Skoda Octavia 3 dakkoffer en dakrail systeem

jongerik

Actief lid
Laatst bewerkt:

Jessedew

Senior Member
Mooi topic! Ben bang dat ik zelf over niet al te lange tijd ook aan de dakdragers moet. Recent een week op vakantie geweest naar een huisje, toen zat de auto nokkie vol en 2 fietsen op de trekhaak. Nu heb ik een caravan en viel het allemaal reuze mee, maar de kinderen worden ook groter dus moet straks weer van alles meegesleept gaan worden natuurlijk.
 

GJ M

Forumguru
@Jessedew zo te zien heb je een soortgelijke caravan als ik ook. Met een dakkoffers erop vind ik de gewichtsverdeling ook beter, hoewel nog ruimte over in de caravan. Alleen daarom al aan te raden!
 

Jessedew

Senior Member
@Jessedew zo te zien heb je een soortgelijke caravan als ik ook. Met een dakkoffers erop vind ik de gewichtsverdeling ook beter, hoewel nog ruimte over in de caravan. Alleen daarom al aan te raden!

Het is een hobby 400 KB, ja denk dat er wel iets van fietsen van de kleintjes op het dak gaan ofzo. Nu is de gewichtsverdeling denk ik 50/50. Rijd prima, maar auto zou iets zwaarder mogen zijn. Alleen te zware dingen in de kofferbak is ook weer niet alles, moet je weer hulpveren hebben. Dat vind ik dan weer niet nodig.
 

Fmoon

Forumguru
Even een oud topic aanspreken… ik kan niet de keuze maken tussen een Thule Motion XT sport of een Hapro Zenith 6.6. De zenith is mooi plat, er hoeft ook niet veel in maar net dat ik volgend jaar wel door m’n achteruit kan kijken. Gaat enkel om een paar kussens en wat klein lichtgewicht spul. Wat is qua kwaliteit beter? Duurzaamheid, geluid en brandstof.
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb al 12 jaar een Hapro box en de kwaliteit is uitstekend. Brandstof verbruik je altijd extra met een bak op het dak, hoe lager de bak hoe lager dat extra verbruik zal uitvallen denk ik. Als je hem maar weinig per jaar nodig hebt zou ik voor de laagste prijs gaan. Thule is flink duurder.
 
Bovenaan Onderaan