Skoda nederland website

EdK

Forumguru
Een ieder zit wel eens op de website van Skoda nederland te kijken.
Zo ook ik die dat wel eens doet.
Maar nu ik weer iets gerichter aan het kijken ben naar een vervanger voor mijn RR, en 2 optie's aan het bekijken bent loop je opeens tegen gebreken aan van deze website.

Als ik een Yeti wil samenstellen dan heb ik de mogelijkheid om een configurator te gebruiken, dus verschillende samenstellingen gemaakt en in PDF per uitvoering opgeslagen.

Tsja en toen ik daar mee klaar was toen dacht ik dit gaat ik ook eens doen met de RR.
Maar tot mijn verbazing kom ik erachter dat er geen configurator is voor de RR.
Dus nu zit je dan toch weer met de folders voor je en toetsenbord op schoot alles in te voeren in een excelsheet.

Ik baal hier toch wel een beetje van moet ik zeggen.

Roel

Lid
De site is inderdaad niet echt gebruiksviendelijk. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de Duitse site.
Verder geeft Norton bij mij aan dat het een onveilige site is......

corsaar

Senior Member
Het navigeren op de site is ook niet gebruiksvriendelijk en hij is
zeker niet compleet, jammer

LenK

Forumguru
Wat er ontbreekt is een pdf folder downloaden.
Maar dat is bij meer merken, wel een prijslijst en specs maar geen folder.
Daarvoor willen ze toch wel graag NAW gegevens oogsten :)

EdK

Forumguru
ja maar de folder heb ik dan weer via de tjechische site gedownd in het nederlands
Maar het is inderdaad van de zotte in dit tijdperk dat PON nog in het stenentijdperk leeft mbt folders en manuals
Of het komt door de arrogantie of niet capabel personeel op de IT afdeling
Jullie mogen het zeggen !

Gerke

Forumguru
Norton snel weggooien ;)

Dat is dure rotzooi en vreet resources, geeft ook enorm veel valse meldingen

Falcon

Donateur
Het is ook niet, dat ze het niet kunnen ofzo. Want als je kijkt wat voor flash websites ze de laatste tijd hebben weten te creeeren voor nieuwe modellen, dat zag er toch echt niet verkeerd uit.

Er moet gewoon eens een flink bom duiten op tafel komen bij PON om die website aan te pakken.

EdK

Forumguru
Heren het gaat hier niet over software van derde maar over een website van de importeur !
Dus graag weer ON TOPIC aub

LenK

Forumguru
Er moet gewoon eens een flink bom duiten op tafel komen bij PON om die website aan te pakken.
Visueel is de site al helemaal in orde. Alleen nog wat content toevoegen en actueel houden. Dus laat die bom maar achterwege. Een paar mille en je bent weer even klaar. En daarna echt bijhouden natuurlijk.

EdK

Forumguru
De site is zeker het laatste jaar een stuk verbeterd en er zijn veel toevoegingen aan toegevoegd. ( denk aan bv online aanschaffen en voorraadstatus )
Maar het is gewoon niet af !
Bij voorraadstaus bv ook, er staat wat ze hebben maar zodra je meer info doet wordt je doorgesluist naar de prijslijst en mag je verder zelf uitzoeken.

Heb dan zoiets van laat het achterwege of specificeer in een PDF de volledige wagen.
En hierdoor komt de boel onverzorgd en niet profesioneel over.

En zoals Lenk eigenlijk al zegt met minder woorden, een website bouwen is het werk niet, maar het bijhouden is het meeste werk , waar een site mee staat of valt

Rosinfield

† In Memoriam
EdK: mijn excuses voor deze kleine zijstap en ik doe er verder het zwijgen toe in deze rubriek. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat ik 1 van de off topic kampioenen ben, maar een klein terzijde nu en dan moet toch kunnen, vind ik. Als je die uit alle discussies zou verwijderen, zou het er denk ik bepaald niet leuker op worden.

___JC___

Forumguru
Ik snap echt niet waarom Skoda geen online configurator heeft. Dat is superhandig en verkoopt een zou de verkopen bevorderen. Dat kan je echt in detail zien hoeveel je krijgt voor je euro bij Skoda.

EdK

Forumguru
Je kunt je als potentieel koper juist veel beter oriënteren voor je bij een dealer binnenstapt.
En als ik mijn grijze massa induik (brain ) dan staat mij er iets van bij dat voorheen ook gewoon mogelijk was !
stiekum hoop ik dat men meeleest en dat men reageert of de site aanpast zodat we met elk model weer kunnen configureren en tevens alle documentatie kunnen downloaden.
al zou het maar zijn dmv opgeven van je emailadres en dat dit dan na verzending automatisch gemaild wordt
Dit gebeurt bij meerdere autosite's op deze wijze.

Captain Hook

Forumguru
Juist dat bijhouden van een site met allerlei configurators en opties is ontzettend arbeidsintensief.
Als Skoda nou bijvoorbeeld voor heel Europa een en hetzelfde modellenbeleid voerde. Dan zou het veel eenvoudiger zijn EEN universele site voor alle talen te bouwen. Met dezelfde plaatjes, dezelfde technische gegevens, etc. Dan hoef je 'alleen' nog maar te vertalen.

Maar juist omdat Pon (mede door lokale overheidsbemoeienis) afwijkende modellen van VAG afneemt, creëer je extra werk en onduidelijkheid. Je moet al die afwijkingen bijhouden en documenteren en op tijd updaten.
Je ziet het zelfs al terug in de papieren folders. Dan staat er onder aan een bladzijde "het getoonde interieur is in Nederland niet leverbaar"

Kortom, juist al die afwijkingen bezorgen je veel werk. En dan wordt er toch naar de centen gekeken. M.a.w. een site is nooit af... :bye:

Kijk maar eens op de verschillende Skoda sites www.skoda.[landcode]. Zoveel verschillen, zoveel manieren. Iedereen weet het beter en doet het lekker op z'n eigen manier. Jammer.

Rosinfield

† In Memoriam
Nee hoor, geen enkel probleem met virussen al jaren lang en OS-X is een verademing na Windows. Maar dit is off-topic!

___JC___

Forumguru
Tuurlijk kost het veel tijd (en dus geld) om zo een configurator bij te houden. Maar het levert je veel meer op denk ik. Plus dat het gewoon leuk is om te doen. :smirk:

LenK

Forumguru
Voor sommige mensen is die site toch onveilig? Een tijdje na het bezoeken ervan gaan ze hun bankrekening plunderen of zich in de schulden steken :D

Bovenaan Onderaan