop hier veel nuttige informatie te kunnen vinden over mijn skoda!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

marwin

Forumguru
Gefeliciteerd met deze mooie auto, uitvoering en kleur :maakmegek: Hou de glimmende kant boven he....
Ga je er nog wat dingetjes aan doen of ga je hem zo houden...

Wat is er speciaal/anders aan de challenge uitvoering?
 

Thijstheunissen

Nieuw lid
Ja ik was eerst zelf op zoek naar een mooie Duitse RS alleen was het veel gedoe met export kentekens en corona en dergelijke en toen kwam deze op mijn pad. Was net 1 dag over de grens en moest nog langs de rdw toen ik hem heb gekocht. Heeft ook een standkachel, volgens mij zeer zeldzame optie. Tot nu toe heerlijke auto behalve probleempje met de achterklep die een vreemd geluid maakt
 
Laatst bewerkt:

Thijstheunissen

Nieuw lid
@marwin

Voorlopig lekker zo houden. Er kan ook weinig anders aan behalve misschien zwarte logo's. De rest heeft hij alle opties al.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thijstheunissen

Nieuw lid
Volgens mij heeft een challenge uitvoering een andere vering eronder. Ook heeft hij de optie voor verschillende rijdynamieken zoals sportief, normaal, eco, custom en dan kan je het gedrag van de bak, stuurbekrachtiging, gasrespons aanpassen
 

marwin

Forumguru
Zijn dat niet rs eigenschappen.. sportonderstel en VRS modus "sportief, normaal, eco, gepersonaliseerd "
 

Thijstheunissen

Nieuw lid
Dit zegt google:

  • Schwarze-Leichtmetallräder GEMINI 7,5 J x 18 „
  • Bordcomputer MAXI DOT mit „Lap Timer“
  • Fahrprofilauswahl
  • Black Design-Paket
  • Einstiegsleisten „Challenge“
  • Kleines Lederpaket (3-Speichen-Multifunktions-Lederlenkrad mit Bedienelementen für Radio und Telefon)
 

MaxN

Donateur
Gefeliciteerd met je RS!
Het onderstel dat je hebt heeft DCC(Dynamic Chassis Control), zit op diverse Skoda uitvoering al is het een optie. Die van ons heeft het helaas niet. Onze import RS heeft ook een standkachel en de voorruitverwarming erbij. Dus extra snel schoon en warm in de winter.
Als je RS is zoals op de foto's heb je in elk geval niet de Gemini velgen, die er op de foto's onder zitten zijn denk ik aftermarket velgen, maar geen Skoda velgen. Ze staan de RS overigens prima!
 

Rallye

Forumguru
Ik heb ook een Challenge (uit Tsjechië, zie mijn handtekening). Geen technische wijzigingen, maar inderdaad alleen de zaken die je opnoemt.

Mijn Challenge heeft vol leer ipv deels Alcantara. Jij hebt nog DSG, een pano dak en wellicht ook een Columbus ipv een Amundsen? Jouw velgen hebben nog een extra zilveren randje en lijken er niet uit te zien als de Gemini’s.

Ik heb een achteraf ingebouwde standkachel; erg fijn. Ben benieuwd hoe jou de OEM kachel bevalt. Kun je die van afstand bedienen?

Volgens mij was DCC nog niet leverbaar in 2015. Ik heb ook gewoon de VRS-knop, die niets met het onderstel doet.
 
Laatst bewerkt:

Thijstheunissen

Nieuw lid
Nee zijn inderdaad geen gemini's maar staan wel zeker naar tevredenheid. De winterwielen zijn ook weer zwart. Ik heb inderdaad een Columbus navigatie. De Oem standkachel werkt prima en inderdaad met afstandsbediening. Hij stookt hem dan op tot 21 graden binnen.
 

Rallye

Forumguru
Dan heb je dus een afstandbediening voor de standkachel aan de sleutel, toch?

Als tip een lijstje voor Superskoda:
- LED-verlichting kofferbak;
- uitvouwbare vuldop ruitensproeiervloeistof (vergeet ik steeds);
- rubbermat over console achter;
- LED puddle lights
- vrs-projector voordeuren;
- vrs-instaplijsten achter;
- dynamische knipperlicjten spiegels/

Bij de dealer kun je nog een paar LED nummerplaatlampjes van de Rapid halen (zie het topic over mijn RS voor de nummers); de foutmelding moet je uit laten coderen
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Van harte, mooie auto!

Vwb het geluid van je kofferklep, ik heb dit ook gehad. Dit is het motortje die je klep natrekt. Ik heb via onderdelenlijn een gebruikte gevonden en deze erin gezet. Daarna nooit meer problemen gehad. Bij uitlezen stond er ook een foutmelding van in.
Je kunt hem er heel makkelijk uithalen om het onderdeelnummer te checken.
 
Bovenaan Onderaan