Skoda Octavia Combi Demarrage 2008 start soms niet

Hallo forum,

Ik heb een vraag over mijn Skoda Octavia Combi benzine, bouwjaar 2008. Afgelopen maanden is het al een aantal keer voorgekomen dat de motor na kort uit te hebben gestaan, niet meer wil starten. Bij het omdraaien van de sleutel lijkt het wel of alle stroom wordt weggetrokken. De lampjes in het dashboard gaan allemaal flikkeren en ik hoor ook allerlei klikjes (relais?). Soms is het probleem na een minuut wachten opeens weg en start de auto weer normaal :pieker:. Afgelopen keer niet en was vervolgens de accu helemaal leeg. ANWB gebeld en laten nakijken. De accu was nog goed, ook bij het starten. VOlgens de ANWB was het de afgebroken peilstokHOUDER die valse lucht aanzuigt. Afgezien dat ik deze moet vervangen, lijkt mij dit niet het probleem.

Meest van de tijd start de auto normaal, maar dit "af en toe"-probleem is wel vervelend aangezien ik niet met veel vertrouwen in de auto stap en ik maar moet hopen dat ik weg kom als ik ergens ben geweest.

Ik heb hier op het forum en elders op internet al gezocht naar soortgelijke problemen, maar ik zie dat de beschrijving van het probleem dan net even anders is. Nu is de auto al op leeftijd en ik zit er niet op te wachten dat de garage allerlei dingen maar gaat uitproberen om te kijken of daarmee het probleem is verholpen.

Is hier iemand die mij wellicht verder kan helpen adhv bovenstaande bechrijving?

Alvast bedankt voor de reactie.
 

Tees

Donateur
Welkom! Het eerste wat ik zou checken is of er foutcodes weggeschreven zijn, dat zou enige informatie kunnen geven.
Verder is t een lastig probleem. Ik zou denken dat het in het elektrisch systeem zit, en aangezien de accu goed zou zijn, zou ik t dan zoeken in een slechte massakabel/verbinding.

P.S. het wordt door velen hier gewaardeerd al je je even voorstelt in de Meet en Greet
 
Bedankt voor je reactie Tees, ik zal de foutcodes laten onderzoeken en zelf al kijken of er een massakabel probleem speelt. Overigens heb ik mijzelf ook net voorgesteld in de Meet&Greet!
 
Bovenaan Onderaan