Skoda Octavia 2e bij de verkiezing gezinsauto 2006

Dutch4x4

Senior Member
Maar die Avensis Verso is dan ook een flinke slag groter dan een Corolla Verso, Zafira, 307SW of Mazda5. Het ging mij (en anderen) meer om de vergelijking midi-mpv met een gewone middenklasser en daarbij het nut van een laadvloer met veel oppervlak.

Die rug vind ik trouwens wel een goed argument voor een mpv: je hoeft niet zo te bukken. Maar inderdaad, de rijeigenschappen van zo'n busje halen het niet bij die van een 'gewone' auto.

Trek je verder niks van mij aan, hoor: ik heb gewoon een irrationele busjeshaat. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/wink.gif

BTW, interessant om dat over die 206 te horen, Eric. Ik ben nog in de markt voor een GTI, maar ik hoor te veel van deze verhalen om er nog vertrouwen in te hebben.

(Note to self: koop geen Franse meuk. Trap. Er. Niet. In.)

Wel leuk trouwens, een echtgenote met een beetje vlotte rijstijl! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Exciter

Administrator
Ach, Dutch, voel je niet zo schuldig, je bent niet alleen. Ook ik heb niets, maar dan werkelijk niets met autotjes, waarbij je moet uitkijken bij elk hoogtebalk... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

Ik heb juist het idee, dat pas als ik met mijn kont over het asfalt strijk, zit ik goed. Ze noemen mij ook wel laagvlieger.

Nou ja, serieus, met een vol, maar dan echt stampvolle Fabia 3x per jaar naar Tsjechie in 6,5 uur.

Heb het een keer geprobeerd met een Xsara Picasso, nou, never nooit. Geef mij maar een station.

En die busjes? ja, geef die dan maar aan de rest, he... /forum/images/graemlins/1819.gif /forum/images/graemlins/2133.gif
 

Wiseguy

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Moeders in SUV's zijn weer een stapje verder

[/ QUOTE ]

Nu is het dus wachten op de SUV van Skoda... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Wiseguy

Actief lid
Rauw, of liever met een sausje? /forum/images/graemlins/wink.gif Chocoladesaus of zo..../forum/images/graemlins/grin.gif
 

skodajo

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Goh, wat een toeval : ik ben ook vader van 2 kleine kids en had hiervoor ook een Golf IV en heb nu ook een Octavia Combi 1.6 FSI Black Magic ! (zonder trekhaak, maar mét Audience) /forum/images/graemlins/473.gif

[/ QUOTE ]

Zullen we een praatgroepje oprichten? /forum/images/graemlins/473.gif
 

Wiseguy

Actief lid
@Henne: is dat geen reactie op een ander draadje?? /forum/images/graemlins/shocked.gif /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Met een trekhaak heb je toch geen PDC nodig...? Boem is ho ! /forum/images/graemlins/yeah.gif

[/ QUOTE ]

Dat is wel een waarheid als een koe /forum/images/graemlins/grin.gif
 

AMBIO2

Actief lid
Mag ik daar even tegenin gaan.
Had bij de Fabia wel een trekhaak geen pdc.
Zat even niet op te letten bij het achteruit rijden en
had dus een boom te pakken.
Ik geef toe heel stom maar een trekhaak is dus geen
vrijwaring voor schade. /forum/images/graemlins/rockon.gif
 

rickske

Actief lid
Een trekhaak dient voor een aanhanger,caravan of een fietsendrager op te plaatsen en niet voor achterrijhulpje. /forum/images/graemlins/ahum.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Had bij de Fabia wel een trekhaak geen pdc.
Zat even niet op te letten bij het achteruit rijden en
had dus een boom te pakken.

[/ QUOTE ]
Boom stuk...? /forum/images/graemlins/uitlachen.gif
 
Hier even een moeder aan het woord:
Ik zal wel een ontaarde moeder zijn,maar voor mij echt geen MPV,ik vind dat ten eerste geen mooie auto's..
Daarbij zit er in de O2 genoeg ruimte om ales mee te nemen,
Hiervoor een O1 station gehad,maar deze O2 heeft genoeg kofferbakruimte voor de hele mikmak.Ik ga liever voor snelheid dan voor praktisch,maar nu hebben we alletwee...dus dat is mooi meegenomen (al mis ik onze getunede RS wel hoor)
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Hier even een moeder aan het woord:
Ik zal wel een ontaarde moeder zijn,maar voor mij echt geen MPV,ik vind dat ten eerste geen mooie auto's..


[/ QUOTE ]

Ontaard? Integendeel! Ik sluit mij geheel bij de vorige spreker aan. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

De moeder van mijn kind denkt er trouwens net zo over, dus uiteraard zijn er zat moeders die zich niet laten meeslepen in de busjesverdwazing...
 

Wiseguy

Actief lid
/forum/images/graemlins/worshippy.gif Miranda /forum/images/graemlins/worshippy.gif Miranda /forum/images/graemlins/worshippy.gif
 

Karstieman

Forumguru
Re: Skoda Octavia 2e bij de verkiezing gezinsauto

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik ga liever voor snelheid dan voor praktisch,maar nu hebben we alletwee...dus dat is mooi meegenomen (al mis ik onze getunede RS wel hoor)

[/ QUOTE ]

Respect, al denk ik dat je een van de weinige vrouwen bent die zich voor auto's interesseert EN die ook nog van snelheid houdt /forum/images/graemlins/wink.gif
 

rickske

Actief lid
Re: Skoda Octavia 2e bij de verkiezing gezinsauto

Miranda is een vrouw die van wanten weet en haar mannetje kan staan. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Hier even een moeder aan het woord:
Ik zal wel een ontaarde moeder zijn,maar voor mij echt geen MPV,ik vind dat ten eerste geen mooie auto's..
Daarbij zit er in de O2 genoeg ruimte om ales mee te nemen,
Hiervoor een O1 station gehad,maar deze O2 heeft genoeg kofferbakruimte voor de hele mikmak.Ik ga liever voor snelheid dan voor praktisch,maar nu hebben we alletwee...dus dat is mooi meegenomen (al mis ik onze getunede RS wel hoor)

[/ QUOTE ]

Ik ken ook een Miranda die redelijk autominded is/was. Toevallig vroeger een TT gehad ?
 
Bovenaan Onderaan