Skoda Octavia business sport editie 116 PK

Hallo

Mijn naam is Elmar en ik rij op dit moment een Kia rio uit 2012, ik ben mij aan het oriënteren op een Skoda Octavia.

Op dit moment rij ik een Kia Rio uit 2012. Mijn oog is gevallen op een Skoda Octavia business sport editie van 2019 of een nieuwe.


Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit model.

Qua aanschafprijs en inruil is het voordeliger om een uit 2019 te nemen, wat zouden jullie doen?

alvast bedankt voor de informatie.

mvg

Elmar de Boer
 

hemi24

Forumguru
Als enkel prijs nu een argument is, moet je voor een voorraadmodel of demo gaan (van de 3e generatie)...

Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel waarde je hecht aan een recent model met nieuwere techniek.
Eerste demo’s van de 4e generatie zullen wellicht ook vrij snel beschikbaar komen.
 
Qua prijs is een voorraadmodel van de vorige generatie waarschijnlijk het aantrekkelijkst, staan er genoeg op skoda.nl vanaf zo’n 25.000. De demo’s van de 4e generatie zullen veelal de 1.5 tsi zijn die toch al gauw boven de 30.000 zitten.
 
Dan heb ik het over de vorige generatie. Kan 1 kopen uit 2019, moet ik 11.000 bij betalen. Die uit 2019 heeft 52.000 gelopen. Is dit een beetje een normale prijs?


Mvg

elmar
 

Duijzer

Donateur
Welkom! Welke motor heb je het dan over? Op zich is 11.000 bij op een Rio uit 2012 niet verkeerd. 52.000 is voor een auto van een jaar oud best veel, maar zeker geen probleem.
 

Timmer

Donateur
Ik ben algemeen genomen best tevreden over mijn octavia uit 2019. De ruimte, de rijpositie en overzicht, degelijk afgewerkt en geen 'kartonnen deuren'.
Motorisch kan ik je niet helpen, ik heb een andere motorisatie.
Wat ik wel een minpuntje vind, er zitten chrome accenten in het interieur (rondluchtroosters bvb) en dat in combinatie met het panodak, weerkaatst soms in men ogen... maar goed, ik moest toch een minpuntje vinden :D
 

hemi24

Forumguru
Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar zowel de Rio als de Octavia!

Voor die 11k verwacht ik dat er ergens wat schade moet worden hersteld eerlijk gezegd...
 
Bovenaan Onderaan