Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Elegance Business Line DSG-7 op LPG

xynix

Nieuw lid
Weet iemand of het al mogelijk is om gas (LPG) in te bouwen in een Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Elegance Business Line DSG-7 ???

LenK

Forumguru
Alleen de oude motoren (1.4, 1.6, 2.0). Alles met FSI of TSI of turbo kun je vergeten.

Falcon

Donateur
Das simpel gezegd niet waar.

De TSI motoren zijn ondertussen mogelijk kwa techniek. Probleem is alleen dat het nog niet aangeboden wordt in Nederland.

Maar mijn info is van november vorig jaar en dus al verouderd. Ik zou zeggen waag eens een telefoontje aan GasFX.

DSG of niet.. maakt volgens mij voor gasinstallatie geen verschil.

Monteurtje

Forumguru
Pon is bezig met het testen van lpg op TSI motoren. Vialle heeft het ontwikkeld. Als je het nu in laat bouwen, als het ergens kan, vervalt de garantie. Zodra Pon het vrijgeeft kun je het bestellen.

Ronnie

Forumguru
Het probleem is niet de DSG, bij een turbomotor heerst er overdruk (0,8-1,2 bar) in het inlaatspruitstuk en het gas(LPG) moet dus onder een hogere druk (sequenteel) ingespoten worden. De gasdruk in dampvorm is niet bijster hoog (vloeibaar is zo'n 6-12 bar, afhankelijk van temperatuur) en moet dus aangepast worden om de turbodruk te overwinnen.
Er zijn vergevorderde testen met vloeibare injectie, echter het probleem is dat door temperatuurschommelingen de exacte hoeveelheid gas nog niet gedoseerd kan worden.
Men is er al ver mee, maar nog niet helemaal.

xynix

Nieuw lid
Ok iedereen bedankt voor de info, als benzine geen optie is moet het gewoon een fijne disel gaan worden. Wel jammer dat de 1.2 TSI lekker is aangekleed en de greenline niet:407:

Bovenaan Onderaan