Skoda Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style Business

Dixon

Actief lid
Inmiddels ben ik al wat auto's verder. Maar gezien wij inmiddels een caravan hebben gekocht van 1300 kg en we deze niet met onze Ibiza kunnen sleuren was er iets anders nodig.

De Ibiza was inmiddels nog geen jaar oud, maar tijd voor iets groters en wat de caravan mag meenemen!
De stoute schoenen aangetrokken en naar de directeur gelopen, verhaal uitgelegd en zijn zege gekregen.

Inmiddels in juli de auto besteld in de volgende samenstelling:
Skoda Octavia Combi 1.0 TSI DSG Style Business
- Metallic lak: Quartz Grey (de oude "Metal Grey")
- Plus pakket met:
  • 18 inch Alaris velgen
  • Zwarte leder/ alcantara bekleding
  • Sunset
  • Leder bekleed stuurwiel
- Panoramadak
- DAB
- Verwarmbaar voorruit Achteruitrijcamera (was helaas toch niet bestelbaar)
- Elektrisch bedienbare achterklep
- Afneembare trekhaak 13-polig
- Luxe kentekenplaten
- Geen merk & typeaanduiding
- 17 inch wintervelgen MAK Köln

I.v.m. de 18 inch velgen moest de levering in januari 2017 plaatsvinden en zo geschieden. Ik kon hem 2 januari om 9.00 uur ophalen bij de dealer!

Wat plaatjes bij het praatje IMG_20170102_100829 (Custom).jpg

IMG_20170102_100843 (Custom).jpg

Omdat ik wat laat was met het bestellen van de trekhaak heb ik besproken dat de trekhaak later wordt geleverd. Te weten dinsdag 17 januari.

Daarnaast gaat de auto terug voor de volgende problemen:
- Navigatiesysteem viel gisteren en vandaag op regelmatige basis tijdens het rijden zomaar uit, zowel op radio, mediaplayer etc. Deze middag even volledig gereset, geen problemen ondervonden maar toch.
- De dealer heeft op de wintervelgen (8J breed) de banden maat 205/50/17 gemonteerd. Dit zorgt ervoor dat de velgen direct gelijk staan aan de rand van de velgen en heb ik omdat de velg bescherming hierdoor geen nut heeft het eerste stoepje al geraakt (helaas). De banden zijn als waren wat "getrokken". Plaatje bij het praatje:
IMG_20170105_100230 (Custom).jpg IMG_20170105_100344 (Custom).jpg
Inmiddels de dealer gesproken, ze nemen de kosten voor herstel voor hun rekening en zorgen dat de juiste banden gemonteerd worden (225/45/17 meen ik?)

Afgelopen weekend een lekker tour gehad naar Eindhoven met mijn zoon van 1,5, even bij @adjego geweest om wat zaken door hem in te laten stellen:
- Needle sweep
- Openen en sluiten achterklep d.m.v. A.B. & knop binnen
- Piep achterklep uitgeschakeld
- Piep contact uitgeschakeld
- Comfort blinken naar 4x
- Hoeveel liter kan er in de brandstof tank
- Buitenspiegel laten zakken bij achteruit rijden(rechts)
- Verlichting achterzijde aan met voorzijde DRL
- Nog wat kleine zaken
- Columbus VIM vrijschakelen (tijdens het rijden film kijken)

Al met al tot nu toe erg tevreden, weinig plannen verder met de auto.
Zal jullie in elk geval op de hoogte van eventueel nieuws.
 

reeseend

Forumguru
mooie wagen, wel krapjes aan kwa speling om een caravan van 1300KG te trekken. Of is dit een beladen gewicht?
 

Dixon

Actief lid
mooie wagen, wel krapjes aan kwa speling om een caravan van 1300KG te trekken. Of is dit een beladen gewicht?

Beladen, caravan weegt leeg iets meer dan 1000 volgens de papieren. We hebben speling :)
Dit jaar eerst in Nederland proberen hoe het rijdt, anders gaan we even de mogelijkheden bekijken bij JD.

En het zakken, tja ik snap het! Maar ik stoor me er niet aan :D
 

innocenti

Forumguru
Mooie auto.
Ik moet mijn DRL ook nog laten aanpassen. Ik dacht dat achter altijd moet branden ivm gewijzigde wetgeving in 2017.

Waarom heb je trouwens voor 8j wintervelgen gekozen? Ik rij op 6jx17 wintervelgen en 18" zomervelgen. 6j kan wel 205/50/17 op.
 

Dixon

Actief lid
Mooie auto.
Ik moet mijn DRL ook nog laten aanpassen. Ik dacht dat achter altijd moet branden ivm gewijzigde wetgeving in 2017.

Geen idee is dit niet geldig voor nieuwe modellen, facelift etc.

Waarom heb je trouwens voor 8j wintervelgen gekozen? Ik rij op 6jx17 wintervelgen en 18" zomervelgen. 6j kan wel 205/50/17 op.

Ik heb gekozen voor de Mak Köln in het zwart, de dealer heeft deze geleverd in 8J, geen idee of ik hier keuze in had?
 

leon-cupra

Forumguru
Mooie O3. Zou zelf niet voor de zwarte velgen gekozen hebben. Zilverkleurige zouden imo beter passen bij bij het geheel.

Toffe directeur heb je wel. Even nieuwe wagen mogen bestellen omdat je een nieuwe caravan hebt gekocht. Als ik van jou was zou ik een zwaardere caravan kopen, mss mag je dan een superb bestellen :D
 

Dixon

Actief lid
Mooie O3. Zou zelf niet voor de zwarte velgen gekozen hebben. Zilverkleurige zouden imo beter passen bij bij het geheel.

Daar is de zomermodus voor! Ik had nog het idee om mogelijk de zomerbanden zwart te maken, maar dit laat ik varen. Ik vind zilver ook wel tof. Zwart is voor mij echt puur voor de winter ;) (lees: de vuiligheid zie je minder snel)
IMG-20161230-WA0018.jpg

Toffe directeur heb je wel. Even nieuwe wagen mogen bestellen omdat je een nieuwe caravan hebt gekocht. Als ik van jou was zou ik een zwaardere caravan kopen, mss mag je dan een superb bestellen :D

Wie weet
 
Laatst bewerkt:

Dixon

Actief lid
Omdat ik wat laat was met het bestellen van de trekhaak heb ik besproken dat de trekhaak later wordt geleverd. Te weten dinsdag 17 januari.

Daarnaast gaat de auto terug voor de volgende problemen:
- Navigatiesysteem viel gisteren en vandaag op regelmatige basis tijdens het rijden zomaar uit, zowel op radio, mediaplayer etc. Deze middag even volledig gereset, geen problemen ondervonden maar toch.
- De dealer heeft op de wintervelgen (8J breed) de banden maat 205/50/17 gemonteerd. Dit zorgt ervoor dat de velgen direct gelijk staan aan de rand van de velgen en heb ik omdat de velg bescherming hierdoor geen nut heeft het eerste stoepje al geraakt (helaas). De banden zijn als waren wat "getrokken". Plaatje bij het praatje:
Bekijk bijlage 55780 Bekijk bijlage 55781
Inmiddels de dealer gesproken, ze nemen de kosten voor herstel voor hun rekening en zorgen dat de juiste banden gemonteerd worden (225/45/17 meen ik?)

Inmiddels heb ik de auto weer terug:
  • Trekhaak, afneembaar, 13-polig gemonteerd
  • Banden vervangen voor 225/45/17 en velgen hersteld
  • Columbus gemaakt, het probleem zat hem snel gezegd in de gemonteerde Connected module. Deze was niet geheel correct gemonteerd en dit gaf storingen.
Enkele foto's
2017-01-18 15.41.15.jpg 2017-01-18 15.43.54.jpg 2017-01-18 15.43.41-2.jpg

Hopelijk blijft de auto storingsvrij. Nu alleen nog de centreer kapjes laten vervangen van de velgen naar zwarte.
 

Joske

Forumguru
vaak zijn ze gekleurd (maar blijkbaar zijn er alsnog verscheidene garagemedewerkers kleurenblind...)


deze komt uit een VW bijvoorbeeld

Chevrolet-SS-Red-Block.jpg


jammer genoeg zijn er ook zwarte versies beschikbaar

100_3061.jpg
 

Dixon

Actief lid
Na inmiddels zijn we 2 jaar en ruim 60.000 km verder. Auto heeft al meer malen bij de dealer gestaan.
Voor regulier onderhoud, winterbanden wissel etc.

Toppunt is dat iemand, terwijl de auto geparkeerd stond, de zijkant van de auto (2 portieren) heeft geraakt zonder in eerste instantie een briefje achter gelaten te hebben. Dader na wat moeite toch gevonden en uiteindelijk keurig opgelost.

Maar goed, de auto heeft inmiddels voor de volgende extra problemen bij de dealer gestaan:
- Krakende voortrein/ vering, inmiddels zijn na 3x eindelijk de draagarmrubbers vervangen en is dit inmiddels nog niet terug gekomen
- Meermalen voor een probleem met de DSG, de DSG schakelde af en toe hard van z'n 4 naar z'n 5. Alsof deze erin geramd wordt, niet zo soepel als normaal. Helaas deed de auto het perfect op moment dat je bij de dealer staat. Vorige week maandag ging deze voor de 60k beurt en begon de koppeling ook extreem te trillen op moment dat je achterruit rijdt. Dit was gelukkig wel geconstateerd, conclusie vervangen van de koppeling voor garantie (officieel net enkele dagen verlopen)
- Na 4 dagen de auto terug ontvangen, 1,5 dag kilometers mee kunnen maken, waarbij we van het weekend een wat langere rit moesten maken, geeft de auto een nieuwe melding:
2019-01-12 09.25.43.jpg
Resultaat, dynamo overleden, volgens de dealer(s) (ik was bij een andere dan waar ik normaal kom) niet gerelateerd aan de koppeling of de werkzaamheden daaraan. Auto zou hopelijk vandaag klaar zijn.
Vandaag werd ik gebeld, Dynamo is binnen, maar er miste een kapje, die was niet meegeleverd, auto is dus niet klaar en dit kapje mag uit Duitsland komen. Kortom, het is nog de vraag of deze morgen klaar is. Nog wel even navraag gedaan n.a.v. de garantie, coulance is slechts 70% (10 dagen uit garantie).

Hoop z.s.m. mijn Occie terug te ontvangen en dat deze voorlopig even zonder problemen kunnen rijden.

Nog even over i.c.m. de caravan:
In eerste instantie had ik "speciale" blokjes laten monteren tussen de achtervering tegen het inzakken van de vering achter i.c.m de caravan. Dit hielp in eerste instantie, maar behaalde voor mij niet het gewenste effect. Met deze combi in 2017 naar Italië vertrokken. Uiteindelijk het jaar erop toch maar hulpveren gemonteerd (auto staat nog hoger) maar de auto rijdt met de caravan wel een stuk fijner. Overigens valt de 1.0 TSI + DSG erg mee i.c.m onze caravan. Deze is redelijk tot de max. beladen, maar is een fijne combinatie. Ik zelf heb alleen geen ander referentiemateriaal, maar ik heb er geen spijt van.
 
Bovenaan Onderaan