[Skoda] [Octavia II] 1.2 TSI tuning d.m.v. externe mini-ECU JDEngineering

adjego

Actief lid
Eigenlijk moet je dan ook naar de blauwe lijn kijken. Die geeft aan wat het origineel was. Dat is dus al bijna 120 pk. Dus eigenlijk geeft het dan niet echt heel veel winst.
 

Roak

Lid
Ok hij zit erin de box !

Het scheelt echt wel veel, vooral in de 3-4-5 meer power, in de 6 ook wel maar minder uitgesproken.
het is natuurlijk nog steeds geen scheurijzer maar ik heb nu niet meer het idee dat ik iedereen voor moet laten gaan of zo.

Bij JD vonden ze mijn O2 al redelijk vlot voor een 1.2-tje, komt misschien doordat ik al 98 tank.
Tijdens het vooraf testritje kwam de anti-pingel regeling niet in wat blijkbaar wel bijzonder is (wist ik ook niet).

Verder loopt de motor hetzelfde als voorheen, geen gestotter of zo.

Er was geen tijd om hem op de testbank te zetten, die was volgeboekt, maar ik kom regelmatig die kant op,
dus dan ga ik nog wel eens langs binnekort om te zien wat er nou echt uit komt.

Vooraf heb ik nog even een testje gedaan; in 6 van 100 -140 duurde 17 seconden !!! (wind mee ) best wel lang dus.

Na de tuning duurt dit nog 15, met wind tegen, dus misschien wel 14 wind mee.

Ik vind het wel een goede verbetering.

Verbruik kan ik nog niets over zeggen zo vroeg maar het lijkt gelijk gebleven.

gr,

Rob
 

Roak

Lid
Nee alleen in de 6.

Ook in de 6 is de trekkracht een stuk beter. Vandaag even wat verder uitgeprobeerd.

Voorheen als ik op de rechterbaan zat liet ik een gaatje in de linkerrij nog wel eens voorbij gaan,
nu versnelt hij veel makkelijker en gaat het inhalen in de 6 een stuk vlotter dus ben ik
sneller weg achter mijn voorganger. Precies wat ik ook voor ogen had met de tuning.

Echt wel geinig dat dit uit zo'n 1.2-tje kan komen, vooral de trekkracht is heerlijk.
 

sitechris

Donateur
Moet je nagaan dat je uit een 1.4 tje gewoon over de 210 pk kan halen (polo gti, fabia rs etc). Dat is shocking ;).
 

Race Eend

Forumguru
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

Had niemand gezien als je het niet gezegd had ;) zal het even aanpassen!

Edit: done
 

Hetzer

Forumguru
Conclusie: Ik ben tevreden over het resultaat en de expertise bij JD. De 1.2 TSI is een stuk volwassener geworden en ik ga er zeker nog veel plezier aan beleven.
Iedereen bij JD bedankt voor de heldere uitleg en de deskundigheid en de klantvriendelijkheid! Helemaal goed! _/-\o_

Nou, +1 dus,ik ben vandaag ook geweest en ook mijn TSI voelt inmiddels een stuk vlotter en volwassener aan, service en uitleg is ook top bij JD

http://www.skodaforum.nl/board/f36/groepsaankoop-jd-tuning-stage-1-a-18015-34.html
 
Bovenaan Onderaan