mr_jummy
Nieuw lid
Vandaag staat de teller op bijna 2000 kilometer. Daarom even een snelle impressie van hoe het vergaat met deze op 31 augustus opgehaalde Skoda Octavia 1.6 diesel hatchback met DSG.
Overall rijd de auto prima. Lekker stil dankzij de diesel motor met 7 automatische versnellingen. De geluidsinstallatie is erg goed voor het niveau wat je normaal aantreft. Er staan al aardig wat MP3's op de harddisk! Ook valt op hoe ruim de auto is voorin, achterin en de kofferbak. Veel mensen vinden de auto een elegante, mooie verschijning en dat is altijd leuk om te horen.
Ik moet het meest wennen aan het stuurgedrag van de wagen en de korte slag van het gaspedaal. Na 8 jaar Peugoet is het een behoorlijke overstap.
Er zijn tot nu toe drie "dingetjes" geweest met wagen. De eerste is dat de volumeknoppen van de radio (Columbus) niet vanaf het stuur bediend konden worden. Dat was al zo vanaf de aflevering. De dealer heeft dat hersteld. Dat ging wat rommelig. De monteur gaf aan het euvel niet te kunnen vinden en ik zou een andere keer terugkomen. Maar die avond bleek de functie toch te werken. Persoonlijk geloof ik dat het uitzetten en aanzetten van de het contact nodig was om, na wat de monteur had gedaan, de boel op gang te brengen.
Het tweede euvel was de ING Car Lease tankdop. Er zat een speciale tankdop op de auto die voorkomt dat iemand er benzine in doet. Helaas wilde de auto hierdoor niet ontluchten bij het tanken, leidend tot het uitspugen van diesel tijdens het tanken. De dealer heeft de originele tankdop weer teruggezet en de auto tankt nu normaal.
Afgelopen zaterdag een derde probleem. Nu wat vreemder. De auto wilde zaterdag niet meer starten. Pas bij een derde startpoging sloeg de motor aan. Intussen waren er al twee foutmeldingen op de Maxidot voorbij gekomen. De eerste meldde "brake error" en de tweede "airbag error". Die brake error verdween vanzelf toen de motor aansloeg. Bij volgende ritten startte de auto weer normaal, maar de airbag error bleef.
Daarom vanmiddag naar de dealer geweest. Bij het uitlezen van de auto bleek deze een hele serie foutmeldingen te hebben op allerlei apparatuur. Mij werd gevraagd of de accu leeg was geweest of dat ik heel lang het contact aan heb gehad zonder dat de motor draait. Dat is echter niet gebeurd. De systemen zijn nu gereset en vertonen geen storing meer, maar een echte verklaring voor het slechte starten en de storingen is niet gevonden. Ik ben bang dat ik daar nog niet vanaf ben maar we zullen zien.
Anyway, tot zover mijn ervaringen van de eerste 2000 kilometers!
Overall rijd de auto prima. Lekker stil dankzij de diesel motor met 7 automatische versnellingen. De geluidsinstallatie is erg goed voor het niveau wat je normaal aantreft. Er staan al aardig wat MP3's op de harddisk! Ook valt op hoe ruim de auto is voorin, achterin en de kofferbak. Veel mensen vinden de auto een elegante, mooie verschijning en dat is altijd leuk om te horen.
Ik moet het meest wennen aan het stuurgedrag van de wagen en de korte slag van het gaspedaal. Na 8 jaar Peugoet is het een behoorlijke overstap.
Er zijn tot nu toe drie "dingetjes" geweest met wagen. De eerste is dat de volumeknoppen van de radio (Columbus) niet vanaf het stuur bediend konden worden. Dat was al zo vanaf de aflevering. De dealer heeft dat hersteld. Dat ging wat rommelig. De monteur gaf aan het euvel niet te kunnen vinden en ik zou een andere keer terugkomen. Maar die avond bleek de functie toch te werken. Persoonlijk geloof ik dat het uitzetten en aanzetten van de het contact nodig was om, na wat de monteur had gedaan, de boel op gang te brengen.
Het tweede euvel was de ING Car Lease tankdop. Er zat een speciale tankdop op de auto die voorkomt dat iemand er benzine in doet. Helaas wilde de auto hierdoor niet ontluchten bij het tanken, leidend tot het uitspugen van diesel tijdens het tanken. De dealer heeft de originele tankdop weer teruggezet en de auto tankt nu normaal.
Afgelopen zaterdag een derde probleem. Nu wat vreemder. De auto wilde zaterdag niet meer starten. Pas bij een derde startpoging sloeg de motor aan. Intussen waren er al twee foutmeldingen op de Maxidot voorbij gekomen. De eerste meldde "brake error" en de tweede "airbag error". Die brake error verdween vanzelf toen de motor aansloeg. Bij volgende ritten startte de auto weer normaal, maar de airbag error bleef.
Daarom vanmiddag naar de dealer geweest. Bij het uitlezen van de auto bleek deze een hele serie foutmeldingen te hebben op allerlei apparatuur. Mij werd gevraagd of de accu leeg was geweest of dat ik heel lang het contact aan heb gehad zonder dat de motor draait. Dat is echter niet gebeurd. De systemen zijn nu gereset en vertonen geen storing meer, maar een echte verklaring voor het slechte starten en de storingen is niet gevonden. Ik ben bang dat ik daar nog niet vanaf ben maar we zullen zien.
Anyway, tot zover mijn ervaringen van de eerste 2000 kilometers!