Skoda nummer 6 (OII, OIIFL, SII, OIII, SIII, OIIIFL)

glasfluss

Donateur
Ik heb met mijn nieuwe Octavia III in zijn eerste week de eerste 2200 km op de teller gezet en het leek mij eens tijd, de eerste impressies van mijn nieuwe facelift Octi te delen.

Dit had ik in mei besteld:

Octavia Combi, 2.0 TDI met (toen nog) 6 gang DSG Style Business
adaptief onderstel, alle veiligheids en assistentie systemen erop - vrij compleet dus.

Na 3 maanden extra wachttijd kwam de auto eindelijk in januari. Veranderingen ten opzichte van mijn bestelling - een andere versnellingsbak met 7 versnellingen (hier had ik op gehoopt, maar niemand kon het bevestigen) en elektrische stoelen op het dynamic pakket waren niet meer mogelijk.

De auto is een genoot.
Door de 7de versnelling draait de motor 250 toeren minder dan de 6 bak op de snelweg. Aan het verbruik zie ik dat nog niet echt, maar eerst maar eens inrijden.
Dit zijn mijn eerste LED koplampen. Dacht ik vroeger over Xenon - wouw wat voor een hoop licht is LED toch nog stukken lichter. Het grootlicht is geweldig - ik wacht al op mijn eerste trip naar Polen om er in het donker echt van te kunnen genieten.
Het nieuwe Columbus systeem werkt fijn, de internetverbinding geeft een paar leuke dingetjes zoals online zoeken naar prijzen van brandstof en POI's. Niet per se nodig, wel leuk. Door de ontbrekende knoppen schijnt de bediening iets omslachtiger, je moet (tenzij je de home screen gebruikt) immers altijd via menu. Het went zeker wel.
Het is lekker rustig in de wagen, de sportstoelen zitten goed en tot nu toe heb ik mijn Superb 3 die ik hiervoor had geen minuut gemist.

Wordt vervolgt.

Sven
 
Bovenaan Onderaan