Skoda Octavia of BMW 520 ?

Eemspoort

Forumguru
Zo gemeengoed is een 6-cilinder niet meer bij BMW. Ze zijn er nog wel, maar dan moet je ook weer nog meer knikkers mee brengen.
 

philippe bakker

Forumguru
Zo gemeengoed is een 6-cilinder niet meer bij BMW. Ze zijn er nog wel, maar dan moet je ook weer nog meer knikkers mee brengen.
Een BMW met minstens een 35i erin zou ook wel eens de opvolger van mijn rs kunnen worden. Want alles daaronder van BMW rijdt trager dan mijn rs en dat kan de bedoeling niet zijn
 

sitechris

Donateur
Even los van de prijs en of het waard is: wat je meer krijgt bij een 5-serie is het volgende

1) Mooier afgewerkt interieur
2) Betere stoelen. Schaf een 5-serie met comfortstoelen aan en je zit in de hemel
3) Betere geluidsisolatie (windgeruis)
4) Betere wegligging
5) Meer comfort (5-serie is supercomfortabel, maar ook stiller, automaat die soepeler schakelt)
6) Meer uitstraling (je zult wat vaker complimentjes krijgen, want je rijdt in een dikke auto)
7) Betere prestaties (1.4 TSI legt het toch af tegen 2.0 van BMW)

Kortom, je krijgt een topklasse auto (daar betaal je ook voor). De Octavia is een gewone middenklasser. Prima voor A naar B, maar geen verwenmobiel.
 

herbiek

Senior Member
Heb net nog een test van de ANWB gelezen die aangeven dat ze met normaal rijden en af en toe een inhaal actie met een BMW 520 i (4 cylinder) op een verbruik van 1 op 10,3 uitkwamen. Dat is toch wel serieus veel meer als ik nu met mijn Octavia verbruik (gemiddeld 1 op 16).
 

Cordoba

Forumguru
Als je betrouwbare verbruikscijfers van veel gebruikers wilt vergelijken, kun je het beste zoeken op spritmonitor, dan kun je automerk, model, bouwjaar, en vermogen selecteren en het gemiddelde verbruik bekijken, als je hetzelfde doet voor een andere motorisering of ander automodel, heb je praktijkcijfers waar niet mee gesjoemeld is.
 
vorige week Duitsland nog doorkruist met een 520 van 4j oud. was niet onder de indruk als ik vergelijk met mijn Superb 3 combi.
Nadelen 5:
- kleine koffer
- beenruimte achter
- windgeruis
- geen touchscreen voor de multimedia
 

herbiek

Senior Member
Denk dat ik idd dezelfde vraag nog eens in een BMW forum moet stellen, maar dan wel 1 waar er (net zoals hier) wat meer actief gereageerd word. Ik kwam de volgende site tegen: http://www.bimmerportal.nl/forum/viewforum.php?f=699

Verder vandaag in een BMW 5 gezien van 2013 en een pano dak. Schitterende auto, voelt allemaal super solide aan, weet nu echter zelf niet meer of ik mij daar zelf wel in zie rijden.. of het bij me past :bloos:
 

Eemspoort

Forumguru
Sja, ik ga altijd op mijn gevoel af bij de aanschaf van eender welk product. Voelt het niet meteen goed, dan is het niet wat je zoekt. ;)
 

haassie

Forumguru
Helemaal mee eens...het gevoel moet goed zijn.....maar zelfs dan kan je nog wel eens iets kopen waar je later toch spijt van krijgt hoor. Daarnaast blijft het gewoon geluk hebben met een 2e hands auto. De een heeft nooit een probleem en de ander laat maandelijks een deel van zn salaris over maken naar de werkstatt. Heb zelf nog geen echte kosten (dankzij de afgesloten garantie) maar het super(b) gevoel is er toch ook niet meer, waar dat er zeker wel was in het begin. En dat is zeker jammer!

Deze keuze tussen een octavia en 5 serie blijft echter appels met peren vergelijken vind ik zelf....beide goede en prima auto's uit echter totaal verschillende klassen en beide met hun gemakken maar ook zeker tekortkomingen.

Maak een lijstje met de voor jou belangrijkste zaken en leg deze langs de autos die je voor ogen hebt. Speelt geld geen rol easy choice, helaas geldt dat niet voor een ieder.

Bij mij was ruimte belangrijk waardoor A6/5-serie toch wel iets tekortkwamen, naast het feit dat deze gewoon duurder zijn 2e hands, achteraf ruil ik de zee aan ruimte die ik nu heb in mijn superb het liefst vandaag nog in voor een motor/bak combinatie van hogere kwaliteit, met potentieel minder problemen(nog steeds een kwestie van geluk)....of een andere jongere superb met andere bak/zwaardere motor. Niet dat het niet goed is, anders had ik het nooit gekozen, maar het is zeker ook niet het beste wat er te koop is,daar ben ik wel achter. Alle waar en kwaliteit naar zijn geld.
 

philippe bakker

Forumguru
Denk dat ik idd dezelfde vraag nog eens in een BMW forum moet stellen, maar dan wel 1 waar er (net zoals hier) wat meer actief gereageerd word. Ik kwam de volgende site tegen: http://www.bimmerportal.nl/forum/viewforum.php?f=699

Verder vandaag in een BMW 5 gezien van 2013 en een pano dak. Schitterende auto, voelt allemaal super solide aan, weet nu echter zelf niet meer of ik mij daar zelf wel in zie rijden.. of het bij me past :bloos:
De BMW mannen gaan u dan uitlachen en reageren Skoda ????
 

Canon-Eye

Forumguru
Deze keuze tussen een octavia en 5 serie blijft echter appels met peren vergelijken vind ik zelf....beide goede en prima auto's uit echter totaal verschillende klassen en beide met hun gemakken maar ook zeker tekortkomingen
Dus: de appels én de peren goed proeven om ze met elkaar te vergelijken, en dan kiezen welke je het beste smaken... :pardon:
 
Bovenaan Onderaan