Skoda O2-HB AB Elegance

Als particuliere VW/AUDI fanaat rijd ik sinds mei van dit jaar in een nieuwe lease auto, de Skoda Octavia AB Elegance 1.9 TDI.

Ik hoef natuurlijk niet meer uitgebreid te praten over het budget imago van Skoda, sterker nog, na de vergelijking met de Audi A3 en m'n nieuwe Golf V's (2 stuks) wil ik de Skoda niet te kort doen en vooral alle lof geven die dit merk met deze auto verdient.

De gebruikte materialen zijn op bepaalde punten gewoonweg beter dan in mijn Golf V's Sportline, de stoelen zitten erg prettig, de isolatie is ook beter voor elkaar dan de VW Jetta met gelijkwaardige motor.
De wegligging is dik in orde en natuurlijk is het Columbus systeem erg mooi en praktisch.

Het enige nadeel van de O2 was de niet gespoten zijstrips. Deze heb ik dan ook direct laten spuiten en daar ben ik ontzettend blij mee. Hij sluit nu nog meer aan bij zijn VAG broeders.
 

Bijlagen

  • DSC00435.jpg
    DSC00435.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 80
  • DSC00436.jpg
    DSC00436.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 62
  • DSC00440.jpg
    DSC00440.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 63
  • DSC00026.jpg
    DSC00026.jpg
    47,5 KB · Weergaven: 50
  • DSC00421.jpg
    DSC00421.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 66
Mooi hoor! Ik blijf die O2 (zonder de face-lift) een auto met gedistingeerde chic vinden - en laat anderen gewoon kletsen met hun geringschattende opmerkingen over deze 'budgetcar'.
 

cvegreen

Forumguru
Als je ziet hoe ze afgewerkt zijn die skoda's de dag van vandaag durf ik eigenlijk niet meer zeggen dat het een budget VW of audi is . Voor mij is skoda echt wel een volwaardig A merk met de prijzen van een B merk Dat is natuurlijk meegenomen dat een skoda een pak minder kost dan een VW en nog een pak minder kost dan audi.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik kon als lease auto kiezen uit verschillende merken, maar van VAG waren dat de Golf, Jetta, Touran, Passat en een dikke A3. Ik ben redelijk imago gevoelig en vind het juist daarom een dikke pluim voor Skoda dat dit merk mij overstag heeft doen laten gaan.

Ik kreeg als voorloopauto een standaard O2 Combi en mistte enorm veel opties. Desondanks heb ik het gebrek aan luxe weten te verdrukken en de auto een eerlijke kans gegeven. Ik heb 2 maanden lang met veel plezier met deze wagen gereden (tot mijn verbazing) en heb na een aantal proefritten met een aantal VW en AUDI modellen overtuigend gekozen voor de O2 HB.

Hoewel het merendeel Skoda ziet als een B-merk, ben ik ervan overtuigd en heb ikzelf ervaren dat dit merk inderdaad A-kwaliteit biedt tegen een B-prijs. En om eerlijk te zijn, de O2 is dikwijls hoger geprijsd dan een vergelijkbare Opel, Ford en gemiddelde Fransoos.

Tot nu toe geen enkel mankement, geen storing, nada...een groot verschil met mijn andere VAG wagens waar ik 3 A4'tjes aan klachten heb overgehouden (wel opgelost).
 

vdijk

Lid
gefeliciteerd met je O2 !!

zijn de chrome uitlaatstukken standaard of heb je deze extra erbij gekozen ?
 
Deze heb ik extra erbij besteld, ziet er wat 'dikker' uit. Een leuk detail is dat ze niet gelijk zijn, eentje is korter dan de ander. Vond ik wel mooi. Het zijn dezelfde als van de Golf GTI.
 
Bovenaan Onderaan