Skoda octavia bokt

Drien1983

Nieuw lid
Beste,

Vorige week maandag reed ik naar huis in mn skoda occativa (automaat, 140000 km op de teller) en het bokte en stotterde zo tussen de 60 en 80 km. Ik dacht zo even gas geven als ik op een rechte weg zit,lukte niet kwam niet harder dan 80 KM en het lampje van ht uitlaatgassencontrolesyteem ging knipperen. Wegenwacht nog gebeld, kon geen storing vinden, dus volgende dag naar garage kon ook niets vinden. Sinds vrijdag auto weer terug, heen en weer naar R'dam gereden en geen lampje wat aan ging. Zo lang ik maar niet tussen de 80 en 90 km rij gaat het wel. Anders stotteren/bokken. Tot ik stilstond voor stoplicht, net of hij weg wil, maar niet mag.

Gisteren naar Breda gereden, nou 1 drama want ja daar rij je iets vaker tussen de 80 en 100 km. Ok als ik start en direct weg will rijden, nou dan bokken we nogal.

Iemand hier ervaring mee? Ikie nl. beetje op tegen file rijen/ stilstaan totdat de auto echt afslaat.

Maarten

Forumguru
Welkom hier Drien1983!
Het is een goed gebruik om je even wat nader voor te stellen in het Meet en Greet gedeelte. Wil je dat nog even doen? Het vergroot ook de kansen dat je antwoorden krijgt op je vragen.
Verder wens ik je veel plezier op dit leuke en leerzame forum!

peperskoda

Forumguru
Rij je met een diesel of benzine uitvoering? In het eerste geval zou het kunnen zijn dat er iets is misgegaan met het reinigen van je roetfilter, in het tweede geval zou ik denken aan een erg vervuild gasklephuis of een lambdasonde die niet meer doet wat ie moet doen. Al had de dealer in beide gevallen iets moeten kunnen zien van uitlaatgasgerelateerde storingen in het systeem. Misschien is het verstandig als je een monteur van je dealer mee laat rijden zodat deze kan ervaren waar je over praat?

Vorige lente had ik ernstig vermogensverlies met noodloop tot gevolg. Dit lijkt op inhouden en het ging zeker niet snel. Misschien bij jou iets vergelijkbaars? Bij mij was toen de EGR klep stuk (of zat vast...). Deze is door de dealer uiteindelijk onder coulance vervangen (O2 1.6tdi greenline, aug 2009 dus uit de garantie, toen plm 850000 km). Overigens door Lakeman Auto in Purmerend (hulde!), die eerder deze week door een forum-gebruiker met lakschade, minder positief werd beoordeeld.

Bovenaan Onderaan