Skoda Octavia 1.2tsi Hatchback Businessline Race Blue opgehaald.

Ziet er erg mooi uit allemaal :thumbsup: vooral de kleur is echt super gaaf. Alleen wat ik me afvraag is de 1.2 TSI niet een beetje te licht voor zo'n type auto? (vermogen/gewichtsverhouding)

Altos

Banned
Tot nu toe niet, qua rijden is het (afhankelijk van je rijstijl) prima rijden, met de trailer moet zich nog uitwijzen...bedankt voor je leuke reactie! (Alle posters trouwens :D)

Altos

Banned
Kleine aanpassing: zojuist de zwarte dorpelstrips opgehaald bij de dealer, vanavond montage...morgen foto?

Cordoba

Forumguru
(eerst ff kwijl wegvegen)

Ziet er mooi uit, met wat mooie details zoals bijvoorbeeld het spoilertje onder ondergrill in de lakkleur.:)

Ik vraag me wel af of de reflectoren op de achterbumper niet erg gevoelig zijn voor onhandige parkeermanoeuvres (parkeerschade). Op basis van foto's in elk geval moeilijk te beoordelen.

Altos

Banned
(eerst ff kwijl wegvegen)

Ziet er mooi uit, met wat mooie details zoals bijvoorbeeld het spoilertje onder ondergrill in de lakkleur.:)

Ik vraag me wel af of de reflectoren op de achterbumper niet erg gevoelig zijn voor onhandige parkeermanoeuvres (parkeerschade). Op basis van foto's in elk geval moeilijk te beoordelen.
Daar zijn gelukkig parkeersensoren voor, mooi weggewerkt in de zwarte rand onder de bumper.
Bedankt voor je kwijl :)

TedVlemmings

Forumguru
Kun je toevallig iets vertellen over de handsfree kwaliteit? Ik krijg in mijn O2 (veel te) veel klachten over dat ik erg slecht verstaanbaar ben via de bleutooth, is hier in de O3 verbetering in aangebracht?

Altos

Banned
Dat kan ik zeker! De kwaliteit is aan beide kanten zeer duidelijk verstaanbaar, en ook prettig te bedienen via de maxidot, en de radio. Of de phonebox hier aan bijdraagt weet ik niet. Je hoort hooguit iets minder diepte in de stem maar nooit storend of schel. Heb ook mindere ervaringen met af-fabriek bluetooth carkit's maar over deze ben ik, en de andere kant van de lijn, zeer tevreden.

Dennis Nijholt

Forumguru
dat is mooi Altos, want in de Superb krijg ik ook nooit klachten over de handsfree gesprekken maar in de Citigo daar in tegen verstaan ze me niet...en teveel achtergrond lawaai vinden mijn gesprekspartners. Dus in de Octavia mag ik dus de kwaliteit verwachten die ik van de Superb gewend ben.

Altos

Banned
Weer even een kleine update.

Heb de trekhaak even gemonteerd en een ritje met de trailer gemaakt om te kijken hoe het werkt enzo.
Werkt goed en simpel, de kogel staat gelukkig ver genoeg van de bumper af.
foto 1.JPG

Onze auto heeft ook een Waxguard behandeling ondergaan en daarbij zat een conditioner. Ook deze even uitgetest en ik moet zeggen dat me dit niet tegenvalt. Het schuimt niet, het ruikt niet, maar maakt mooi schoon. Het heeft een soort van "wetlook" effect.
Sorry voor de korrelige foto, het was al vrij laat en het is maar een telefoon :joyful:

foto 3.JPG foto 2.JPG

Altos

Banned
Wij zijn er ook supertrots op!
We kozen eerst deze kleur, maar dat kon niet werd er gemeld (alleen RS) en toen kozen we Corrida Red.
De rest van de kleuren konden ons niet zo bekoren, ook al zitten er mooie kleuren bij.
Een week later kwam de mededeling dat het wel kon dus zonder twijfelen meteen toegezegd en geen seconde spijt!

TedVlemmings

Forumguru
Netjes, als ik zo die foto's zie begin ik te twijfelen aan mijn topaz keuze. Dat race blue ziet er heel strak uit en met mijn leeftijd helemaal te verklaren ;) helaas gaat het natuurlijk niet samen met het ivory interieur wat ik toch liever heb als zwart.

Altos

Banned
Kleine update: na 59.000 fijne kilometers tijd voor de 60.000 kilometer beurt.
Geen klachten, paar vragen, maar alles keurig op orde gesteld door de dealer.
Inclusief Forté toevoeging, nieuwe bougies, alle filters en software update.
De prijs was fors (€465,-) maar de auto voelt soepeler en stiller dan voorheen...op naar de 90.000 km!
Oja, achterlichten gaan nu meteen aan met DRL en de Amundsen heeft de nieuwste kaarten gekregen, hij was zelfs gestofzuigd!

Bovenaan Onderaan