Skoda nederland website

MarcoO2

Forumguru
Hey EdK, zou je deze vraag/ kritiek niet eens voorleggen aan PON? Niet dat ik de illusie hgeb dta er dan morgen een mooie goed gevulde website is, maar er is toch wel heel veel voor verbetering vatbaar. Ontbrekende info, slecht werkende doorverwijzingen, verouderde info... daar wordt ik als potentiele klant niet vrolijk van.

FredV

Banned
Hey EdK, zou je deze vraag/ kritiek niet eens voorleggen aan PON? .

Ik heb dit probleem van missende en verkeerde informatie al einge keren via mail gemeld bij Pon en de website auto in bedrijf.
Ik heb op de mails geen reactie gekregen.
Ik heb gebeld en werd afgepoeierd met de opmerking, we zijn met de site bezig.
Ik heb eerder ook een mail (over een ander onderwerp) naar wolfsburg gestuurd. Die stuurden het terug voor advies naar Pon. Daarna nooit meer wat van gehoord. ook niet na herhaalde reclamatie.
Ik word niet vrolijk van hun klantcommunicatie

Captain Hook

Forumguru
Ik word niet vrolijk van hun klantcommunicatie
Je ziet dit wel vaker. Een suksesvol bedrijf wat op zich mooie producten levert (die dus naar verhouding 'makkelijk' verkopen), krijgt op een gegeven moment deze hautaine air over zich.
Jaren geleden ben ik om die reden weggelopen bij VW-garages. Daar heerste echt de cultuur van "U mag blij zijn dat u hier klant bent! Wij bepalen hoe en wanneer u geholpen wordt"
Zou jammer zijn als (door het sukses) de Skoda garages ook deze houding zouden krijgen. Het lastige is echter dat de organisatie erachter (in casu Pon) nou niet echt laat blijken het tegenovergestelde te willen bewerkstelligen... :smiley29:

LenK

Forumguru
Zou jammer zijn als (door het sukses) de Skoda garages ook deze houding zouden krijgen.
Die zijn er al hoor.
Alle oorspronkelijke dealers waar de baas nog weleens in de werkplaats meehielp liggen al lang achter ons.
En zo gauw de auto's achter een grote glasfacade staan dan geldt het time-is-money principe. Daar hoort helaas vaak geen klantvriendelijkheid bij.
Ondanks de klanttevredenheidsonderzoeken die ze doen omdat dat volgens hun ISO certificering moet. Met de uitslag ervan vullen ze ws de papierversnipperaar :(

Captain Hook

Forumguru
Grootste gemis op de website van een autofabrikant vind ik nog steeds dat je niet de online orderstatus van je auto kunt zien

Voor de meest knullige producten, diensten kun je anno nu allerlei statussen volgen en inzien. Maar voor een auto (die tig duizend euro kost) kan dat niet.

Zie dit als een heel groot pluspunt in de dienstverlening naar de klant. En scheelt ook veel van die 'zeur'-telefoontjes naar de dealer (die het vaak ook niet weet).

Dus komaan, maak een portal en bevredig de nieuwsgierigheid van je klanten!

De info is er immers wel! Het hele JIT traject van de autoproductie wordt door de VAG fabrieken echt zowat van minuut tot minuut ingepland en bijgehouden. Bij wijze van spreken is bij de aanvang van het persen van het eerste carosseriedeel al bekend welke vrachtwagen uiteindelijk die ene groene auto zal afleveren bij die en die importeur/dealer.

Darkside

Forumguru
TNT track&trace :) . Maar een configurator is ook wat ik het meeste mis.
De opel site vind ik bv erg mooi. Zeker de minisite van de Astra. Daar zie je pas echt goed hoe de auto er uit kan zien. Van binnen en buiten. Kleuren en velgen.

LenK

Forumguru
Die hadden jouw klandizie dan toch wel verdiend :D
Je bent het bewijs dat het niet geholpen heeft om jou bij een ander merk weg te houden.
Het gaat uiteindelijk toch om de koopwaar en niet om de kraam waarin het verkocht wordt.

Darkside

Forumguru
De koopwaar die ik wou die hadden zie niet in de kraam. Er was nog geen Astra ST te bestellen toen ik voor een nieuwe auto moest kiezen.
Als Opel er geen jaar over gedaan had om een station van de Astra te maken. Had ik hier niet op dit forum gezeten.

wimv

Actief lid
@Captain Hook: Ik begreep tijdens een van mijn bezoeken aan m'n dealer dat zelfs daar niet iedereen kan inloggen. Er schijnt zelfs een kostenplaatje per persoon aan vast te zitten. Vraag me niet hoe het precies allemaal zit, maar een openbare site (gebaseerd op ordernummer o.i.d.) zit er niet in denk ik.:biggthumpdown:
Wim

Darkside

Forumguru
hopen dat ie er snel is.Incl configurator met mooie fotos. Kan ik me nog even vermaken tot the real deal er is.

FredV

Banned
Ondertussen via interne bron vernomen dat een nieuwe website in de maak is :)
Dat is mij nav klachten over foutieve informatie, ook telefonisch verteld dat er een nieuwe website komt. Ik kan dat dus bevestigen.
Maar een nieuwe website is wat anders dan foutieve content van folders en handleidingen. en daar ging o.a. mijn klacht over.

Bovenaan Onderaan