ZeroNRG
Senior Member
Alphabet Carlease heeft in oktober 2012 besloten het gehele VAG wagenpark wat voorzien is van een RNS-510/Columbus te laten uitrusten.
Ook ik kreeg de aankondiging, met het verzoek dit binnen 2 maanden te laten installeren, nu bleek dat allemaal niet zo simpel te zijn als dat het aangekondigd werd.
Door deze actie konden de Navilocks niet aangesleept worden, met als gevolg dat ik pas op 7 januari 2013 aan de beurt was (tot die tijd waren ze simpel weg niet uitleverbaar).
Op 7 januari is hij er in gezet en toen viel me al op dat hij er toch echt niet inzat zoals dat hoorde, het bleek voor de dealer niet mogelijk de blende (afdekplaat met slot) te laten aansluiten. Bij het omhoogschuiven van de blende raakte deze de dashboard rand. Als work around besloot men de paddenstoeltjes wat verder uit te laten steken. (geen porem)
Nu was dit door de dealer al bij PON aangegeven maar vervolgens is er niets meer mee gebeurd, jammer.
Via een ander forum was ik inmiddels in het bezit gekomen van foto's van een installatie bij een andere Octavia, waarbij het geheel wel netjes aansloot.
Tijd om de leasemaatschappij maar eens op te schakelen, bij hen een formele klacht ingediend. Het is natuurlijk voor hen financieel vervelend als de beveiligings oplossing niet te installeren is zoals dit zou moeten.
Maar daarbij heb ik het niet gelaten, mijn interesse was gewekt en na wat overleg met mijn vader bestond ons vermoeden dat er vanuit de importeur toch het verkeerde onderdeel uitgeleverd werd aan de dealer.
Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en opzoek gegaan naar de uitvinder, Jeroen van het Passat forum. Via via contact met hem opgenomen en bij hem eens gevraagd hoe de vork nu in de steel zit.
Al snel wist ik dat een Navilock installatie uit 2 onderdelen bestaat, de blende en de bijbehorende dashboard bevestiging. (deze zijn automerk en type specifiek)
Vervolgens na het opsturen van de foto's van hem de bevestiging gekregen dat het mogelijk een blende voor een VW Golf betrof, echter is hij niet meer verbonden aan het Navilock onderdeel (behalve het bedacht te hebben) en kreeg ik al snel de contact informatie van de fabrikant. Daar nogmaals nagevraagd en ja het is een VW Golf blende.
Op 17 januari is toen mijn gehele informatie pakket via de dealer en de leasemaatschappij neergelegd bij de importeur. Op 23 januari is eindelijk een eerste in behandeling gemeld door de importeur en op 4 februari is eindelijk het probleem erkend.
Op 17 februari is na het wachten op levering vanuit de importeur eindelijk de Navilock geïnstalleerd zoals dit op 7 januari had moeten gebeuren.
Later kreeg ik te horen wat er werkelijk aan de hand was:
Al met al een hoop geleerd, gemerkt dat dat je soms behoorlijk hard moet pushen om bepaalde zaken geregeld te krijgen.
Tevens ben ik nog steeds van mening dat het geen mooie oplossing is, maar een noodzakelijke. Het bied geen 100% bescherming, maar ontmoediging is denk ik belangrijker.
Inbraakschade blijft vervelend, kost een hoop tijd en heeft alleen maar frustraties tot gevolg.
Heb de rest van de foto's in een los album staan, daar kun je dus meer bekijken.
Vragen? laat even een PM achter of spreek me aan tijdens een van de meets.

Ook ik kreeg de aankondiging, met het verzoek dit binnen 2 maanden te laten installeren, nu bleek dat allemaal niet zo simpel te zijn als dat het aangekondigd werd.
Door deze actie konden de Navilocks niet aangesleept worden, met als gevolg dat ik pas op 7 januari 2013 aan de beurt was (tot die tijd waren ze simpel weg niet uitleverbaar).
Op 7 januari is hij er in gezet en toen viel me al op dat hij er toch echt niet inzat zoals dat hoorde, het bleek voor de dealer niet mogelijk de blende (afdekplaat met slot) te laten aansluiten. Bij het omhoogschuiven van de blende raakte deze de dashboard rand. Als work around besloot men de paddenstoeltjes wat verder uit te laten steken. (geen porem)

Nu was dit door de dealer al bij PON aangegeven maar vervolgens is er niets meer mee gebeurd, jammer.
Via een ander forum was ik inmiddels in het bezit gekomen van foto's van een installatie bij een andere Octavia, waarbij het geheel wel netjes aansloot.
Tijd om de leasemaatschappij maar eens op te schakelen, bij hen een formele klacht ingediend. Het is natuurlijk voor hen financieel vervelend als de beveiligings oplossing niet te installeren is zoals dit zou moeten.
Maar daarbij heb ik het niet gelaten, mijn interesse was gewekt en na wat overleg met mijn vader bestond ons vermoeden dat er vanuit de importeur toch het verkeerde onderdeel uitgeleverd werd aan de dealer.
Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en opzoek gegaan naar de uitvinder, Jeroen van het Passat forum. Via via contact met hem opgenomen en bij hem eens gevraagd hoe de vork nu in de steel zit.
Al snel wist ik dat een Navilock installatie uit 2 onderdelen bestaat, de blende en de bijbehorende dashboard bevestiging. (deze zijn automerk en type specifiek)
Vervolgens na het opsturen van de foto's van hem de bevestiging gekregen dat het mogelijk een blende voor een VW Golf betrof, echter is hij niet meer verbonden aan het Navilock onderdeel (behalve het bedacht te hebben) en kreeg ik al snel de contact informatie van de fabrikant. Daar nogmaals nagevraagd en ja het is een VW Golf blende.
Op 17 januari is toen mijn gehele informatie pakket via de dealer en de leasemaatschappij neergelegd bij de importeur. Op 23 januari is eindelijk een eerste in behandeling gemeld door de importeur en op 4 februari is eindelijk het probleem erkend.
Op 17 februari is na het wachten op levering vanuit de importeur eindelijk de Navilock geïnstalleerd zoals dit op 7 januari had moeten gebeuren.

Later kreeg ik te horen wat er werkelijk aan de hand was:
- Navilock staat in het bestelsysteem als Skoda Octavia Navilock (bijv. ook een Skoda Superb Navilock) in plaats van een artikel nummer per uniek onderdeel
- Op de doos van de Navilock blende en op de blende zelf is er nergens zichtbaar voor welk type voertuig deze geschikt is
- Het bleek voor de dealer mogelijk, ondanks dat dit technisch niet zou moeten kunnen, ook uit de VW onderdelen catalogus producten te bestellen
- Ondanks dat er een bestelling gedaan werd voor een Octavia Navilock kit werd er dus een VW blende geleverd
Al met al een hoop geleerd, gemerkt dat dat je soms behoorlijk hard moet pushen om bepaalde zaken geregeld te krijgen.
Tevens ben ik nog steeds van mening dat het geen mooie oplossing is, maar een noodzakelijke. Het bied geen 100% bescherming, maar ontmoediging is denk ik belangrijker.
Inbraakschade blijft vervelend, kost een hoop tijd en heeft alleen maar frustraties tot gevolg.
Heb de rest van de foto's in een los album staan, daar kun je dus meer bekijken.
Vragen? laat even een PM achter of spreek me aan tijdens een van de meets.