skoda octavia combi RS-LINE 2.0l 16v 136pk

mebis

Nieuw lid
hallo beste mensen ,nu dat ik dus ook trotse eigenaar ben van een skoda en wat opzoekwerk aant verrichten ben naar info,ben ik hier beland .en wil dan ook graag mijn aanwinst met u delen

ik heb nu net 3maand een skoda octavia break gekocht met zo wat alles erop en eraan .op een paar zaken na .
nu weet ik niet op dit model bestaat in NL een RS-LINE uitvoering ?
kweet dat er soms verschillen zen tussen belgie en nl .
in ieder geval ik kom van een volkswagen en moet zeggen ben echt verschoten van skoda echt waar .alles is er op verbeterd en tegenover men vorige vw golf 4 4motion break is hij echt sterk en kan zeker men golf overtreffen .juist geen 4x4 ma tja ..
ik wou echter voor de 4x4 gaan maar dan zen de uiterlijke looks iets minder ..en geen sportzetels
echter ook wou ik de echte RS in diesel maar zoals je miss niet weet is et belgen landje niet fiscaal aantrekkelijk voor zo een wagen in te schrijven ..kost een bom geld door de hoge fiscaal pk's
dus heb ik et op de fiscaal vriendelijk 136pk (op papier)werkelijk heeft die 140 ze ..gekozen en komt er dus een tuning achteraf op .
een set andere velgen en een verlaging door kw miss
groeten en geniet van de foto's
sized_DSCN0004.jpg

sized_DSCN0024.jpg

sized_zoldervwauditrackday63.jpg
 

mebis

Nieuw lid
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

ey merci ..en merci om me op et foutje te wijzen van de c en de k hihi
 

Jpoers

Lid
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

Prachtige wagen, de RS-line is hier niet leverbaar.

Leuke foto bij het VW-kantoor
 

Okki

Donateur
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

Mooie foto's, vooral die 1e twee.
Zelf gemaakt???
 

Ad_O2

Lid
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

Leuke Bak!!
Is het nu een standaard neus en een RS kont of heeft de voorkant er nog een lip op?
(ik zie namelijk geen ronde RS mistlampjes)
 

mebis

Nieuw lid
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

ow niet leverbaar bij jullie ...dacht et wel
ze hebben dit gedaan om toch de look te hebben van een rs maar met de gewoon fiscaal aantrekkelijke motor voor belgie
anders is et al gauw 200pk of 170 in diesel e en dit is in belgie zo maar eens effe extra 2800euro ophoesten .voor in te schrijven ..

ja de foto's zijn zelf gemaakt .dank je dat ze mooi bevonden zen .heb er nog hoor
smile.gif


en over die neus en gat .
zijn alle 2anders voorbumper is geen rs maar wel een andere want heeft geen bagetten
en achterste is zelfde als rs
en de zijlijsten zijn meegespoten in kleur wagen
en heeft dezelfde sportzetels als de rs en sport onderstel als de rs en standaard 17ers en een spoiler achteraan
en sportstuur en pook en handrem in leder .
zegget is een mooi pakket ..a en de uitlaat en miss nog dingen da ik vergeet ...
 

Okki

Donateur
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

Goeie garage
489.gif
 

Bijlagen

  • 48794-mooie garage.JPG
    48794-mooie garage.JPG
    50,6 KB · Weergaven: 8

mebis

Nieuw lid
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

okki ? garage ? hihi das d'ieteren invoerder van belgie
is op een klein 1a2km van men deur

ben da kind aan huis ..:)
 

Bijlagen

  • 48800-sized_DSCN0014.JPG
    48800-sized_DSCN0014.JPG
    59,2 KB · Weergaven: 10

johann

Lid
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

U boft toch maar.
Nu alleen no een RS-logo in de grille, dan is ie niet van echt te onderscheiden.
Gefeliciteerd.
 

Okki

Donateur
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

</font><blockquote><font class="small">Citaat: mebis</font><hr />

okki ? garage ? hihi das d'ieteren invoerder van belgie
is op een klein 1a2km van men deur

ben da kind aan huis ..:)

[/ QUOTE ]

Ben benieuwd hoe die rangorde van merken is bepaald. Porsche hangt er maar een beetje bij.
 

mebis

Nieuw lid
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

ja porsche staat appart e ...
maar audi dan ? hangt onderaan ..hihi
heeft met de pipo's van duitsland te maken dat een bepaald logo op een bepaalde afstand moet hangen van elkaar ..
en daarvoor dus porsche appart hangt .
en audi moet nu ook zelf appart hangen ..tis al overal doorgevoerd in belgie dat vw en audi logo van van elkaar moet en zelf mogen de wagens niet meer in de zelfde toonzaal staan ...ze willen et terug wa schijden vw en audi
 

johann

Lid
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

Sommige dealers hebben al aparte toonkamers voor VW en Audi. Met zelfs een aparte ingang. Is blijkbaar toch ander publiek?
ahum.gif
 

vdijk

Lid
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

gefeliciteerd met je mooie auto

veel rijplezier
 

ad5000

Actief lid
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

Prachtige wagen gefiliciteerd
xyxthumbs.gif


ot.gif

Dat van die Audi arrogantie kan ik niet begrijpen.
In de jaren 75 tot 85 moest en zou het VAG groep heten anders had Audi op dit moment niet meer bestaan.

Nu sinds een jaar of zeven a acht moet de Audi klant weg worden gehouden uit de VW stal en omgekeerd. Inderdaad aparte showrooms en ingangen. Het liefst nog zaken ze de zaken geheel apart en niet in hetzelfde pand.

Tuurlijk Audi is niet meer de luxe VW en kent een eigen identiteit, maar ze slaan een beetje door.
 

johann

Lid
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ad5000</font><hr />

Prachtige wagen gefiliciteerd
xyxthumbs.gif


ot.gif

Dat van die Audi arrogantie kan ik niet begrijpen.
In de jaren 75 tot 85 moest en zou het VAG groep heten anders had Audi op dit moment niet meer bestaan.



[/ QUOTE ]

VAG staat niet voor (zoals veel mensen denken) voor VolkswagenAudiGroep, maar voor Volkswagen Aktien Gesellschaft. Dus in goed nederlands: Volkswagen B.V. Dus VW als overkoepelende organisatie. Met alle merken weer als aparte B.V. daaronder gepositioneerd.
 

SkodaMan

Actief lid
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

</font><blockquote><font class="small">Citaat: johann</font><hr />

VAG staat niet voor (zoals veel mensen denken) voor VolkswagenAudiGroep, maar voor Volkswagen Aktien Gesellschaft. Dus in goed nederlands: Volkswagen B.V. Dus VW als overkoepelende organisatie. Met alle merken weer als aparte B.V. daaronder gepositioneerd.

[/ QUOTE ]

Als we toch aan het corrigeren zijn: Een AG (Aktiengesellschaft) heet in Nederland een NV (Naamloze Vennootschap). Een GmbH (Gesellschaft mit beschränkter Haftung) heet in Nederland een BV (Besloten Vennootschap, (met beperkte aansprakelijkheid)).
 

Vacaro

Senior Member
Re: skoda octavia combo RS-LINE 2.0l 16v 136pk

</font><blockquote><font class="small">Citaat: mebis</font><hr />

ja porsche staat appart e ...
maar audi dan ? hangt onderaan ..hihi
heeft met de pipo's van duitsland te maken dat een bepaald logo op een bepaalde afstand moet hangen van elkaar ..
en daarvoor dus porsche appart hangt .
en audi moet nu ook zelf appart hangen ..tis al overal doorgevoerd in belgie dat vw en audi logo van van elkaar moet en zelf mogen de wagens niet meer in de zelfde toonzaal staan ...ze willen et terug wa schijden vw en audi

[/ QUOTE ]
Mag jij met jouw wagen dan wel een Skoda garage binnen, jou kenteken is nl VWL---, moet jij dat eraf doen als je Skoda binnen rijdt??
crazy.gif
 
Bovenaan Onderaan