skoda Octavia 1.2

Ik heb een gereviseerde versnellingsbak in laten bouwen en sindsdien worden de versnellingen 4,5,en 6 niet meer aangegeven in het display.
Ook de cruise control doet het sindsdien niet meer.
weet iemand waar het probleem kan liggen

Tees

Donateur
Welkom! Velen hier waarderen het als je je even voorstelt in de Meet & Greet.

Wat betreft jouw vraag: is exact dezelfde versnellingsbak geinstalleerd? De ECU berekent op basis van het motortoerental en de wielsnelheid welke versnelling gestoken is, in principe is dit dus onafhankelijk van de versnellingsbak zelf. Dus meest waarschijnlijk is dat je een bak hebt laten monteren waarbij de 4e/5e/6e versnelling afwijkend is van je oude bak.

Tees

Donateur
Tsja...dan moeten wij m maar op z'n blauwe ogen geloven denk ik...
Waarom ga je niet terug naar de beste man? Hij heeft de bak gemonteerd, als het niet werkt zoals het moet, mag je verwachten dat hij het oplost.

hemi24

Donateur
Misschien kun je ook een at meer informatie delen, zoals type en jaartal van je wagen?
Eén ding is zeker, een O1 is nooit met een 1.2 geleverd, dus het bericht staat hoe dan ook in het verkeerde forumdeel…

Tees die goede man probeert het ook op te lossen maar hij heeft even geen idee, dus dacht ik misschien weten jullie een oplossing.

Hemi24 het is een Skoda Octavia sedan 1.2 77kw uit 2013

Rallye

Forumguru
Dus ofwel een Octavia 3, mogelijk nog een 2. Is het de auto van je avatar (het plaatje bij je gebruikersnaam)? Want dat is een Octavia 3.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Je bent nogal summier met informatie geven, dat helpt ons niet om jou te helpen.

1 op 1 dezelfde zou er normaal voor moeten zorgen dat je m zonder problemen zou moeten kunnen vervangen. Dus zodoende ben ik nog niet helemaal overtuigd dat het exact dezelfde is. Heeft jouw monteur de code die op de gereviseerde bak staat gecontroleerd met de code van de bak die eruit kwam? Want zelfs eenzelfde type motor in eenzelfde generatie auto kan (veel!) verschillende baktypes erin hebben.

Even voor de check: werkt de cruisecontrol wel in de versnellingen 1, 2 en 3? Zo ja, dan is dat iig zeker gerelateerd aan het probleem met de bak.

EdK

Forumguru
Waarom mailen jullie niet gewoon naar hem ???
Hij is zo open als een boek met ze gmail avatar !!
Duidelijk geen geheimen ... :koffie:

Bovenaan Onderaan