Skoda Octavia 2.0 TSI RS

Derk

Forumguru
Hallo allemaal,
Na een hele tijd afwezig te zijn geweest ben ik er weer. Hahahaha
Ik heb een vraag.
Ik kan een Skoda Octavia RS uit 2016 kopen. Proefrit mee gedaan helemaal top kan niet anders zeggen echt lopen als een trein. Alleen…. Zie en lees ik veel minder positieve verhalen over die 2.0TSI motor(code CHH). Olie en ketting. Hij heeft 137000 op de klok staan dus die distributieketting zit er ook aan te komen toch? Wat is jullie kennis en gedachte? Kopen of toch even verder kijken?
Thnx vast. Gr. Derk
 

JeSko

Forumguru
Ik kan er naast zitten, maar die blokken zijn volgens mij steengoed hoor, of ik heb iets gemist maar dat blok draait serieuze Pk's zonder kapotgaan, word vaak zwaar gechipt zonder problemen ook, deze zit ook in de GTI en dergelijke.
 

Tees

Donateur
Tsja, als je perse een RS wilt, dan zit je vanzelf vast aan dit motortype. Verbaast me trouwens wel, ik dacht dat alle motoren van de O3 weer een riem hadden, maar de EA888 motoren (1.8 en 2.0 TSI) dus niet.

Ketting vervangen kost je zo'n €800 (even aangenomen dat de kosten vergelijkbaar zijn met de kleinere TSI-motoren met ketting). Zijn niet de grootste kosten voor een auto van deze categorie lijkt me?
 
  • Leuk
Waarderingen: Derk

hemi24

Forumguru
Eerste vraag is denk ik of je de auto en de kilometerstand vertrouwt..?

Volgens mij hebben we het hier over de grijze combi uit Luxemburg die in omgeving Utrecht staat?
 

Derk

Forumguru
En welke bedoel je dan? Heb je een kenteken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Neem aan dat jij ondertussen meer weet als wat ik na 5 minuten surfen heb gezien?
Auto is van april ‘16 zag ik.
 

MaxN

Donateur
Mooie auto, wat mij opvalt is de staat van het interieur.
De wangen van de bestuurderstoel zien er een stuk erger uit dan toen wij die van ons met 200.000 hebben ingeruild. Kan aan het postuur van de vorige eigenaar liggen, maar interieur heeft wel een beurtje nodig.
Verder zie ik geen slijtage aan de knoppen, onze startknop zag er wel meer versleten uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Derk

hemi24

Forumguru
Lijkt op de foto’s dat historie netjes getoond kan worden; bij twijfel zou je kunnen proberen te bellen met de dealer in Luxemburg…
Prijs is volgens Finnik te hoog.

TSI van 2016 zou ik me niet zoveel zorgen om maken…
 
Deze advertentie was mij ook al opgevallen, mooie kleur dat Nardo Grey.

Wat mij negatief opvalt is de slijtage op het stuurwiel, met name op de 12 uur positie aan de voorzijde. Ik zie stuurwielen in Octavia's met hogere km-standen voorbij komen zonder zichtbare slijtage, echter altijd wel wat glimmend/glad. Dit kan natuurlijk te maken hebben met dat iedereen een andere (chemische) huid samenstelling heeft, maar toch.
 

Fmoon

Forumguru
Zou me over de motor niet zo een zorgen maken! Die is echt goed. Thermostaat huis en waterpomp zijn echt wel een dingetje. Daar heb ik er al 2 nieuwe van gemoeten in 9 jaar tijd (€1100,-). Verder heb ik nooit wat gehad met de RS.
 
Bovenaan Onderaan