Skoda Octavia Combi lekt overal

arievh

Actief lid
Wow, ik zal even lezen. Ik had allerlei andere prioriteiten en de auto geschorst.
Nu weer mee bezig. Ik ga even de reacties doornemen. Bedankt voor de reacties allemaal :D
 

arievh

Actief lid
De voor portieren lekken trouwens niet meer. Ik heb alle rubbers en die andere afdichtingen (ook rubbers) heel goed schoon gemaakt. Er zat een halve tuin in. Na het schoonmaken blijft het bij de 2 voorportieren droog. Het dakraam en achterportieren lekken nog wel (kofferbak niet). De rubbers veren goed, zijn niet stug of raar. Zoals ik al eerder vertelde lijken ze wel nieuw. Als ik het vergelijk met mijn veel jongere Seat dan is de staat van de rubbers van de seat veel slechter, maar die lekken niet en van de Skoda wel.
 

arievh

Actief lid
Ik had zelf inderdaad al gekeken waar het precies nat wordt. En dat is vanuit de "overloop" in de deur (dat gaatje waar het water uit moet komen). De lekkage zit dus onderin. De rubbers blijven bovenlangs helemaal droog, het is echt het laagste punt waar het nat is en dus ook de rubbers.

Het dakraam heb ik geen idee. Wellicht moet er een nieuw rubber rond het dakraam (het rubber zit op/tegen het dakraam vast als het ware). Toch vreemd dat deze opeens is gaan lekken, nadat de auto maanden binnen heeft gestaan. Het kan dan ook best dat deze na een tijdje niet meer lekt, maar ja ik heb geen zin in een zwembad in de auto. (auto staat nog steeds binnen)
 

Thundertom

Nieuw lid
Even over lekkage, ik heb zelf ook natte vloerbekleding gehad in mijn Octavia.

Het bleek dat het kwam door bladafval in de parafan (spelling? ik bedoel die goot onder de voorruit) waardoor het water niet snel genoeg weg kon.

Onder de motorkap bij de parafan zit een platic bak met een filter er boven op; Het luchtfilter van de cockpit verwarming. De rubbers aan de onderkant daar van die tegen het chassis aan zitten waren vergaan/verrot. Het filter zelf leek dus droog, maar omdat er water in de parafan bleef staan liep het door de kier van het vergane rubber tussen de plastic bak en het chassis zo naar binnen, met name bij de passagiers kant.

De oplossing was dus vrij simpel: Parafan uitbaggeren (gratis compost!) en nieuw kit/rubber tussen de filterbak en het chassis. Daarna de auto niet meer onder die snert boom zetten en een weekje in een schuur met een kachel laten staan om te drogen.

Hopelijk heb je hier nog wat aan.

Gr
 
Bovenaan Onderaan