Skoda Octavia Combi RS iV van GeertRS

Zoals belooft, hierbij een paar plaatjes, ben er erg content mee!

Samenvatting: Graphite grey, Comet 18” velgen, panoramadak, 230V aansluiting, bagagescheidingsnet, head-up display, travel assistent pakket, verwarmbaar stuurwiel, naamloze kentekenplaathouders en 3cm Cobra suspension verlaging.
Volgende week komt het nieuwe logo op de motorkap, zwart met grijs.

20230801_094829-02.jpeg

20230629_091507-01.jpeg

20230629_091455-01-01.jpeg
 

jesse_s93

Donateur
Mooie Octavia RS! Daar ga je vast veel plezier aan beleven.

Goed idee om het logo te wisselen, gaat goed staan. Met het logo verdwijnt nagenoeg al het chroom, behalve de uitlaatsierstukken. Wellicht dat het wel mooi is om de chromen uitlaatsierstukken (hoogglans) zwart te wrappen (of spuiten). Dat was bij mijn Octavia al gedaan en vind ik erg strak staan.
 
Zwarte uitlaatsierstukken zijn idd erg mooi, maar de Kopacek oplossing vind ik wel wat kostbaar.
Voor nu vind ik het goed zo, ik twijfel alleen nog over een donkerdere reflectiestrip op de achterbumper. (ook via Kopacek)
 

leon-cupra

Forumguru
Knappe RS. Alles matcht mooi tezamen.

Uitlaten zou ik net in het chroom laten. Dan vallen ze op en die uitlaten zijn nu net een onderscheidend kenmerk van een RS. Maak je ze zwart gaan ze op in het zwart gedeelte van de diffusor.
 
Inmiddels bijna 9000km verder en de auto rijdt heerlijk, maar toch al een paar ergernisjes gehad.
- Uitvallen infotainment is volledig random, soms een hele week niet, dan weer drie keer in 1 rit. Volgens de dealer ben ik nog niet aan de beurt voor een software-update.
- Afgelopen week niet kunnen laden, met geen mogelijkheid de boel aan de praat gekregen bij verschillende laadpalen en diverse kabels. Van frustratie eergisteren nog 1 keer geprobeerd door de kabel er in de auto zeer stevig in te rossen, en nu wordt er ineens weer wel geladen! Soort surprise show, hoop dat het nu goed blijft gaan.
- Afgelopen maandagochtend was de auto helemaal niet meer wakker te krijgen. Niets werkte meer en met de afstandsbediening gingen alleen de achterportieren open. Dus de ANWB is gekomen in opdracht van Skoda Assistance en heeft geconstateerd dat de 12V accu leeg was... Even aan de kabeltjes en starten maar weer, niks meer aan de hand, echt heel wonderlijk.

Om met iets leuks te eindigen: launch control is echt vermakelijk, volgens flitsmeister meting van 0 naar 100 in 7,0 seconden. Niet slecht voor een hybride gezinsbak :giggle:
 

Berghuis

Donateur
@GeertRS Jouw RS is dacht ik toch ook van juni 2023? Die van mij ook en ik word gek van die reboots. Heb regelmatig vergaderingen die ik vanuit de auto bijwoon, maar dat gaat lastig met die reboots. Heb de dealer gevraagd voor een update en is geen probleem. Heb eind van de maand een afspraak staan voor de update en inbouwen van de camera. Dus updaten van de software moet zeker mogelijk zijn.
 
Bovenaan Onderaan