Skoda Octavia II 1.9TDI

Race Eend

Forumguru
Klopt, met je standaard verstuivers kom je toch niet verder.

Echter de VB is sterker en qua spool-up maakt het elkaar niet veel.

muurman

Senior Member
Aangezien een goede ( vertrouwde ) VB lastig te vinden is komt er 11 december een VA op met rvs downpipe.
Vandaag is bij jos de vrijloop poelie vervangen.

muurman

Senior Member
Inmiddels zit de downpipe en VA erop.
Ook de software al wat aangepast. ( inmiddels versie 5 :) )
Dat moet nog beter. Turbo piekt naar 2700mbar.
Zit nu op kleine 160pk

hierbij een foto vd mooie downpipe met dan aan fedde die hem aan jos leverde en tonnie die het monteerde. en jos die hielp met demonteren ecu.
downpipe_108.jpg

VEEJAY

Forumguru
Goed bezig! Laat me even weten wanneer je ook in staat bent DSG software te schrijven ;)

Volgens mij moeten er andere verstuivers in niet? Anders heb je niet zoveel winst tov de originele tuning, of zie ik het verkeerd?

muurman

Senior Member
Auto via jos laten chippen naar ongeveer 160pk. Na 11 programma's had ik bedacht laat het toch maar goed doen.
Loopt nu super !

• Leuk
Waarderingen: CDK

muurman

Senior Member
ok, ik heb een ELM327 die werkt op bleutooth . staat altijd aan moet alleen de app op telefoon aanzetten.
heb nog wel een hoop uit te pluizen.
jammer dat je zo ver woont ,zou het wel in real live willen zien:thumbsup:

VEEJAY

Forumguru
Met vb en originele dsg6 bak kwam ik op 216 gps. Met lange dsg was 240 op de teller theoretisch mogelijk. Jij hebt denk ik een 5 bak.

Lukt het al turbodruk te meten?

muurman

Senior Member
Ik heb 5bak idd.
mbt turbodruk: Ik heb de map sensor calibratie in de ecu aangepast. als ik nu 2.5bar meet dan heb ik 3bar.
in torque kun je dit weer laten omrekenen ( heb ik op mijn torque op de telefoon nog niet ingesteld )

VEEJAY

Forumguru
2500 bar was bij mij ook 3000 idd, had JD ook zo gedaan. Ken jij ook het truukje om je lmm te bypassen via de software?

muurman

Senior Member
Bij mijn auto word de lmm al niet als begrenzer gebruikt.
Bij de seat destijds had ik zelf wel de lmm weggehaald in de software.

Bovenaan Onderaan