Skoda O2 EBL 1.6 TDI DSG-7

Robbie146

Senior Member
Zal hier ook eens een topic openen.
Na een riume 7 maanden wachten staat sinds medio April mijn (lease) O2 voor de deur.

Het is dus een EBL 1.6 TDI met DSG bak geworden. Verder nog een paar kleine opties toegevoegd zoals het zonnedak, MDI interface, de premium carkit en 17" Pallas velgen. Voor de rest was het al een hele complete auto in deze uitvoering :)

Inmiddels een 6600km erop zitten en met de vakantie voor de deur gaan er de aankomende weken nog een paar duizend bijkomen.
Moet zeggen, de O2 bevalt me tot nu toe prima. Het grootste gewen punt is de DSG, deze schakelt toch wel heel anders terug dan een conventionele automaat welke ik gewend was uit mijn Alfa Romeo 166.

Al met al na kleine 3 maanden geen klachten over deze O2.

Oh ja, kleur is Arctic Green met Ivory stoffen interieur.
Voor foto's klik even op het linkje in mijn handtekening.

adjego

Actief lid
En hoe bedoel je precies het anders terugschakelen van de DSG tov een gewone automaat??

Robbie146

Senior Member
Trager in zijn reactie.
Opschakelen is een heerlijkheid.

Dit omschrijft het goed:

Het probleem van de DSG-automaat is echter dat hij – omwille van het brandstofverbruik – zo snel mogelijk opschakelt waardoor de naald van de toerenteller soms slechts 1.100 of 1.200 tpm aanwijst. Geef je een beetje gas dan schakelt de bak terug en vervolgens gaat de auto er met een schok vandoor.

Geleend van:

http://www.autokopen.nl/autotests/2011/maart/Volkswagen_Jetta_op_eigen_benen.html

adjego

Actief lid
Ja dat punt kan ik wel begrijpen als je eerst in een "gewone" automaat hebt gereden. Zo'n koppelomvormer doet terugschakelen veel beter...;)

CharlesTucker

Forumguru
Mooie kleur gekozen, staat hem goed. Het verbaast me een beetje dat je die kleur erg weinig ziet op de weg, sinds ik de mijne in maart heb besteld heb ik 'm pas een keer in het wild gezien (en dat was misschien wel die van jou dan :D

Robbie146

Senior Member
Klopt, was me ook al opgevallen.
Zie de kleur wel wat vaker op een Fabia voorbijkomen maar tot nu toe zelf ook nog maar op 1 andere O2 gezien.

CharlesTucker

Forumguru
Wel heel toevallig, vanmorgen onderweg naar m'n werk eerst een splinternieuwe Fabia in arctic green, en nog geen twee kilometer verder een veel minder nieuwe Octavia (jaar of 8-10 oud denk ik) in iets wat ook wel heel erg op arctic green leek. Plus die van mezelf, dat was ineens toch wel veel.

Jayke

Nieuw lid
Dat is wat. En ik voel mij eenzaam met mijn Skoda Favorite Pick-up. Mocht je die tegen komen, laat het mij dan weten.Ik rij heel wat af met mijn auto, maar ben ze tot nu toe niet tegen gekomen. De Felicia lijkt er een beetje op, maar heeft andere koplampen.Veel plezier met je auto.

Bovenaan Onderaan